• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

GAAS

Breitling
Har någon bild på två Seamaster i storlekarna 41.5 mm och 44 mm bredvid varandra?
(Nyfiken på skillnaden)
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Mer om Seamaster Edizione Venezia:
http://www.ablogtowatch.com/omega-seamaster-edizione-venezia-watch/
Omega-Seamaster-Edizione-Venezia-9.jpg

Börjar bli riktigt jäkla sugen på en nu!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Omega Seamaster Professional
25318000
Omega Seamaster Planet Ocean 600 M Co-Axial Master Chrono
215.30.44.21.03.001
Verkligheten säger mer än några bilder. PO 43,5 finns ju i butik, SMPc som också finns i butik är väl identisk i storlek med 25318000 ? In och jämföra är ju det bästa.
 

GAAS

Breitling
Har inga bilder på just dessa med skillnaden i diameter samt höjd/tjocklek är väldigt stor...
Verkligheten säger mer än några bilder. PO 43,5 finns ju i butik, SMPc som också finns i butik är väl identisk i storlek med 25318000 ? In och jämföra är ju det bästa.
Jodå det blir att åka och titta/ känna på modellerna på Nymans, som ligger närmast.
/M
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Omega Seamaster Professional
25318000
Omega Seamaster Planet Ocean 600 M Co-Axial Master Chrono
215.30.44.21.03.001
Det jag kan bjuda på är en bild av nämnda PO ihop med en 2534.5000, storleksmässigt är den samma som 2531.8000 så när som på en lite ökat tjocklek för att rymma GMT-versionen av verket (kallad cal 1128), mäter den till 13mm i alla fall. PO är 16,25mm tjock.
IMG_1894.JPG
 

GAAS

Breitling
Tack, man upplever iallafall skillnaden i storlek.
är det så olika mått på tjockleken?
/M
 

Diamondhead

Breitling
Efter lååång tid av velande fram och tillbaka har jag slagit till på min första Omega!! Ville ha en dykare och har alltid gillad PlanetOcean, men jag har också vilat ha nått lite unikare och inte riktigt så "tung". Valet föll därför på denna lite mer dressade dykare :-D

Väntar med spänning på leverans från Erikson Urhandel och vill tacka Richard för högklassig service!!

IMG_0252.PNG
 
Senast ändrad:
Efter lååång tid av velande fram och tillbaka har jag slagit till på min första Omega!! Ville ha en dykare och har alltid gillad PlanetOcean, men jag har också vilat ha nått lite unikare och inte riktigt så "tung". Valet föll därför på denna lite mer dressade dykare :-D

Väntar med spänning på leverans från Erikson Urhandel och vill tacka Richard för högklassig service!!

IMG_0252.PNG

Underbart ! Och grattis ! Ser fram emot paketöppningsbilder när klockan är framme :)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Efter lååång tid av velande fram och tillbaka har jag slagit till på min första Omega!! Ville ha en dykare och har alltid gillad PlanetOcean, men jag har också vilat ha nått lite unikare och inte riktigt så "tung". Valet föll därför på denna lite mer dressade dykare :-D

Väntar med spänning på leverans från Erikson Urhandel och vill tacka Richard för högklassig service!!

IMG_0252.PNG
Har själv vart sugen på den där. Det är så snyggt med rosé guldet på vridningen passar sjukt bra ihop med det patinerad indexen. Bra val! Kasta upp bilder när den dyker upp :)
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Hade det inte varit för 3,6,9,12 så hade jag köpt en 300 för länge sedan..... Jag gillar skarpt visarna (inte bara visarna :p).
 
Senast ändrad:

MånsT

Rolex
Efter lååång tid av velande fram och tillbaka har jag slagit till på min första Omega!! Ville ha en dykare och har alltid gillad PlanetOcean, men jag har också vilat ha nått lite unikare och inte riktigt så "tung". Valet föll därför på denna lite mer dressade dykare :-D

Väntar med spänning på leverans från Erikson Urhandel och vill tacka Richard för högklassig service!!

IMG_0252.PNG
Kul med något udda, har inte sett någon TT-SM300 ännu. Gratulerar i förskott :)
 

Makkanxd

Rolex
Någon som har en po 45mm som kan berätta hur denne upplever storleken? Är den brutal eller går det att använda en 45mm som vardagsklocka ?
Slänger in en bild på en chrono jag testare på ett event :rolleyes:
IMG_1916.JPG
 

Ninen79

Audemars
Någon som har en po 45mm som kan berätta hur denne upplever storleken? Är den brutal eller går det att använda en 45mm som vardagsklocka ?
Slänger in en bild på en chrono jag testare på ett event :rolleyes:
IMG_1916.JPG
Har haft en PO chrono 9300, den var alldeles för stor och klumpig för min 17,5 cm handled. Har du en handled på minst 20 cm och är minst 1,90 lång och minst 100 kg så sitter den säkert bra.
 

Makkanxd

Rolex
Har haft en PO chrono 9300, den var alldeles för stor och klumpig för min 17,5 cm handled. Har du en handled på minst 20 cm och är minst 1,90 lång och minst 100 kg så sitter den säkert bra.
18,5 handled, 85kg 1,92 lång, close enough ;)
Nä men tänkte väl att vanliga borde väl kännas och bäras mindre än va chonon gör..
 

Tolla

Omega
har tänkt att komplettera min explorer 2 216570 med någon ny klocka.
Och har blivit lite sugen på en omega Aqua terra men är lite kluven om vilken storlek som skulle passa mig bäst.
Har varit och provat båda storlekarna hos uris men tyckte det va så svårt att få grepp om klockornas storleken. Särskilt på urtavlan till AT 38.5 mm i ett rum med tusen lampor i taket, Kändes lite liten.

om det finns någon som kan posta en bättre bild på sin AT 38.5 eller 41.5 mm och förklara lite varför ni valde den.

Här kommer mina bilder.
Får ursäkta för dom usla bilderna, svårt att få till bra bilder med alla dessa lampor.
38.5 mm
IMG_2453.JPG


41.5mm
IMG_2385.JPG
 

MånsT

Rolex
har tänkt att komplettera min explorer 2 216570 med någon ny klocka.
Och har blivit lite sugen på en omega Aqua terra men är lite kluven om vilken storlek som skulle passa mig bäst.
Har varit och provat båda storlekarna hos uris men tyckte det va så svårt att få grepp om klockornas storleken. Särskilt på urtavlan till AT 38.5 mm i ett rum med tusen lampor i taket, Kändes lite liten.

om det finns någon som kan posta en bättre bild på sin AT 38.5 eller 41.5 mm och förklara lite varför ni valde den.

Här kommer mina bilder.
Får ursäkta för dom usla bilderna, svårt att få till bra bilder med alla dessa lampor.
38.5 mm
IMG_2453.JPG


41.5mm
IMG_2385.JPG
Jag har själv en 38.5 på min 18.5cm handled och är riktigt nöjd. Eftersom ATn är en mer återhållen Seamaster (ingen dykvridning, mindre visare osv.) tycker jag den passar bättre i den mindre storleken. Om man däremot gillar lite större klockor så är kanske 41.5 ett bättre val.

IMG_20161224_111233.jpg


IMG_20170423_171308.jpg
 
Topp