• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Jodå de hade också grus på bandhornen! Patek verkar dock ha ändrat sig, och de är alla borttagna ur katalogen och limiterade igen. Vet att med 5971p så fanns det några med grus på bandhorn och några utan, vet inte om det är samma här iofs.
Här en gammal bild med grus
Screen Shot 2017-04-05 at 21.57.05.png

Så kan det vara!
Ruskigt fet i varje fall, på gränsen till för mycket. På gränsen...
 

Oew

Rolex
Så kan det vara!
Ruskigt fet i varje fall, på gränsen till för mycket. På gränsen...
Tycker iallafall de färgade stenarna gör den bättre än "vanliga" 5271p med diamanter. Värst tycker jag nog det är på 5071p, men med 5961 så tycker jag de gjort det mycket bättre. Undrar om 5170 och 5905 kommer få grus...
IMG_4455.JPG

IMG_4456.JPG
 
Tycker iallafall de färgade stenarna gör den bättre än "vanliga" 5271p med diamanter. Värst tycker jag nog det är på 5071p, men med 5961 så tycker jag de gjort det mycket bättre. Undrar om 5170 och 5905 kommer få grus...
IMG_4455.JPG

IMG_4456.JPG

5719 är ju dock en av de fetaste, kanske även 5990 med grus över hela. (Visades på Basel tror jag, minns inte referensen.)
 

Hötorget

Breitling
Jag skall till Dubai med familjen över påsken för att träffa släkt och tänkte passa på att se om jag kan hitta en Patek (5711 (blå), 5712 eller 5726(svart)) på länk.

Någon som har tips på bättre / sämre handlare? Vad är rimliga prisnivåer? (Jag köper för att behålla). Det mesta som finns där verkar vara helt oanvända ex.

Alla tips, råd och synpunkter tas emot tacksamt. :)
 

Espresso

Cartier
En undran avseende Nautilus 5711 och dess urverk.
Jag hämtade ut min klocka i dec 16 (ny) och tickade på bra under den första tiden. Har haft lite utmaningar med att windern inte velat dra upp den helt vilket jag nämnt tidigare i tråden men det har egentligen inte varit mer dramatiskt än att jag skruvat upp den för hand. Nu senast 10 dagarna så har klockan dock vid 3 tillfällen stannat helt när jag burit den på armen. Jag förstår inte riktigt hur en helt uppdragen gångreserv kan gå helt i botten på ca 6h så det känns som det kan vara något annat som ligger bakom.

Någon som kan relatera till ovan som sitter på samma urverk eller som generellt har någon idé om vad jag bör göra?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En undran avseende Nautilus 5711 och dess urverk.
Jag hämtade ut min klocka i dec 16 (ny) och tickade på bra under den första tiden. Har haft lite utmaningar med att windern inte velat dra upp den helt vilket jag nämnt tidigare i tråden men det har egentligen inte varit mer dramatiskt än att jag skruvat upp den för hand. Nu senast 10 dagarna så har klockan dock vid 3 tillfällen stannat helt när jag burit den på armen. Jag förstår inte riktigt hur en helt uppdragen gångreserv kan gå helt i botten på ca 6h så det känns som det kan vara något annat som ligger bakom.

Någon som kan relatera till ovan som sitter på samma urverk eller som generellt har någon idé om vad jag bör göra?

Vinkeln på winder kan vara lösningen, hört fler med utmaningar.
 
Topp