• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ernesto

Patek
2-Faktor
Här var det snabba puckar! Antar att bara "sexhundratio" funkar i sammanhanget?
Edit: menar "hundrasexton"
Elvasextiosextio om jag får be!
elva sextiosex tio så slipper du slå knut på tungan, men är väl en smaksak :)
Edit: tvåa på bollen

Alltså, det ÄR 116 610. Eftersom att varje siffra/kombination betyder något.

Ex:
165 = Exp 2
170 = OQ DJ

Om vi tar min Rolex 116200 som exempel:
1162 = modern DJ
0 = slät ring
0 = stål

Därför ser den ut så här:
f8dR53e.jpg


Hade den haft vitguldsring hade referensen slutat på 34:
3 = fluted
4 = vitguld

Då hade den sett ut så här:
jPJRMmc.jpg


Går du till en AD och säger korrekt blir det lättare för de att förstå vad de pluggat in så slipper de slå knut på sig själva ;)
 

Rookien

Panerai
Alltså, det ÄR 116 610. Eftersom att varje siffra/kombination betyder något.

Ex:
165 = Exp 2
170 = OQ DJ

Om vi tar min Rolex 116200 som exempel:
1162 = modern DJ
0 = slät ring
0 = stål

Därför ser den ut så här:
f8dR53e.jpg


Hade den haft vitguldsring hade referensen slutat på 34:
3 = fluted
4 = vitguld

Då hade den sett ut så här:
jPJRMmc.jpg


Går du till en AD och säger korrekt blir det lättare för de att förstå vad de pluggat in så slipper de slå knut på sig själva ;)

För i helvete Ernesto!
Du kommer tvinga mig genom alla dina förförande bilder köpa en DJ fast jag inte har sparat klart ännu....
 

legshot

Breitling
På 6 siffriga referensen tycker jag det ska vara uppdelat i två, t.ex: 116-613! Blir så jädra långt annars typ; 11-16-13-LB :dead:
 

holma20

Panerai
Hej,

Menar du index kl 7? I så fall: det är bara en reflektion. Index på tavlan är fasade, därav reflektionen.
Precis:) aha okej är väldigt ny på detta och precis köpt mig en datejust,
Tack för snabbt svar..
Tänkte också ser bara förstorings pluppen där sne ut eller är den så på rolex?:)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Precis:) aha okej är väldigt ny på detta och precis köpt mig en datejust,
Tack för snabbt svar..
Tänkte också ser bara förstorings pluppen där sne ut eller är den så på rolex?:)

Absolut! Bara att fråga. Datejust är min favoritmodell.

Bilden är snett tagen så det kan vara vinkeln som luras. På bilden ser det däremot ut som att datumet håller på att slå om, alternativt att datumhjulet sitter lite snett. En urmakare löser det lätt, ifall det är ett problem.

Dammet/smutset kan urmakaren även passa på att plocka bort såvida det är under glaset. Svårt att se på bilden...
 

holma20

Panerai
Absolut! Bara att fråga. Datejust är min favoritmodell.

Bilden är snett tagen så det kan vara vinkeln som luras. På bilden ser det däremot ut som att datumet håller på att slå om, alternativt att datumhjulet sitter lite snett. En urmakare löser det lätt, ifall det är ett problem.

Dammet/smutset kan urmakaren även passa på att plocka bort såvida det är under glaset. Svårt att se på bilden...
Okej men då har jag lite koll;)
Får åka in och kolla ifall han kan kolla på det!
Tack så mycket för svaren!:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vad kostar ett par änd-länkar till ett stål jubilee armband från 2007 ?
Mina fattas det ett par irriterande millimetrar på upp till boettkanten av klockan :mad:
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad kostar ett par änd-länkar till ett stål jubilee armband från 2007 ?
Mina fattas det ett par irriterande millimetrar på upp till boettkanten av klockan :mad:
Det kan gå att massera länkbitarna lite så de sitter bättre, gå till Rob eller Nymans o se om de kan hjälpa dig istället för att köpa nya.
Sålänge det är korrekt end links till modellen.
 
Topp