• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Surfarn

Omega
2-Faktor
Tjenare alla seikofantaster! Jag vill tacka för den bÀsta trÄden pÄ hela KS! Och jag har en frÄga till er, var ska man kolla efter King Seiko?
Kollat lite pÄ chrono men det var inget stort utbud. Eller om nÄgon av er har en till salu sÄ hör av er!
Tack pÄ förhand. :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Helvete, jag har nu tvÄ blÄa Sumos pÄ vÀg hem till mig. Bjöd pÄ en gammal pÄ ebay och köpte en ny. Trodde aldrig jag skulle fÄ igenom budet pÄ den gamla, men det fick jag. Bra iof, men helt ovÀntat. Nu Àr frÄgan vilken man ska behÄlla och vilken som ska gÄ... FÄr kolla in tavlorna bredvid varandra IRL. :)

Dagens i-landsproblem.
 
Senast Àndrad:

Bosse

Friends of KS
Nyinkommen KS. :)
Det blir ju nÀstan en kopia pÄ denna paketöppningen sÄ jag lÀgger upp bilder istÀllet, info finns i denna trÄd:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-king-seiko-5626-7000.30505/

Skillnaden Àr att denna Àr Chronometercertifierad (sÀgs innebÀra inre standard pÄ +5/-3 precis som GS) och att boetten skiljer sig lite. SEIKO blev nÄgra Är senare utkastade frÄn chronometercertifieringarna och det gör denna klocka nÄgot ovanlig, ovanligare Àn standard och "special"-KS.
image.jpeg
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Boetten Àr precis som man vill ha den, tillsynes opolerad och vÀldigt skarp med lite battlescars.
Fin!
Undra bara hur du kan fÄ den till mer "ovanlig" Àn KS "Special", som med "52" verket enligt mÄnga Àr kungen av KS......
Nyd av den för fin det Àr den.
//Bosse
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fin!
Undra bara hur du kan fÄ den till mer "ovanlig" Àn KS "Special", som med "52" verket enligt mÄnga Àr kungen av KS......
Nyd av den för fin det Àr den.
//Bosse
Fel av mig dÄ, finns ju massa olika varav VFA borde vara mest ovanliga. Menar inte pÄ nÄgot sÀtt att detta Àr den mest ovanliga men de Àr klart ovanligare Àn "standard". SÄldes ju bara med mÀrkningen under nÄgra fÄ Är.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nyinkommen KS. :)
Det blir ju nÀstan en kopia pÄ denna paketöppningen sÄ jag lÀgger upp bilder istÀllet, info finns i denna trÄd:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-king-seiko-5626-7000.30505/

Skillnaden Àr att denna Àr Chronometercertifierad (sÀgs innebÀra inre standard pÄ +5/-3 precis som GS) och att boetten skiljer sig lite. SEIKO blev nÄgra Är senare utkastade frÄn chronometercertifieringarna och det gör denna klocka nÄgot ovanlig, ovanligare Àn standard och "special"-KS.
image.jpeg
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
Boetten Àr precis som man vill ha den, tillsynes opolerad och vÀldigt skarp med lite battlescars.

Grym Yonsson! sÄ hÀrlig boett :)
 
DÄ vart oskulden tagen, definitivt ovant med klocka! LÀste i en annan trÄd gÀllande CW vs watchhubs att nÄgon ej fÄtt lÄda av CW. Det fick jag, antar dock att det ej Àr original dÄ det inte stÄr :seiko: nÄgonstans pÄ den. Enkel röd/svart lÄda.

VÀntar fortfarande pÄ mitt oyster sÄ gummi fÄr duga för tillfÀllet. Tips pÄ hur man synkar sekundvisaren enklast? Drog en snabb googling som sa att den skulle stanna nÀr man drog ut kronan men sÄ var ej fallet... LÀste dÄ pÄ reddit om att man bör "vrida baklÀnges" lite i taget tills visaren stÄr rÀtt. Finns det ett bÀttre sÀtt?

För att stilla alla bildkÄta bjuder jag pÄ mina första minuter med min SKX007. TyvÀrr tagna med en enkel mobilkamera dÄliga bilder Àr bÀttre Àn inga bilder! ;)

Edit: Ser betydligt större ut pÄ bild Àn den kÀnns i verkligheten. FÄr nog ta o lÀgga ner med gymmandet ett tag :D:eek:

rtp5zq9.png

TZHxA26.jpg

yAVqX8q.png

7KExykc.png
 

mÄnljus

Panerai
DÄ vart oskulden tagen, definitivt ovant med klocka! LÀste i en annan trÄd gÀllande CW vs watchhubs att nÄgon ej fÄtt lÄda av CW. Det fick jag, antar dock att det ej Àr original dÄ det inte stÄr :seiko: nÄgonstans pÄ den. Enkel röd/svart lÄda.

VÀntar fortfarande pÄ mitt oyster sÄ gummi fÄr duga för tillfÀllet. Tips pÄ hur man synkar sekundvisaren enklast? Drog en snabb googling som sa att den skulle stanna nÀr man drog ut kronan men sÄ var ej fallet... LÀste dÄ pÄ reddit om att man bör "vrida baklÀnges" lite i taget tills visaren stÄr rÀtt. Finns det ett bÀttre sÀtt?

För att stilla alla bildkÄta bjuder jag pÄ mina första minuter med min SKX007. TyvÀrr tagna med en enkel mobilkamera dÄliga bilder Àr bÀttre Àn inga bilder! ;)

Edit: Ser betydligt större ut pÄ bild Àn den kÀnns i verkligheten. FÄr nog ta o lÀgga ner med gymmandet ett tag :D:eek:

rtp5zq9.png

TZHxA26.jpg

yAVqX8q.png

7KExykc.png
Snyggt och grattis! TÀnkte bara bekrÀfta det du misstÀnkte: boxen Àr inte original.
 
@mÄnljus Tackar :)

AppropÄ nÄgot helt annat, polaren snackade om att jag kan/bör lÀgga den i en skolÄda eller dylikt en lÀngre stund för att "boosta" eller brÀnna in skenet/belysning av visare osv. Tankar angÄende det pÄstÄendet? :)
 

Hemingway

Breitling
Hej jag skapade idag en trÄd dÀr jag har för avsikt att hjÀlpa min bror att hitta en automatisk/manuell kronograf.
Budgeten Àr 7000kr, vad har Japanerna som stÀmmer in pÄ den beskrivningen?
 

corbendallasx

Friends of KS
@mÄnljus Tackar :)

AppropÄ nÄgot helt annat, polaren snackade om att jag kan/bör lÀgga den i en skolÄda eller dylikt en lÀngre stund för att "boosta" eller brÀnna in skenet/belysning av visare osv. Tankar angÄende det pÄstÄendet? :)
Jag skulle vÀldigt gÀrna vilja höra din polares teori bakom det. Borde bli dagens garv :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle vÀldigt gÀrna vilja höra din polares teori bakom det. Borde bli dagens garv :)
Haha sÄpass? Han förklarade det pÄ följande sÀtt "nÀr man lÀgger den i mörkret laddas lumepigmenten ur helt och lyser bÀttre i framtiden. PÄ samma sÀtt som man bör cykla mobilbatterier dÄ och dÄ."

StÀllde ings följdfrÄgor dÄ det lÀt vettigt för en nybörjare som en sjÀlv ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha sÄpass? Han förklarade det pÄ följande sÀtt "nÀr man lÀgger den i mörkret laddas lumepigmenten ur helt och lyser bÀttre i framtiden. PÄ samma sÀtt som man bör cykla mobilbatterier dÄ och dÄ."

StÀllde ings följdfrÄgor dÄ det lÀt vettigt för en nybörjare som en sjÀlv ;)
Dummaste jag hört pÄ lÀnge.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Testar hÀr, köpte en klocka frÄn företaget nedan pÄ ceratet.
Googlade telefon numret och hamnade pÄ nedan sida. NÄn som kan japanska? Försökte med translate men failade.... (iPad)
image.jpeg
image.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ajaj, gÄr de fÄ tag pÄ original glas?
Gubben i rutan bredvid 3:an ser inte nöjd ut :D
Ja, det gÄr och jag har nu klickat hem ett men det kostade 600kr. :(

Skulle skrivit i det tidigare inlÀgget att SEIKO inte har plexi utan hÀrdade mineralglas vilka inte splittras nÀr de fÄr en hÄrd smÀll. AlltsÄ: krossat glas= inte SEIKO-glas utan plexi.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Testar hÀr, köpte en klocka frÄn företaget nedan pÄ ceratet.
Googlade telefon numret och hamnade pÄ nedan sida. NÄn som kan japanska? Försökte med translate men failade.... (iPad)
image.jpeg
image.png
Yobodashi Àr en stor elektronikkedja i Japan, tÀnk Elgiganten pÄ steroider. De sÀljer Àven klockor. Skiva Àr sÀkert omrÄdet butiken ligger i.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Haha sÄpass? Han förklarade det pÄ följande sÀtt "nÀr man lÀgger den i mörkret laddas lumepigmenten ur helt och lyser bÀttre i framtiden. PÄ samma sÀtt som man bör cykla mobilbatterier dÄ och dÄ."

StÀllde ings följdfrÄgor dÄ det lÀt vettigt för en nybörjare som en sjÀlv ;)
Haha. Det var faktiskt dagens stora behÄllning. Vet han inte att för att boosta lumen tar man bara med sig klockan pÄ en rymdresa sÄ att solen tar bÀttre? ;)

SkÀmt Äsido. Lika korkad Àr faktiskt hans jÀmförelse om att göra sÄ med mobiltelefoner, vilket inte heller stÀmmer för fem öre. SÄ gjorde man med mobiler för en herrans massa Är sedan med tidigare generations battericeller, nickelmetallhydridbatterier och framförallt med nickelkadmiumbatterier. Sedan mÄnga Är sitter det litiumjonbatterier i lejonparten av mobiltelefoner och hemelektronik, dessa har mycket liten minneseffekt och man behöver inte ladda ur batterierna och köra fullstÀndiga cykler öht. Man laddar numera nÀr man kÀnner för det utan fara.
 
Senast Àndrad:
Topp