• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

kirex

Cartier
Svart eller blått? Nu har jag en av varje.
NIMG Sea Dweller Deepsea.jpg
 

Fundarn

Breitling
Tror ni 17 centimeters handleder är för taniga för att bära upp en SDDS? Vet att den är stor men tycker den blåa tavlan ÄR SÅ JÄVLA SNYGG :arghh:..
 

JE89

Cartier
Tror ni 17 centimeters handleder är för taniga för att bära upp en SDDS? Vet att den är stor men tycker den blåa tavlan ÄR SÅ JÄVLA SNYGG :arghh:..
Svårt att säga, beror på hur dina handleder är utformade. Har du lite plattare handleder så borde det funka. Så länge inte luggarna hänger över så tycker jag det fungerar, men det är ju högst personligt
 

JE89

Cartier
Min seiko tuna tycker jag bärs mindre än min sea dweller trots att den är 4mm större men cirka 4mm mindre lug to lug. Måttet lug to lug är för mig viktigare än diametern
 

Fundarn

Breitling
Svårt att säga, beror på hur dina handleder är utformade. Har du lite plattare handleder så borde det funka. Så länge inte luggarna hänger över så tycker jag det fungerar, men det är ju högst personligt
Dem är rätt platta så ska deffinitivt testa den hos AD.. :) Och ja du har klart en poäng med att lugg-måttet är viktigare för storhetskänslan.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Vilket verktyg ska man ha för att ta bort länken på en 116660 deepsea?
Dom "gafflarna" jag har är för stora.
 

M.Everest

Omega
image.jpg

Här med min Sea Dweller 16600, den följer med på de flesta vatten aktiviteterna. Pga av sin tjocka boett måste jag nog säga att de är mer praktiskt med submariner under våtdräckten än med en SD på armen.
 
Senast ändrad:
Topp