• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

niclashill

Cartier
Hej på er!

Jag har under senaste året i mitt jobb haft att göra med en hel del grovt kriminella personer. Det jag som klockintresserad slås av är att nästan alla kriminella anser Rolex som det självklara märket och speciellt sea-dweller. Vad är det med dwellerna som gör de speciell i detta sammanhang? De flesta kriminella är ju inte dykarfantaster...?

Vill förtydliga en sak: jag älskar dwellern

Storebrordykaren i sortimentet, lite dyrare, lite större, lite tyngre?
 

niclashill

Cartier
Stämmer detta. Galet coolt om man fick bekräftelse från Rolex. Hyfsat unikt.

20160929_075354.png
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Frågan är om de kommer att säljas?
Hade jag varit Rolex hade jag tagit tillbaka dem direkt, det är ju lite pinsamt när det uppenbarligen är problem med kvalitetskontrollen.

EDIT: Bilden finns inte kvar på hennes Insta-konto. @niclashill Vart kan man läsa mer?
 

niclashill

Cartier
Frågan är om de kommer att säljas?
Hade jag varit Rolex hade jag tagit tillbaka dem direkt, det är ju lite pinsamt när det uppenbarligen är problem med kvalitetskontrollen.

EDIT: Bilden finns inte kvar på hennes Insta-konto. @niclashill Vart kan man läsa mer?

Såg den här: http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=350202&highlight=116600&page=4

Om sant - herregud, vad jag hade samlat skriftliga bevis, köpt en sådan, och låst in den några år...
 

ChumpTime

Panerai
DSSDmod.jpg

Leker lite med tanken på att sabotera min splitternya DSSD. Har uppfattat att luminovan på nya Rolex inte åldras, men nog tusan ser det bättre ut såhär... lägga urtavlan i kaffe?
 

marw

Panerai
2-Faktor
DSSDmod.jpg

Leker lite med tanken på att sabotera min splitternya DSSD. Har uppfattat att luminovan på nya Rolex inte åldras, men nog tusan ser det bättre ut såhär... lägga urtavlan i kaffe?
Tycker det är en fantastisk klocka som den är och uppskattar den mer och mer. Intressant att se hur de ser ut om säg 30 år. Klart de kommer åldras på ngt sätt. Tror också att det är en grym investering men det får tiden utvisa.
 
Topp