• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Tf105b

Omega
Precis, har faktiskt varit frestad att köpa en. Finns massvis med grymma kombinationer av tavla och material.
Med Gentaliknande design i kombination med 8500 har den potential att bli en klassiker i efterhand. Den var faktiskt också 40årspresent, fast från min hustru och barn. :) Kör på, du kommer inte att ångra dig.! En grym klocka! Faktiskt den klocka som jag får flest kommentar på och min personliga favorit.
 

MånsT

Rolex
Med Gentaliknande design i kombination med 8500 har den potential att bli en klassiker i efterhand. Den var faktiskt också 40årspresent, fast från min hustru och barn. :) Kör på, du kommer inte att ångra dig.! En grym klocka! Faktiskt den klocka som jag får flest kommentar på och min personliga favorit.
Kul att höra! Får se vart det barkar för min del, är inne i en kronograf-fas nu. :)
 

crpsey

Breitling
angående SMPc?
kör man på en svart,eller blå?
anser egentligen att en smp ska vara blå,,,men den svarta är ack så läcker..:hungry:

fråga 2,,,,,nån som har en tillsalu:rolleyes:

AF77D2EA-3939-4093-95BB-B24096102394_zpsecf9mtxc black.jpg

Jag har en till salu hehe, och det är en blå faktiskt ;)
 
Min gamla PO 2500 xl låg på 14,7 mm. Skulle gissa på 8500 xl ligger på 17 mm.
Är PO 8500 så tjock att @Undersköterskan inte vågar uttala sig?;)

PO 8500 45,5mm är 16,5mm tjock och PO 8500 42mm är 15,7mm tjock. Jag har den sistnämnda (har för klena handleder för den större) och stör mig alls icke på tjockleken; tvärtom, man vänjer sig snabbt och lär sig uppskatta den rakt igenom solida känslan - det må vara en tjock klocka, men den är bekväm, byggd som en stridsvagn och klarar av precis vad som helst, utom möjligen då att glida in under skjortärmen så till kostym är den tveksam - men till allt annat är den klockren.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

MånsT

Rolex
Och jag har nu mätt på min. Man behöver skjutmått vilket jag iofs saknar. Du måste sikta till mittpunkten på det välvda glaset enl bilden. Vidhåller att 16,25 ser ut att stämma. Vi har ju samma klocka som denna, PO 8900 i 43,5.
Jag saknar också skjutmått, använde stållinjal när jag skrev min recension för några månader sedan. 15 eller drygt 16, vi kan iallafall enas om att den är knubbig :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag är lite frågande över den här återkommande höjdfixeringen kring PO. Kolla i Breitling-tråden, ingen pratar om höjden där och dom ligger ofta på en 17-18mm. Ja, PO är feta och är väl inte för alla vid alla tillfällen. Tycker den här i 43,5 fungerar och har en bra helhet i storlek. Om sen uret toppar 16 som denna eller 14 som en Speedy Pro har egentligen mindre betydelse, bägge kan ge problem att få in under vissa skjortor. Tung är den dock på länk, det blir ju ganska påtagligt om man går från en Speedy på läder som ju ligger på under hälften. Men man vänjer sig rätt raskt och det funkar tack vare justeringen i claspen.
Till alla som funderar... gå in i butik och testa denna PO! Det är en grymt snygg och häftig klocka tycker jag. Den skall vara fet, den mindre i 39,5 kändes för liten.
 

MånsT

Rolex
Jag är lite frågande över den här återkommande höjdfixeringen kring PO. Kolla i Breitling-tråden, ingen pratar om höjden där och dom ligger ofta på en 17-18mm. Ja, PO är feta och är väl inte för alla vid alla tillfällen. Tycker den här i 43,5 fungerar och har en bra helhet i storlek. Om sen uret toppar 16 som denna eller 14 som en Speedy Pro har egentligen mindre betydelse, bägge kan ge problem att få in under vissa skjortor. Tung är den dock på länk, det blir ju ganska påtagligt om man går från en Speedy på läder som ju ligger på under hälften. Men man vänjer sig rätt raskt och det funkar tack vare justeringen i claspen.
Till alla som funderar... gå in i butik och testa denna PO! Det är en grymt snygg och häftig klocka tycker jag. Den skall vara fet, den mindre i 39,5 kändes för liten.
Håller med men folk älskar att hata Omega.
 
Jag är lite frågande över den här återkommande höjdfixeringen kring PO. Kolla i Breitling-tråden, ingen pratar om höjden där och dom ligger ofta på en 17-18mm. Ja, PO är feta och är väl inte för alla vid alla tillfällen. Tycker den här i 43,5 fungerar och har en bra helhet i storlek. Om sen uret toppar 16 som denna eller 14 som en Speedy Pro har egentligen mindre betydelse, bägge kan ge problem att få in under vissa skjortor. Tung är den dock på länk, det blir ju ganska påtagligt om man går från en Speedy på läder som ju ligger på under hälften. Men man vänjer sig rätt raskt och det funkar tack vare justeringen i claspen.
Till alla som funderar... gå in i butik och testa denna PO! Det är en grymt snygg och häftig klocka tycker jag. Den skall vara fet, den mindre i 39,5 kändes för liten.

Bästa inlägget jag läst på länge ! :)
 

MånsT

Rolex
Hur lyckades jag med detta? På någon vänster har en extremt tunn flisa släppt från spännet på min keramiska Speedmaster. Å andra sidan kan man se det som att jag har lyckats sätta min egen prägel på den, köptes mer eller mindre oanvänd :D

IMG_20170415_111707.jpg
Okej, så för någon vecka sen släppte en flisa från spännet. Sedan dess har jag använt andra klockor fram tills idag. Kollar på spännet och det ser ut som nytt igen :confused: Klockan har som sagt legat inlåst i förvar och verkar ha "lagat" sig själv. Jag förstår ingenting, någon annan med en logisk förklaring?

IMG_20170430_123959.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Okej, så för någon vecka sen släppte en flisa från spännet. Sedan dess har jag använt andra klockor fram tills idag. Kollar på spännet och det ser ut som nytt igen :confused: Klockan har som sagt legat inlåst i förvar och verkar ha "lagat" sig själv. Jag förstår ingenting, någon annan med en logisk förklaring?

IMG_20170430_123959.jpg

o_O
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Okej, så för någon vecka sen släppte en flisa från spännet. Sedan dess har jag använt andra klockor fram tills idag. Kollar på spännet och det ser ut som nytt igen :confused: Klockan har som sagt legat inlåst i förvar och verkar ha "lagat" sig själv. Jag förstår ingenting, någon annan med en logisk förklaring?

IMG_20170430_123959.jpg
Det var smuts?
 
Okej, så för någon vecka sen släppte en flisa från spännet. Sedan dess har jag använt andra klockor fram tills idag. Kollar på spännet och det ser ut som nytt igen :confused: Klockan har som sagt legat inlåst i förvar och verkar ha "lagat" sig själv. Jag förstår ingenting, någon annan med en logisk förklaring?

IMG_20170430_123959.jpg

Självläkande klockor, Omega det är grejer det :D

Jag tror som @JayLar , det måste ha varit smuts eller något i den stilen.
 

Morini4E

Cartier
Okej, så för någon vecka sen släppte en flisa från spännet. Sedan dess har jag använt andra klockor fram tills idag. Kollar på spännet och det ser ut som nytt igen :confused: Klockan har som sagt legat inlåst i förvar och verkar ha "lagat" sig själv. Jag förstår ingenting, någon annan med en logisk förklaring?


Ja, men du har ju gått i sömnen och beställt ett nytt spänne. :)
Du får kolla kontot;)
 
Topp