• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Dawsss

Omega
Det enda rätta!
image.jpeg
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Haha, bara jag som är gammalmodig och fortfarande kör med keepers:)
Framtiden får väl utvisa om det är en keeper eller ej för dig. Om den någonsin hamnar på K&S så gäller det nog att vara snabb som en räka och knipa den:)
 
Har en DSSD från 2014 från Rob. Har blivit sugen på en Blue och sett en från 2015. Får lägga 30k emellan. Det e ju egentligen helt vansinne att genomföra denna affär eller vad säger ni? E Blue värd 30 lax mer än DSSD black? Gillar den jag har som faaaaaaan och e klart osäker. Sen var det ju inte Blue som var ner i djupet med Cameron utan den vanliga DSSD vilket gör mig ännu mer osäker. Hur tror ni dessa två står sig värdemässigt i framtiden? Hört rykten att DSSD helt ska tas ur prod.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har en DSSD från 2014 från Rob. Har blivit sugen på en Blue och sett en från 2015. Får lägga 30k emellan. Det e ju egentligen helt vansinne att genomföra denna affär eller vad säger ni? E Blue värd 30 lax mer än DSSD black? Gillar den jag har som faaaaaaan och e klart osäker. Sen var det ju inte Blue som var ner i djupet med Cameron utan den vanliga DSSD vilket gör mig ännu mer osäker. Hur tror ni dessa två står sig värdemässigt i framtiden? Hört rykten att DSSD helt ska tas ur prod.

30k mer för blåvarianten??? Jag skulle INTE gå på det. Sen är det omöjligt att förutse vilken som ökar mest i värde framöver. Drar ett exempel. Förr var det ingen som trodde på 4 siffriga Daytonor, klockorna som värmde hyllorna överallt, och se vad de kostar idag.. Skit i värde, och kör på den du gillar bäst.
 

Jonaz

Rolex
Har en DSSD från 2014 från Rob. Har blivit sugen på en Blue och sett en från 2015. Får lägga 30k emellan. Det e ju egentligen helt vansinne att genomföra denna affär eller vad säger ni? E Blue värd 30 lax mer än DSSD black? Gillar den jag har som faaaaaaan och e klart osäker. Sen var det ju inte Blue som var ner i djupet med Cameron utan den vanliga DSSD vilket gör mig ännu mer osäker. Hur tror ni dessa två står sig värdemässigt i framtiden? Hört rykten att DSSD helt ska tas ur prod.

Ser vi till andra sportrollar så är det ju avvikande färg som blivit premium... Om den är värd 30K mera nu? Kanske...
 

Aelgen

Omega
Har en DSSD från 2014 från Rob. Har blivit sugen på en Blue och sett en från 2015. Får lägga 30k emellan. Det e ju egentligen helt vansinne att genomföra denna affär eller vad säger ni? E Blue värd 30 lax mer än DSSD black? Gillar den jag har som faaaaaaan och e klart osäker. Sen var det ju inte Blue som var ner i djupet med Cameron utan den vanliga DSSD vilket gör mig ännu mer osäker. Hur tror ni dessa två står sig värdemässigt i framtiden? Hört rykten att DSSD helt ska tas ur prod.
Jävlar, det var en saftig premium... Ser man på listpris skiljer det ju bara några tusenlappar mellan den svarta och blå tavlan.
Om du gärna vill ha en blå känns det ju i det läget mer ekonomiskt att ställa sig i kö hos en AD och köpa när de väl får in sen sälja den svarta. Vet iofs inte hur lång väntetiden är för tillfället.
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Ställde mig i kön förra veckan och väntetiden på en blå tavla är 12 månader på Nymans och 6 månader på Rob E. Men man vet ju aldrig...
 
Tack alla för inputs. Fick möjlighet att se Blue IRL igår och kommer att passa. Gillar verkligen deepsea texten men tyckte inte att tavlan lever upp till hypen. Tycker den blir lite för prålig och insåg att jag faktiskt föredrar black. Så jag behåller min DSSD och sitter nöjd. Tror säkert att blue på lång sikt är en bättre investering men men jag köper trots allt inte klockor som investering.
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Tack alla för inputs. Fick möjlighet att se Blue IRL igår och kommer att passa. Gillar verkligen deepsea texten men tyckte inte att tavlan lever upp till hypen. Tycker den blir lite för prålig och insåg att jag faktiskt föredrar black. Så jag behåller min DSSD och sitter nöjd. Tror säkert att blue på lång sikt är en bättre investering men men jag köper trots allt inte klockor som investering.

Var det någon i Stockholmsområdet som hade en inne eller fick du klämma på en medlems?
 
Ingen AD, fick möjlighet att klämma på en bekant bekants blue. Det är verkligen en grym jäkla dinka och riktigt snygg. Men jag tycker black är mer stilren men det är så klart en personlig åsikt. Har alltid haft svårt för t.ex. SUB TT blå/guld och andra tavlor som gått i blått. Blue har en grym lyster och ser visserligen mestadels svart ut men har lite svårt för när det blåa lyser upp. Dock gillar jag texten skarpt men men jag sitter nöjd med min black. Tror också att blue är mer svår att kombinera till kläder än black (som funkar till allt). Blue känns lite som en sommarflirt och jag tror att man kanske tröttnar på den i längden (ungefär som hulk) men det är såklart högst personligt.... Black har också lite mer spännande historia (gillar sånt) då det faktiskt var den dinkan som var ner med Cameron i Marianergraven, vilket är jävligt cooolt. Men blue tror jag har större chans att bli "samlarobjekt" i framtiden.
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Tack för utförligt svar. Jag har, precis som dig, inte klockan för investering utan den ska användas. Fick en black idag med posten, nu är den på Kaplans för värdering och äkthetskontroll då den kom utan cert. Sedan är jag, om allt går som det ska förhoppningsvis också ägare till en slagkraftig beater :)
 
Topp