• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Magnlar

Rolex
2-Faktor
När man ändå är igång med graalar så slänger jag in dessa två 5370 som är en garanterad succé och vars pris jag tror kommer hålla i sig väldigt bra framöver
image.jpg
och sen så måste ju alla ha en beater och min är självklart en 5980/1r-001
image.jpg

Kul att du definierar du 5980/1r-001 som en beater. :rolleyes:
 

Whedda

Rolex
En av de absolut ovanligaste, men samtidigt en av de snyggaste sport-kronograferna Patek någonsin gjort som är på band är 5004T enligt mig, finns endast ett exemplar, men även den unika 5712T är rätt ball.

Bild på 5004T Split Second Chronograph med evighetskalender:
Såld 2013 på Only Watch auktionen i Monaco 2013 för 2,950,000 €

Patek-Philippe-5004T-watch.jpg



Samt den enda klockan ur Nautilus-serien enligt mitt minne i som gjorts i titan.
Såldes på Only Watch auktionen i Monaco 2007 för 525,000 €

patek_image.357862.jpg


Håller helt med om 5004T men att kalla den "sportkronograf" är väl att ta i kanske ;)
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Vilken 5004 som helst (inte för att det finns så många överhuvudtaget) slår det mesta man kan få se...
 

sir alex

Panerai
Två snabba frågor:
1: Vad ligger väntetiden på för en ny Aquanaut?
2: Är servicekostnaden lika blodig som på en AP?
 

sir alex

Panerai
Är det värt att försöka få tag på en Aquanaut via Uret.se om de kan få fram en snabbare än t.ex Rob? Hur skulle ni resonera?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Vilka jäkla klockor ni har grabbar! PP gör verkligen inga fula klockor. Nautilus med månfas är en personlig favorit även om jag aldrig ens har hållit i en PP i verkligheten. :)
 
Topp