• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

thny

Omega
2-Faktor
World Timer i sitt rätta element :)
DSC_0724.JPG
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Blått gummi var till modeller i vitt guld. Dock passar de med största säkerhet till stålmodellen. Förfaller som att banden till 5167 passar till 5164 osv.
Precis som jag tänkte. Men vore konstigt om de passade, är ju Nice att det markerar/är unikt för materialvalet på klockan.

De gjorde väl flera modeller större? Ökade de ingenting på avståndet mellan luggarna?
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Blått gummi var till modeller i vitt guld. Dock passar de med största säkerhet till stålmodellen. Förfaller som att banden till 5167 passar till 5164 osv.

Bör vara olika band till 5167 samt 5164. Detta innebär att det gröna till 5167 ej bör passa på 5164 på samma sätt som det blåa till 5650(5164) ej bör passa på 5167. Det återstår att se om det blåa bandet till 5168 är kompatibelt med 5167.

Sen har jag ju ingen av dessa klockor själv så har inte haft möjlighet eller sett någon annan försöka.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Bör vara olika band till 5167 samt 5164. Detta innebär att det gröna till 5167 ej bör passa på 5164 på samma sätt som det blåa till 5650(5164) ej bör passa på 5167. Det återstår att se om det blåa bandet till 5168 är kompatibelt med 5167.

Sen har jag ju ingen av dessa klockor själv så har inte haft möjlighet eller sett någon annan försöka.
Enligt andra trådar på andra forum, så passar gröna bandet till 5167 även 5164, men det är en liten glipa/mindre bra passning på höjden då 5164 är tjockare. Men det funkar
 
Topp