• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Skulle väl vara Cobran då...

patek_cobra.jpeg

Käften, svinball ju. @Omen lär väl digga denna!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Cobran var ju svintuff, men lär ju kosta huggorm :D
Det är väl bara att ge Patek-museet ett bud. Det är en prototyp som aldrig tillverkades förutom just detta exemplar, så det kan ju vara så att de vill ha lite deg för guldklimpen... :)

I övrigt kan jag hålla med om att de flesta PP är vackra, om än något diskreta och "fega" ibland. Men "stealth"-biten är ju lite av grejjen. En sak som jag inte tycker att de har lyckats med på senare tid är datumvisningen på 5205 - den där båg-linjen blir helt enkelt inte så snyggt, även om datum klockan 12 är fräckt...
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
För bra för att vara sant eller?
Ja i mina ögon. Minns inte exakt var, men det var nyligen någon här på forumet som beställt en klocka från uret.se med löfte om att det skulle gå snabbt och smidigt. Han väntar än, det var dessutom en klocka som är betydligt lättare att få tag i.
 

sir alex

Panerai
Ja i mina ögon. Minns inte exakt var, men det var nyligen någon här på forumet som beställt en klocka från uret.se med löfte om att det skulle gå snabbt och smidigt. Han väntar än, det var dessutom en klocka som är betydligt lättare att få tag i.
Känns märkligt att de vågar riskera sitt anseende och säga två månader om jag sedan måste vänta två år. Blev svårt nu...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sjuk trio @par401 !
Har klämt på @Chrisse s månfas några gånger och den är verkligen helt sjuk. Har bara sett @Chrisse lyckas fånga färgen på tavlan hittills. Hade utom problem kunnat bli OWG med en sådan, tycker de är så nära perfektion man kan komma.

Hade i och för sig klarat mig med en vanlig Nautilus eller sketen Aquanaut också. ;)
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Den tveklöst fulaste bit de någonsin gjort måste ändå vara "Sculpture" och framförallt ref. 5091 :confused:
 
Den där är supersnygg och i guld, fantastisk! :) Gummibandet ser grymt bra ut, skulle bra gärna vilja ha en sådan så jag får prova om jag gillar gummit......;):D Jag gick självklart ut på chrono24 och kollade efter sådana.....men inser då att det fanns begränsningar i vad man får önska sig......
:)

Om jag hade peeeeengaaaaar........så skulle 5270 vara miiiiin.

image.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Har precis hjälpt en kompis köpa en Aquanaut, affären blev klar igår.
Kul story då han har tittat och sparat till just denna klocka i 7 år och inte skaffat någon annan klocka som innan/mellan klocka.
Han gick direkt på PP som första ordentliga klockan och som OWG:)
image.jpg
Fan va kul, helt rätt tänk! Köpte han nytt?
Nu ska du bara övertala han att köpa ett gummi då:)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Fan va kul, helt rätt tänk! Köpte han nytt?
Nu ska du bara övertala han att köpa ett gummi då:)
Håller med, riktigt skoj att han bara bestämt sig för en modell och tillverkare och inte vikt sig:)
När han såg klockan första gången hade han ingen aning om vad Patek är för tillverkare eller vad klockan kostade.
Det blev en riktigt vass begagnad och nyservad på länk.
Jakten på gummi med viklås är startad.
 
Topp