• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

thny

Omega
2-Faktor
Nope.
5905p?
Och nej advanced research är 40mm!
Nope, men tack för info om Aquanauten. Advanced research vore mumma!
3548 eller 4226 eller 3848? (Någon
Av dom där ovala tunna dressarna, finns ju en miljon ref.)
Nope.
Nope, men det finns ett starkt habegär där! :)
5980 kanske... Det ser man väl inte så ofta i blått på forumet?
Nope.
Nope.
Den därade pilotkronografen som kom förra året kanske? :)
Nope, inte 5524G. Är det förresten en kronograf eller bara travel time?
Gondolo. 5124g
Då blir du min hjälte, så coola ;)
IMG_0888.JPG
Nope.

Förhoppningsvis hämtar jag ut den nästa fredag iaf :woot:
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jäkligt snyggt att nya storleken på Aquanauten resulterar i att datumet inte käkar upp index kl.3 plus att de lagt till ramar runt index på den också

erghbefew.jpg


5167 i stål för tydligare skillnad

maxresdefault.jpg


Hyllar verkligen storleksskillnaden
Väldigt bra! Detalj jag inte såg alls förns du visade. Svinsnyggt med ramar runt index, tunt och fint.
 

Espresso

Cartier
Hej,

Skulle någon av er som har en Patek med 324 urverket (natulius etc) och som har klockan i en winder säga vad ni använder för någon. Jag har rätt nyligen införskaffat en 5711 (dec 16), men får inte klockan att hålla sig uppdragen i de winders jag har (en rapport samt en gammal Modalo). Hade gärna köpt en ny winder för ändamålet men vill säkra mig om att den klara den rotationshastighet och riktning som 5711an kräver.
 

thny

Omega
2-Faktor
Hej,

Skulle någon av er som har en Patek med 324 urverket (natulius etc) och som har klockan i en winder säga vad ni använder för någon. Jag har rätt nyligen införskaffat en 5711 (dec 16), men får inte klockan att hålla sig uppdragen i de winders jag har (en rapport samt en gammal Modalo). Hade gärna köpt en ny winder för ändamålet men vill säkra mig om att den klara den rotationshastighet och riktning som 5711an kräver.
Jag kör några Swiss kubik på lite olika. Bl a en 5712 som snurrar utmärkt. Lite dyra men riktigt bra och stilrena. Går ett par år åt gången på batteri så man inte behöver ett eluttag, dvs perfekt på klockor man vill ha i säkerhet.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hej,

Skulle någon av er som har en Patek med 324 urverket (natulius etc) och som har klockan i en winder säga vad ni använder för någon. Jag har rätt nyligen införskaffat en 5711 (dec 16), men får inte klockan att hålla sig uppdragen i de winders jag har (en rapport samt en gammal Modalo). Hade gärna köpt en ny winder för ändamålet men vill säkra mig om att den klara den rotationshastighet och riktning som 5711an kräver.

Jag kör både min 5712 och 5167 i winder, nån riktigt billig winder som snurrar en stund sen står still ett tag.
Men den håller bägge uppdragna fint.

Har du kollat så du har rätt håll på "snurret", 324 drar bara upp motsols.
 

Espresso

Cartier
Jag kör några Swiss kubik på lite olika. Bl a en 5712 som snurrar utmärkt. Lite dyra men riktigt bra och stilrena. Går ett par år åt gången på batteri så man inte behöver ett eluttag, dvs perfekt på klockor man vill ha i säkerhet.
Tack får kika på de och se om det kan vara något.

Jag kör både min 5712 och 5167 i winder, nån riktigt billig winder som snurrar en stund sen står still ett tag.
Men den håller bägge uppdragna fint.

Har du kollat så du har rätt håll på "snurret", 324 drar bara upp motsols.
Ja det har jag kollat, har testat på alla olika möjliga inställningar som windern har skulle jag nog våga säga. Först trodde jag det kunde vara något fel med urverket i sig men iom att edn håller tiden exakt när den bara ligger på ett bord till gångsreserven är slut samt att den också håller tiden kontinuerligt när jag har den på mig/vilar/har på mig /vilar några dagar så får jag känslan av att det måste ligga hos windern.
 
Topp