• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

rickard

Breitling
Har en 16600 som jag köpte ny 2006, används sen dess dygnet runt, fortar sig ca. 5 min/mån.
Har ägt ett gäng olika klockor ( automat, stål, divers i regel). som Omega, Tag Heuer, Seiko, Longines men ingen kommer i närheten av den här.
Nu har den börjat gnissla när jag skakar verket.
Aldrig servad.
Fråga: Var servar man om man inte vill gå till butik på Biblioteksgatan och hur mycket kostar en service?
 
Senast ändrad:
Har en 16600 som jag köpte ny 2006, används sen dess dygnet runt, fortar sig ca. 5 min/mån.
Har ägt ett gäng olika klockor ( automat, stål, divers i regel). som Omega, Tag Heuer, Seiko, Longines men ingen kommer i närheten av den här.
Nu har den börjat gnissla när jag skakar verket.
Aldrig servad.
Fråga: Var servar man om man inte vill gå till butik på Biblioteksgatan och hur mycket kostar en service?
Grundservice hos Nymans kostar väl typ 6000:- plus eventuella delar som behöver bytas. Är det inte värt det på en klocka du använder dygnet runt? Visst, du kan kanske komma undan nån tusenlapp billigare någon annanstans om urmakaren kan få tag i delar men är det "värt" det?
Om det vore jag så, nej.
Dr Watch är väl en som sägs kunna fixa det annars. Vet inte hur mycket billigare det blir dock.
Mitt råd blir hur som helst Nymans eller Rob.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jubileum nästa år...
Screenshot_20161227-131146.png
 

rickard

Breitling
Grundservice hos Nymans kostar väl typ 6000:- plus eventuella delar som behöver bytas. Är det inte värt det på en klocka du använder dygnet runt? Visst, du kan kanske komma undan nån tusenlapp billigare någon annanstans om urmakaren kan få tag i delar men är det "värt" det?
Om det vore jag så, nej.
Dr Watch är väl en som sägs kunna fixa det annars. Vet inte hur mycket billigare det blir dock.
Mitt råd blir hur som helst Nymans eller Rob.
Jo för sjutton, det är klart det är värt en service, precis som bilen, men det skadar aldrig att fråga runt lite. Är inte förtjust i Nymans Ur, helt enkelt, men Rob kanske det blir.
Tack för svar
 

N.Bathes

Cartier
Jo för sjutton, det är klart det är värt en service, precis som bilen, men det skadar aldrig att fråga runt lite. Är inte förtjust i Nymans Ur, helt enkelt, men Rob kanske det blir.
Tack för svar
Sen skickar dom iväg den till Schweiz för provtryck till 4000 meter som dom flesta inte kan göra här hemma, tar ca 3 månader innan man får tillbaka den enligt Bergströms
 

JE89

Cartier
Segt
Tack för snabbt svar

Stulet från Rolex hemsida;)
DEEPSEA TEST TANK
Extreme depths

To guarantee the water resistance of the Rolex Deepsea divers' watch to the extreme depth of 3,900 metres (12,800 feet), Rolex tests every single one made in a specially designed high-performance tank. This stainless steel hyperbaric tank is cast in a single piece and weighs 1.3 tonnes. It simulates the pressure at 4,875 metres (16,000 feet) below sea level, some 25 percent greater than the depth indicated on the dial. At this depth, the force exerted upon the watch is equivalent to a weight of 4.5 tonnes. This test could be destructive, meaning that the slightest weakness in a watch would cause it to implode. Obviously, all Rolex Deepsea watches offered for sale have survived it.
rolex_way_tested_to_extremes_0002_840x1070.jpg
 

N.Bathes

Cartier
Men om Man nu inte skall dyka mer än "vanligt" med den räcker det kanske med en vanlig trycktestning?
Det är ju extremt jobbigt att skiljas i ca 3 månader från den:(
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Varje gång man har den ena sak ar man den andra!! Iallafall om man har två (bara)
Har man Många klockor känns det inte så kanske?
Kan absolut sakna min DSSD efter ett par dagar så 3 månader vore inte kul men tror saknaden blir mindre om man kan rotera lite andra klockor under tiden. Är grymt kär i min Panerai så den skulle funka som plåster på såret :)
 
Topp