• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

evki

Audemars
2-Faktor
Det är precis vad jag menar med C24 - man kan inte gå på vad folk VILL ha för vissa modeller. Är det redan 5 års väntetid hos ad? :D Annars är det bara premium för att undvika vanliga väntetider hos ad.

Själva modellen är mycket fin och förmodligen populär. Med poppis menade jag att det är ingen Daytona :) Folk vill ha galna pengar för 116710blnr men det betyder inte att många betalar det. Gammal diskussion, det vet jag, men jag märker att många drar stora slutsater om priser för vissa modeller som baseras på C24 priser :confused:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Det är precis vad jag menar med C24 - man kan inte gå på vad folk VILL ha för vissa modeller.
Men det är väl precis det man kan? Om en modell är enkel att få tag på och få vill ha den så säljs den en bra bit under listpris på C24.
Ligger priserna väsentligt högre beror det på efterfrågan.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Eller beror det på att det är en ny modell som inte hann levereras till alla AD. De första som har fått vill mu sälja dyrt till de som inte orkar vänta.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jo, särskilt när det egentligen är en toolig och en, enlogt mig, perfekt allroundklocka så motverkar det liksom syftet lite när den börjar kosta kosta så mycket som den gör.
Använder mina "billiga" klockor mest nuförtiden....
Hur mycket kostar en 116600 idag då, sen den plötsligt tagits ur produktion?
Jag använder min alla dygnets vakna timmar och bara älskar den mer och mer för varje dag. Om jag genom att använda den minskar dess eventuella värde så får det stå i färgen. Världens bästa klocka juh! ;)
 

R1VETTO

Breitling
Har en Sea-Dweller 16600 v-serie som var sista serien innan den togs ur produktion.
0033da4b-404a-41d7-b999-d66c5e76ec39_zpsglktmqsk.jpg
var det inte z-serien som var den sista?
 

Eerik

Omega
2-Faktor
Hej på er

För referens.

Klockan listar cirka JPY 1 200 000 här i Japan men de tre första jag sett hos en gråhandlare kostade JPY 1 770 000 dvs cirka SEK 150 000.

Står själv på listan hos en finsk AD men inte hört ett ljud...

Må gott.

///Eerik
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Det är precis vad jag menar med C24 - man kan inte gå på vad folk VILL ha för vissa modeller. Är det redan 5 års väntetid hos ad? :D Annars är det bara premium för att undvika vanliga väntetider hos ad.

Själva modellen är mycket fin och förmodligen populär. Med poppis menade jag att det är ingen Daytona :) Folk vill ha galna pengar för 116710blnr men det betyder inte att många betalar det. Gammal diskussion, det vet jag, men jag märker att många drar stora slutsater om priser för vissa modeller som baseras på C24 priser :confused:

Men det är väl precis det man kan? Om en modell är enkel att få tag på och få vill ha den så säljs den en bra bit under listpris på C24.
Ligger priserna väsentligt högre beror det på efterfrågan.
ett pris bestäms när en köpare går med på att betala ett pris som säljaren är nöjd med. Inte det ena eller det andra enskilt.
 

niclashill

Cartier
Det här jävla forumet.

Ni köper en stålrolex som ni vill bära. Sedan går modellen ur produktion, och ni hjälper till att hypa upp den.
Sen vågar ni inte bära skiten, för att den "blivit för värdefull".

Om en klocka går upp så mycket i värde är det väl ganska naturligt att se alternativen som blir möjliga. Världen är full av roliga klockor. Eller du kanske har en klocka hela livet, och flippar aldrig?
 
Topp