• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Donkii

Boushh
2-Faktor
Snabb lume bild i dagsljus.
Iso200
1/40
f2/8
MWfw21Q.jpg
 

Sond

Patek
SvÄrt att inte spana lite pÄ GS SBGA011. Det jag faller för utöver att det Àr en GS Àr sÄklart tavla. Finns den tavlan pÄ andra modeller?
 

snajgel

Panerai
Har fÄtt hem urverk och krona till en skx007.
Tanken va att jag skulle skaffa mig lite verktyg och byta verk sjÀlv. :)
Inser nu att eftersom jag vill ha en fungerande klocka kanske ska lÄta nÄgon annan genomföra bytet.
SÄ, var i stockholm kan jag lÀmna den för bytet? Som sagt, delarna har jag redan köpt.
 

naggge

Panerai
Har fÄtt hem urverk och krona till en skx007.
Tanken va att jag skulle skaffa mig lite verktyg och byta verk sjÀlv. :)
Inser nu att eftersom jag vill ha en fungerande klocka kanske ska lÄta nÄgon annan genomföra bytet.
SÄ, var i stockholm kan jag lÀmna den för bytet? Som sagt, delarna har jag redan köpt.


Standardingrepp som vilken urmakare som helst ska kunna lösa ganska snabbt.
En vild chansning Àr att en oberoende Àr nÄgot billigare Àn mÀrkesbutikerna.
 

Helvetia

Cartier
Har en helmet som somnade in strax efter att jag köpte den för dryga Äret sedan som bara legat och skrÀpat sen dess. Vill fÄ igÄng den igen. Hörde mig för med farfars klocka via telefon som gav ett pris som var en bra bit över klockans vÀrde vilket kÀndes lite vÀl saftigt. NÄgra uppslag pÄ urmakare som Àr bra pÄ vintage-seiko och inte kostar skjortan?
 

snajgel

Panerai
pratade inte med honom, utan det va nÄgon kvinna som svarade. Hörde honom bara i bakgrunden: "nÀÀ, det tackar jag nog nej till"
sedan upprepade hon samma sak till mig.
Kanske bara skulle gÄtt dit med grejerna, svÄrare att sÀga nej f2f.

nÄgon annan urmakare man kan gÄ till? :)
 

carlanton

Audemars
FortsÀtter att reda ut mysteriet kring Seiko Wired. Har bara sett Wired x Stussy tidigare, men hÀr Àr en Wired x Silas (till salu för 500 USD pÄ Sufu):

seikowire.jpg


"SILAS 10th Anniversary x Seiko Wired H Watch brand new. This is SUPER rare and LIMITED. It is impossible to find one these days, let alone one in brand new condition. Mad lots of details, 11 Swarovski crystals, croc leather band as well as a solar interface which automatically charges your battery on any light source (sunlight etc.)."

http://supertalk.superfuture.com/index.php/topic/149041-fsseiko-wired-h-x-silas-10th-anniversary/

Och hÀr i ett riktig dÄligt samarbete med Undercover:

undercover-seiko-wired-h-watches.jpg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
FortsÀtter att reda ut mysteriet kring Seiko Wired. Har bara sett Wired x Stussy tidigare, men hÀr Àr en Wired x Silas (till salu för 500 USD pÄ Sufu):

"SILAS 10th Anniversary x Seiko Wired H Watch brand new. This is SUPER rare and LIMITED. It is impossible to find one these days, let alone one in brand new condition. Mad lots of details, 11 Swarovski crystals, croc leather band as well as a solar interface which automatically charges your battery on any light source (sunlight etc.)."

http://supertalk.superfuture.com/index.php/topic/149041-fsseiko-wired-h-x-silas-10th-anniversary/

Och hÀr i ett riktig dÄligt samarbete med Undercover:
Skumma klockor...kanske Seiko weird?;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
pratade inte med honom, utan det va nÄgon kvinna som svarade. Hörde honom bara i bakgrunden: "nÀÀ, det tackar jag nog nej till"
sedan upprepade hon samma sak till mig.
Kanske bara skulle gÄtt dit med grejerna, svÄrare att sÀga nej f2f.

nÄgon annan urmakare man kan gÄ till? :)
LÄter som avancerad mobbning...hoppas du fÄr napp hos nÄgon annan...
 

Denke

BrÀnnström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NÄgra tips pÄ vart jag enklast fÄr tag pÄ ett sprillans nytt 7s26-verk? Har kollat 10watches/Dagaz men de Àr out of stock (pÄ typ allt som det verkar...)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hehe hittade referensen precis innan du svarade efter intensivt googlande.... Den dÀr Àr jÀkla fin!
Verkligen jÀttefin, jag har alltid velat ha en SBGR061. TyvÀrr Àr jag inte helt övertygad om att vita/cremetavlor gör sig bra med silvriga index och visare. Hur blir avlÀsbarheten egentligen? Borde varit blÄnerat med silvrig sekund (endast) IMHO...:)
 

M021

Rolex
2-Faktor
HallÄ, som nÄgra av er sett i en annan trÄd gÄr jag i köpetankar av en mm300/sbdx001,

Vad har seiko för motsvarande ur? TÀnker mig bÄde i prisklass och prisvÀrde, inte helt övertygad vad gÀller spring drive astron mf. Har mig sedan lÀnge bestÀmt mig att Àga en seiko och kÀnner att prisklassen Àr lagom för en seiko keeper, men börjar nu kika bredare och hittar egentligen inte sÄ mycket förutom springe drive modellerna uppÄt,

Vad Àr era personliga favoriter och har ni nÄgra referenser jag bör kika pÄ innan jag gÄr loss pÄ en MM300?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Martin021
Jag har redan skrivit i din andra trÄd, men det finns inte sÄ mÄnga andra Seiko-dykare i den prisklassen med den kvaliteten OM du inte gillar titan. DÄ finns:

Seiko shogun SBDC007
Seiko-SBDC007-main1.jpg


eller

MM600
SeikoMM600.jpg


Sen finns ju sjÀlvklart hela tonfisklinjen, men de Àr ju mer tool divers. Exempelvis SBBN015:
P1020028.jpg


Och sen finns ju sjÀlvklart Seiko sumo SBDC001.
KvalitetsmÀssigt Àr det dock bara shogun och mm600 som hÄller samma nivÄ som mm300.

Edti: Du kan fÄ en begagnad mm600 för strax över priset av en ny mm300, men de Àr stooora.
 
Topp