• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En fråga till er som har en 5712. Badar ni med klockan på?
Fantastisk klocka.
Patek säger såhär
We have well received your message on our website and thank you for the interest you show in Patek Philippe.

For your information, the Nautilus models ref. 5711/1A, 5726A, 5726/1A, 5980R & 5980/1A or 5980/1 in gold are water resistant up to 120m. The models ref. 5712 in gold, 5712/1A are water resistant up to 60m.
The water resistance is tested by air and by water and if it is mentioned 60m it means also 60 atmosphere(sic). If you swim normally with this kind of sporty watches, it is no problem, but we suggest you not to dive, nor to jump from a 3m to 10m from a spring or diving board, nor to water-ski. Moreover, the screw-down crown has to be completely fixed/screwed on its tube.

For more information, may we kindly suggest you to contact one of our official partners.

Sincerely yours,
PATEK PHILIPPE GENEVE SA
Chemin du Pont-du-Centenaire 141
CH - 1228 Plan-les-Ouates
tél. +41 22 884 20 20
fax +41 22 884 20 40
http://www.patek.com
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=398513
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Ett trycktest en gång per år och packningar/service var 5:e så resonerar jag att det inte är några problem. Men jag förstår väl dem som inte vill bada med en heller på samma sätt som många aldrig skulle fickparkera en dyrare bil.

Finns det alltså folk som inte vill fickparkera bilen för att den är dyr? Dem borde ju inte få ha körkort, speciellt inte köra fina bilar ;)
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Gondolo.. Någon som har synpunkter?
Finns det någon här som äger en, har provat eller har någon erfarenhet?
Har någon sett en 5024, 5111 eller 5124 inne hos någon handlare i Stockholmtrakten?
Har fått ett oförklarligt begär efter en 5124j!
5124 j+g:
IMG_0797.JPG
IMG_0799.JPG
IMG_0795.JPG
IMG_0798.JPG

Bo Berggren hade 5124G inne för någon månad sedan vet jag
 
Topp