• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

Psykel

Patek
True classic till höger och @INSANE's moderna krafs till vänster.
IMG_4759.JPG
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jävligt ren och fräsch klocka till vänster :cigar:

Håller med. Kollade länge på olika vintagemodeller men kom fram till att mögel inte är min grej. De enda jag var intresserad av var de som var helt renoverade och då tappar man ju lite vintagegrejen ändå. New stuff, it is (när jag skrapat ihop pengar till det).

För övrigt är de nya Aqua Terra-modellerna grymt snygga. ;) (Y)
 

fc2

Rolex
Det har förutspåtts förr och verkar kanske bli verklighet nu. En utgåva likt originalet från 1957, 8806 torde då vara versionen utan datum. Tänk 300MC utan dykarbezel i 38mm. Kort sagt detta:
https://monochrome-watches.com/omega-2015-novelties-omega-baselworld-2015-predictions-railmaster/
Omega-Railmaster-Master-Coaxial-Baselworld-2015-1.jpg

Jag har länge sagt till mig själv att jag endast kommer köpa en ny Omega om de tar tillbaka cal 321 men nu vete 17 faktiskt. Den där är fantastiskt läcker och den första Omegamodell där det antimagnetiska verket verkligen passar naturligt. Håler de sig på 38 mm är det bara börja spara. Släpper de en i 35-36 mm blir det SMS-lån direkt.
 

Fadeway

Omega
Så nu när det verkar bli en ny Aqua Terra. Hur länge tror ni man kan få tag i den nuvarande referensen innan den helt ersätts av den nya versionen. Känner mig inte helt övertygad av den nya modellen, tycker den gick ett steg tillbaka i år:(
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Så nu när det verkar bli en ny Aqua Terra. Hur länge tror ni man kan få tag i den nuvarande referensen innan den helt ersätts av den nya versionen. Känner mig inte helt övertygad av den nya modellen, tycker den gick ett steg tillbaka i år:(
Jag håller tyvärr med. Nu tyckte jag iofs att Aqua Terra var i det närmaste en perfekt klocka man kan komma och då är det svårt att förvänta sig bättre. Men det ska ändå bli kul att få känna på de nya när "nyhetens missbehag" släpper lite...
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag tycker det är kul att Omega vågar gå nedåt i storlek på Speedmaster. Men vafan, det är fortfarande för stort! Släpp en äkta "lady size" också! :)
 
  • Like
Reactions: Nic

Stefan S

Patek
2-Faktor
Riktigt bra '57-trippel ! Limiterade dock till 3557 st. Tror Seamaster 300 är den som känns mest lockande? Eller så slår man till på kit'et med alla tre i en box o_O Riktigt fina Speedmasters med 9900 också. Sen vet jag inte, en totalblå PO och nya AT med horisontella linjer är jag inte helt övertygad om.
Märkligt som sagt att verket heter 8806 i Seamaster och Railmaster (8800 utan datum) då 8906 är en GMT-version av 8900.
 

MånsT

Rolex
Märkligt som sagt att verket heter 8806 i Seamaster och Railmaster (8800 utan datum) då 8906 är en GMT-version av 8900.
8800 har datum (PO 39,5) så 8806 är väl samma men utan datum. Kan hålla med att det är lite skumt att inte samma tilläggssiffra står för samma komplikation (xx06 = GMT osv.).
 

Undersköterskan har gjort långtgående heliga löften för detta års basel. Han vet att risken är stor att detta forum besatt av medelålders teknik och bestraffning ska tjära och fjädra honom och ta hans Omegor ifrån honom när dessa löften inte infrias. Han har därför gått i ide för att undgå häxprocessen.

Detta är givetvis bara spekulationer....
 

Grundström

Breitling
Kanske dum fråga men hur funkar prishöjningar på omega? Slår det på alla modeller/serier? Låt säga jag kollar på en speedy hos AD idag är den klockan ev 5 % dyrare om någon månad? När brukar listpriserna höjas? (Efter Basel?)
 
Topp