• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Det här jävla forumet.

Ni köper en stålrolex som ni vill bära. Sedan går modellen ur produktion, och ni hjälper till att hypa upp den.
Sen vågar ni inte bära skiten, för att den "blivit för värdefull".
Varför blir du så provocerad att vissa har ett annat synsätt på hur och under vilka förutsättningar de vill använda sina saker än vad du uppenbarligen har?
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
IMG_4507.JPG
 

Knypplarn

Cartier
Provade 126600 hos Petite Genève i Belgrad idag. Tyvärr inga bilder, men klockan var bra mycket större än vad jag förväntat mig. Såg okej ut i spegeln på min handled (18,5-19cm) men vet inte om jag kommer att komma överens om hur mycket den bygger på höjden. Nåväl, lär vara ett par månader kvar innan det blir aktuellt för mig att ta ställning på allvar.

Kan dock rekommendera Petite Genève för den som har vägarna förbi Belgrad. Trevlig personal som mer än gärna plockade fram bubbel och choklad trots att jag redan från början klargjorde att jag bara ville klämma. De försökte inte sälja utan var genuint intresserade av att prata klockor. Kan tillägga att jag var väldigt ledigt klädd och dränkt i svett men fick ändå detta toppbemötande.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Ägt ett antal olika SD genom åren men ingen idag. Funderar att gå tillbaka till en SD.

Frågan är vad man ska satsa på: Vad tycker forumet:
1. Klassiska 16600 med det mindre 40mm caset
2. Nyare 116600 med maxi 40mm caset
3. Den fetare (större case och betydligt tjockare) 116660 som börjar bli mer och mer eftertraktad.
4. Den nya 126600 (nackdel IMHO at den är 43mm)

(Vet att det finns ännu fler varianter längre tillbaka i tiden men det är inte intressant för min del)
 
Topp