• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Omegas Nato är förbaskat bra. Kostar en del men är mjukt o fint o känns gediget. Funderar på att komplettera speedyns svarta med ett Bond
IMG_0169.JPG
 

Code

AKA Vincent B
Fick mitt (Navyblue with green and red stripes) , orginal Bond "Goldfinger" (fr 1964, samma natoband bond bär med en Rolex) idag. Blev riktigt snyggt..
 

Bilagor

  • IMG_20170705_204304_088.jpg
    IMG_20170705_204304_088.jpg
    249.7 KB · Visningar: 65
  • IMG_20170705_204455_715.jpg
    IMG_20170705_204455_715.jpg
    277.8 KB · Visningar: 60
  • IMG_20170705_204606_125.jpg
    IMG_20170705_204606_125.jpg
    138.1 KB · Visningar: 58

Lindeberg

Omega
Omegas Nato är förbaskat bra. Kostar en del men är mjukt o fint o känns gediget. Funderar på att komplettera speedyns svarta med ett Bond
IMG_0169.JPG

Klart du ska göra. Jag har inte slitit jättemycket på mitt svarta som följde med Speedyn. Var sugen på att kolla hur orange den orangerandiga är, men ADn hade den inte inne. Började istället fingra på just ett nato och blev väldigt nöjd. Hade tidigare ett nato i samma utförande men för en tiondel av priset, men Omega-natot känns verkligen så mycket finare. Sen kan man väl diskutera om det är värt tio gånger mer, men en fin och bra klocka är väl värd ett vettigt snöre också?!
 

Adezo

Omega
Här är ännu en bild. Tycker att färgen på bandet är fel. Varför inte köra vitt för att matcha klockan? Ser mer ut som grå/gröna ränder.
Screenshot_20170705-214629.png
 

m_s

Patek
2-Faktor
Fy fan vilken ful klocka - Och denna släpper dem som "Commanders Watch" för att hedra Bond. Bond som är stilikon och sen då denna fula klocka som har allt annat än stil..
 
Det hade varit en riktigt läcker skapelse utan Bond-tramset, nu är den ju istället fullt i klass med de värsta styggelserna från 90- och 00-talet. Bedrövligt :(
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Klart du ska göra. Jag har inte slitit jättemycket på mitt svarta som följde med Speedyn. Var sugen på att kolla hur orange den orangerandiga är, men ADn hade den inte inne. Började istället fingra på just ett nato och blev väldigt nöjd. Hade tidigare ett nato i samma utförande men för en tiondel av priset, men Omega-natot känns verkligen så mycket finare. Sen kan man väl diskutera om det är värt tio gånger mer, men en fin och bra klocka är väl värd ett vettigt snöre också?!
Tänker lite så oxå...man lägger pengar på olika gummi o läder men Nato får inget kosta...dock tycker jag nog att 2k är jäkligt mkt för ett Nato...synd att Omega inte säljer dem som ett set...typ 3 st för samma som 1
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Det hade varit en riktigt läcker skapelse utan Bond-tramset, nu är den ju istället fullt i klass med de värsta styggelserna från 90- och 00-talet. Bedrövligt :(
Bond i all ära men att fortsätta pumpa ut dessa Bond LE är fan inte bra. Spectre varianten tycker jag var fin iof
Näe synd att Omega som ändå gör en hel de bra blandar o ger lite väl mkt...
 
Håller med till 100. Loggan på visaren och glasbaksidan tog udden av den första upphetsningen. Kunde varit en riktigt schysst klocka annars. :)
 
Topp