• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Va inne och testa denna skönhet på Emirates Mall i Dubai. :patek:
16804903_576964699165904_1433857058_o.jpg
Satan vad brutal
 

kirex

Cartier
Jag gillar verkligen min 5980. Kan det bli bättre? Ja, hel-guld smäller högre naturligtvis men även en helstål är verkligen inte fel. Men just urtavlan i kombo med övrigt är snyggt i denna modell. Bilden tagen i min nya 1000-kronors studio. F-bolaget ville ha en bild på fram och baksidan. Delar därför med mig.
NIMG_0264s.jpg
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
"Four years after the introduction of the Audemars Royal Oak, a second iconic Genta watch was introduced. At the 1976 Basel Watch Fair, Patek Philippe introduced the Nautilus. Genta said in an interview that he had designed the watch two years earlier at the same Basel Watch Fair. While observing people from Patek Philippe having dinner, Genta asked a waiter for a piece of paper and a pen. Five minutes later, the Nautilus design was ready. After being successfully received by Patek, they began producing prototypes and in 1976, the watch was ready to be sold to the public."

http://www.chrono24.com/magazine/gerald-genta-godfather-watch-designers-p_15968/
 
Topp