• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

Chrisse

Patek
2-Faktor
Är något med lume'n på denna

IMG_2498.JPG
 
Made in Heaven. De bästa urverken i serieproduktion i världen idag bär den grekiska bokstaven för perfektion på balanshjulet som, tillverkat i titanium med svart DLC-beläggning och med fyra viktskruvar i solitt vitt guld för finjustering av gångprecisionen, tillsammans med en balansspiral i kisel klarar av magnetfält av en styrka inga andra urverk tidigare ens varit i närheten av att kunna hantera. Med en balans som andas fritt utan index, tillsammans med Nivachoc, finns ett stötskydd kapabelt att stå emot kraftiga stötar. Kronan på verket finns dock under allt detta; co-axial gång med gånghjul i tre nivåer som tillsammans med sin gånghake arbetar med toleranser vi aldrig tidigare har sett i ett mekaniskt urverk skapar förutsättningar för en utsökt gångprecision över tid med långa serviceintervaller.

IMG_1477.jpg
 

kirex

Cartier
Made in Heaven. De bästa urverken i serieproduktion i världen idag bär den grekiska bokstaven för perfektion på balanshjulet som, tillverkat i titanium med svart DLC-beläggning och med fyra viktskruvar i solitt vitt guld för finjustering av gångprecisionen, tillsammans med en balansspiral i kisel klarar av magnetfält av en styrka inga andra urverk tidigare ens varit i närheten av att kunna hantera. Med en balans som andas fritt utan index, tillsammans med Nivachoc, finns ett stötskydd kapabelt att stå emot kraftiga stötar. Kronan på verket finns dock under allt detta; co-axial gång med gånghjul i tre nivåer som tillsammans med sin gånghake arbetar med toleranser vi aldrig tidigare har sett i ett mekaniskt urverk skapar förutsättningar för en utsökt gångprecision över tid med långa serviceintervaller.

IMG_1477.jpg
Fantastik beskrivning!
klatsch.gif
 
Jag tror att Undersköterskan står för det finaste och mest vältaliga märkesbögeri jag någonsin sett på ett internetforum(eller irl, för den delen)

Jag kan läsa hens propaganda i timmar.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
20170224_145338.jpg


Inatt föddes min son och denna klockan hämtades ut dagen efter ☺.

Hoppas han gillar blått ;)!
Grattis! Jag önskar att jag blivit klockfrälst innan min son föddes. Då hade jag köpt en splitt ny Omega som han kunde få när han blir stor. Nu får han nöja sig med en som är uttagen året efter :) om han nu vill ha en klocka sen..
 

Kson

Patek
2-Faktor
Grattis Kson! All lycka med familjen i framtiden! Klockan är inte dålig heller! Kul, det blir en årsklocka som aldrig lämnar hemmet!
Såg på han direkt att han kommer bli en Omegagrabb :D. Ja klockan kommet stanna tills han får den :).

Grattis! Jag önskar att jag blivit klockfrälst innan min son föddes. Då hade jag köpt en splitt ny Omega som han kunde få när han blir stor. Nu får han nöja sig med en som är uttagen året efter :) om han nu vill ha en klocka sen..

Det är helt okej det med :).
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Made in Heaven. De bästa urverken i serieproduktion i världen idag bär den grekiska bokstaven för perfektion på balanshjulet som, tillverkat i titanium med svart DLC-beläggning och med fyra viktskruvar i solitt vitt guld för finjustering av gångprecisionen, tillsammans med en balansspiral i kisel klarar av magnetfält av en styrka inga andra urverk tidigare ens varit i närheten av att kunna hantera. Med en balans som andas fritt utan index, tillsammans med Nivachoc, finns ett stötskydd kapabelt att stå emot kraftiga stötar. Kronan på verket finns dock under allt detta; co-axial gång med gånghjul i tre nivåer som tillsammans med sin gånghake arbetar med toleranser vi aldrig tidigare har sett i ett mekaniskt urverk skapar förutsättningar för en utsökt gångprecision över tid med långa serviceintervaller.

IMG_1477.jpg
Håller med. Fantastiskt verk. Fortfarande nyförälskad i min PO 8900. Det är dock en grej som jag saknar med Omega. Vad? Jo, att svara "absolut" på frågan om jag kommer att äga den om 30 år och om min son kommer att äga den senare. Omega är fantastisk nu. Mina Rolex känns dock som mer långsiktiga på något sätt. Hoppas verkligen Omega kan förflytta sig så att även de känns som klockor generationer framåt kan uppskatta. För mig är de inte där än. Men fantastiska nu - absolut.

Undantaget Speedy ska väl sägas också...
 
Senast ändrad:

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Håller med. Fantastiskt verk. Fortfarande nyförälskad i min PO 8900. Det är dock en grej som jag saknar med Omega. Vad? Jo, att svara "absolut" på frågan om jag kommer att äga den om 30 år och om min son kommer att äga den senare. Omega är fantastisk nu. Mina Rolex känns dock som mer långsiktiga på något sätt. Hoppas verkligen Omega kan förflytta sig så att även de känns som klockor generationer framåt kan uppskatta. För mig är de inte där än. Men fantastiska nu - absolut.

Undantaget Speedy ska väl sägas också...

Håller tyvärr med. Jag uppskattar Omega på många sätt, men det känns inte som att de senare generationerna av mina favoritmodeller dvs PO och Speedmaster (förutom Moonwatch/Pro) kommer att hålla designmässigt för all evighet. Lite för mycket färg, tjocklek(!!) och vågad design för det enligt mig. Tråkigt nog håller en mer konservativ och tillbakalutad design mer i längden för mig. Tänk PO 2500, eller såklart Moonwatch.
 
Topp