• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 334 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.8%

  • Totala väljare
    640

MånsT

Rolex
Lite bilder ifrån Basel som min kompis Henrik har tagit på nyheter. Min favorit är den svarta PO:n 600 Chronograph (överst i bild ett). Kommer inte att börja säljas förrän i början på 2018 Rek. pris 104 KSEK! Kolla på datumplaceringen för de nya nya AT:n och den nya grå Speedyn :facepalm:. Trippelset:et kommer att bli (och är) en klassiker.
image1(2).JPG
image2(2).JPG
image3.JPG
image4(1).JPG
image5(1).JPG
image6(1).JPG
image7(1).JPG
Den där vita Racing-Speedmastern är riktigt härlig!
 

TouchingEvil

Cartier
Lite besviken, hade hoppats på en Seamaster Diver 300m Co-Axial 41mm fast med Master Co-Axial på årets Basel :(

Tycker det va dags att de bumpade upp den tll Master Co-Axial men det tyckte tydligen inte omega.
 
Tycker inte heller årets Baselmässa varit någon riktig höjdare. Tredje generationens Aqua Terra kan nog bli bra med tiden, men de nya horisontella linjerna kommer att ta ett tag att vänja sig vid. PO Big Blue är det enda som fått det att riktigt vattnas i munnen; vilken läckerbit ! :hungry:

Vänligen
Forumets undersköterska
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Tycker inte heller årets Baselmässa varit någon riktig höjdare. Tredje generationens Aqua Terra kan nog bli bra med tiden, men de nya horisontella linjerna kommer att ta ett tag att vänja sig vid. PO Big Blue är det enda som fått det att riktigt vattnas i munnen; vilken läckerbit ! :hungry:

Vänligen
Forumets undersköterska

Jag tycker också det känns konstigt med de horistonella linjerna. Det lär ta ett tag innan man blir vän med dem. Däremot tycker jag att trippeln med Railmaster, Seamaster och Speedmaster var rätt lockande. Särskilt Seamasterns mått känns riktigt bra. Nuvarande modell är tyvärr lite för stor för mina klena handleder, så jag skulle inte ha något emot att byta den mot en med de nya måtten.

/Henrik
 

Kson

Patek
2-Faktor
Tycker inte heller årets Baselmässa varit någon riktig höjdare. Tredje generationens Aqua Terra kan nog bli bra med tiden, men de nya horisontella linjerna kommer att ta ett tag att vänja sig vid. PO Big Blue är det enda som fått det att riktigt vattnas i munnen; vilken läckerbit ! :hungry:

Vänligen
Forumets undersköterska

Ja den blåa är väldigt fin! Vet du pris ☺?

Screenshot_2017-03-22-12-10-26.png
 
DSC_0759.JPG
En bild på min nya De Ville Prestige ( köpt idag på Bergströms ur) "gubbaklocka" :D

Härligt och grattis ! De Ville Prestige, Omegas instegsserie i De Ville-kollektionen, är en underskattad pärla. Jag har själv en likadan fast med svart urtavla och uttagen år 2014. Modellen säljer inte så bra i Europa eller Nordamerika, men är betydligt mer populär i Asien där dressklockor överlag är mycket uppskattade. En tunn, smäcker stålboett som huserar kaliber 2500D med gånghjul i tre nivåer likt Omegas manufakturkalibrar men som får hålla tillgodo med en fin Nivarox Anachron-spiral istället för Omegas patenterade och oöverträffade Si14-spiral i kisel. Inte mycket återstår av det dugliga ursprungsmaterialet (ETA 2892-A2) när Omega är färdiga med alla modifieringar - och kaliber 2500 ser ju ut att få leva vidare i minst ett år till då någon ersättare (med manufakturkaliber) till SMPc eller De Ville Prestige inte presenterats under årets Basel-mässa.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Tycker inte heller årets Baselmässa varit någon riktig höjdare. Tredje generationens Aqua Terra kan nog bli bra med tiden, men de nya horisontella linjerna kommer att ta ett tag att vänja sig vid. PO Big Blue är det enda som fått det att riktigt vattnas i munnen; vilken läckerbit ! :hungry:

Vänligen
Forumets undersköterska
Håller med om den nya AT. Varför känner Omega att de måste ändra så pass mycket på den? Jag har inga siffror men skulle tro att de har sålt ganska bra av den modellen. På diverse forum så verkar både föregående (8500 med datumram utan pcl) och nyssvarande (master co-axial utan datumram med pcl) vara uppskattade modeller.
 

MånsT

Rolex
Bara jag som är nöjd med den uppdaterade ATn? Tycker det är en lagom facelift och datumet är nu symmetriskt. Allra bäst var den ju med datum kl. 3 och ram men vid kl. 6 spelar avsaknaden av ramen ingen roll. Även PCL har jag lärt mig att gilla. Personligen hade jag någon gång i framtiden kunnat tänka mig att byta ut min "gamla" 38,5 mot den nye.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Bara jag som är nöjd med den uppdaterade ATn? Tycker det är en lagom facelift och datumet är nu symmetriskt. Allra bäst var den ju med datum kl. 3 och ram men vid kl. 6 spelar avsaknaden av ramen ingen roll. Även PCL har jag lärt mig att gilla. Personligen hade jag någon gång i framtiden kunnat tänka mig att byta ut min "gamla" 38,5 mot den nye.

Jag håller med dig om att faceliften är bra, jag skulle absolut välja den senaste modellen före den tidigare! Jag tycker även att symetrin med det 6-ställda datumet ger den en look som minskar avsaknaden av datumram!
Dock skulle jag fortfarande välja den tidigare modellen med datumram och utan PCL alla dagar i veckan. :) Jag tycker den är riktigt jäkla bra!! Dock har jag inte sett den nya AT'n live, så de kan ju klart få en att öppna ögonen lite mer :)

Lite Pics på min Skyfall :cigar:
IMG_2425.JPG

IMG_2310.JPG

Jämförelse Innan jag slog till på den äldre av de två! Denna bilden skulle varit skoj att se om även den senaste versionen av AT'n var med! :)
IMG_0752.JPG


Fullkomligt magisk i mina ögon!
IMG_0749.JPG
 

MånsT

Rolex
Jag håller med dig om att faceliften är bra, jag skulle absolut välja den senaste modellen före den tidigare! Jag tycker även att symetrin med det 6-ställda datumet ger den en look som minskar avsaknaden av datumram!
Dock skulle jag fortfarande välja den tidigare modellen med datumram och utan PCL alla dagar i veckan. :) Jag tycker den är riktigt jäkla bra!! Dock har jag inte sett den nya AT'n live, så de kan ju klart få en att öppna ögonen lite mer :)

Lite Pics på min Skyfall :cigar:
IMG_2425.JPG

IMG_2310.JPG

Jämförelse Innan jag slog till på den äldre av de två! Denna bilden skulle varit skoj att se om även den senaste versionen av AT'n var med! :)
IMG_0752.JPG


Fullkomligt magisk i mina ögon!
IMG_0749.JPG
Har samma version som dig fast svart, helt klart bästa kombon vad gäller länk och tavelsymmetri. Ångrar ibland att jag inte valde blått faktiskt :)

Svart version av den nya AT
41mm versionen gissar jag på.
IMG_3221.PNG
Om den nya var bra i stål så är den ju fantastisk i guld. Wow!
 
Topp