• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Psykel

Patek
IMG_20161018_162025-01-01-01.jpeg
Ännu en skön Seiko dök upp idag.:)
Riktigt kool, den dÀr! Jag tycker om panda-varianten.
seiko-neo-sport-chronograph-black-and-white-dial-black-leather-men_s-watch-sndf93p1.jpg
 

Psykel

Patek
Letade i alla skumma vrÄr av Internet efter en till hyffsat pris och i nÄgorlunda skick, vilket du nu slipper nÀr jag berÀttar att den finns pÄ uret.:)
Ah, dÀr ser man. Pandan Àr slut dÀr, verkar bara vara dom blÄ varianterna som dom har inne. Vilken tur att det finns en halv miljard Seiko quartzkronografer dÀr ute, sÄ borde kunna hitta nÄt annat som tilltalar mig. ;)
 

Chumba

Rolex
Ah, dÀr ser man. Pandan Àr slut dÀr, verkar bara vara dom blÄ varianterna som dom har inne. Vilken tur att det finns en halv miljard Seiko quartzkronografer dÀr ute, sÄ borde kunna hitta nÄt annat som tilltalar mig. ;)
Det var nÄn som sÄlde pandan pÄ ebay för 70 dollars,ny! LÀnk: http://m.ebay.com/itm/112158365695?_mwBanner. TyvÀrr mÄste de ha sÄlt slut nyligen för han hade inne för ca 1 vecka sen. Kanske vÀrt att ha koll pÄ sÀljaren om det kommer in fler.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
HÀmtade idag ut min SARB035 som Àr min första Seiko.

Klockan Àr schysst och allt ser och kÀnns tipp-topp ut. Förutom lÀnken, som Àr vÀldigt raslig och gnisslar lite.
Gissningsvis Àr detta normalt för pengen.
NÄgon annan som upplever detta pÄ sin SARB035 och kan bekrÀfta?
 

Granito

Breitling
HÀmtade idag ut min SARB035 som Àr min första Seiko.

Klockan Àr schysst och allt ser och kÀnns tipp-topp ut. Förutom lÀnken, som Àr vÀldigt raslig och gnisslar lite.
Gissningsvis Àr detta normalt för pengen.
NÄgon annan som upplever detta pÄ sin SARB035 och kan bekrÀfta?

Jag har en SARB033 som har samma lÀnk som 035an, men jag kÀnner inte igen mig. Visserligen rasslar den lite innan man fÄtt pÄ sig den, men nÀr den vÀl Àr pÄ hörs inget frÄn den. NÄgot gnissel har jag heller aldrig mÀrkt av.
 
Hej, har lÀst att SKX 007 och 009 troligen kommer sluta tillverkas snart, finns det nÄgot officiellt kring detta frÄn Seiko?
Har de teasat nÄgot om vad som kommer istÀllet?

Jag Àr rÀtt sugen pÄ en SKX009 men kanske borde vÀnta och plocka upp efterföljaren snart istÀllet?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Dags att testa nytt. Klockan som klara dyk genom flera tidszoner. Klockan som Àr minst 100m nÀrmare ytan nÀr krissituationen intrÀffar Àn en "köttig tonfisk" Hur mycket vÀger klockorna i "köttiga tonfisks trÄden" :). Helt ok för dom pengarna. Har Àven bestÀllt ett original gummi frÄn 021:an, globen öka.

20161018_160316.jpg

ja den Àr jÀtte stor.

De Àr vÀldigt trevliga dock, men stora. Fast bekvÀma. VÀldigt bra gummi med fint lÄs med :) Min gamla jag kan sakna ibland!
https://klocksnack.se/attachments/image-jpeg.330596/
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag varit pÄ jakt efter en 7a38-7020 ganska lÀnge men hittar inte nÄgonstans. Kan nÄgon hjÀlpa mig i rÀtt riktning? Kanske nÄgon har en de vill sÀlja?
Jag pratar alltsÄ om denna modell (tror jag fÄtt rÀtt ref). Bild lÄnad:

DSC_0852_zps304be914.jpg
 

mÄnljus

Panerai
Hej, har lÀst att SKX 007 och 009 troligen kommer sluta tillverkas snart, finns det nÄgot officiellt kring detta frÄn Seiko?
Har de teasat nÄgot om vad som kommer istÀllet?

Jag Àr rÀtt sugen pÄ en SKX009 men kanske borde vÀnta och plocka upp efterföljaren snart istÀllet?
Inget officiellt sÄ vitt jag vet. Jag tror att man kommer kunna köpa Skx007/009 en bit in pÄ nÀsta Är i alla fall. Men vet inte.
Har du sett den hÀr? Seiko har inte gÄtt ut med att det Àr en efterföljare men det kÀnns lite som det för tillfÀllet.
upload_2016-10-18_21-24-31.png
 
Inget officiellt sÄ vitt jag vet. Jag tror att man kommer kunna köpa Skx007/009 en bit in pÄ nÀsta Är i alla fall. Men vet inte.
Har du sett den hÀr? Seiko har inte gÄtt ut med att det Àr en efterföljare men det kÀnns lite som det för tillfÀllet.
upload_2016-10-18_21-24-31.png

Nej, den har jag inte sett, pÄminner ju mycket om 009 men med mer material runt om.
Vad heter den? Är den slĂ€ppt Ă€nnu eller bara pĂ„ gĂ„ng? Samma prisklass som 009?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en SARB033 som har samma lÀnk som 035an, men jag kÀnner inte igen mig. Visserligen rasslar den lite innan man fÄtt pÄ sig den, men nÀr den vÀl Àr pÄ hörs inget frÄn den. NÄgot gnissel har jag heller aldrig mÀrkt av.
Gnisslet kommer försvinna men annars kan du ju tvÀtta den med yes, det brukar hjÀlpa.

Hej, har lÀst att SKX 007 och 009 troligen kommer sluta tillverkas snart, finns det nÄgot officiellt kring detta frÄn Seiko?
Har de teasat nÄgot om vad som kommer istÀllet?

Jag Àr rÀtt sugen pÄ en SKX009 men kanske borde vÀnta och plocka upp efterföljaren snart istÀllet?
Den Àr listad som utgÄngen hos SEIKO, ja.
(KĂ€lla SEIKO).

Nu har jag varit pÄ jakt efter en 7a38-7020 ganska lÀnge men hittar inte nÄgonstans. Kan nÄgon hjÀlpa mig i rÀtt riktning? Kanske nÄgon har en de vill sÀlja?
Jag pratar alltsÄ om denna modell (tror jag fÄtt rÀtt ref). Bild lÄnad:

DSC_0852_zps304be914.jpg
Snygg bild. ;)
 

mÄnljus

Panerai
Nej, den har jag inte sett, pÄminner ju mycket om 009 men med mer material runt om.
Vad heter den? Är den slĂ€ppt Ă€nnu eller bara pĂ„ gĂ„ng? Samma prisklass som 009?
@yonsson har rÀtt. Den Àr listad som utgÄngen hos Seiko. Hade glömt bort det. Tror dock fortfarande att man kommer kunna fÄ tag i den ett tag till.
Just den modellen heter SRP779.
upload_2016-10-18_21-41-32.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Ska lÀsas!

Är Ă€ven riktigt sugen pĂ„ den hĂ€r. PĂ„stĂ„s vara i riktigt bra skick: http://www.ebay.com/itm/Vintage-SEI...825857?hash=item2cb38b8381:g:N88AAOSwMgdX0bqS

Är priset bra?
Jag tycker allt lver 2000kr för en VANLIG 7a28 eller 7a38 Àr för dyrt men den sÄg OK ut. JÀmför lite bilder via Google-sökning inget Àr bytt, finns mÄnga frankens av 7a28 och 7a38.
37,5mm kan nog stÀmma pÄ 7020, den Àr ganska liten.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker allt lver 2000kr för en 7a28 eller 7a38 Àr för dyrt men den sÄg OK ut. JÀmför lite bilder via Google-sökning inget Àr bytt, finns mÄnga frankens av 7a28 och 7a38.
37,5mm kan nog stÀmma pÄ 7020, den Àr ganska liten.
Okej, stort tack. DÄ har jag lite is i magen och fortsÀtter leta. Helst vill jag ha en sÄn du Àgt (7a38-7020) som jag tror referensen heter. Skippar den jag lÀnkade tills vidare...
 
Glömde svara pÄ dom andra frÄgorna. :D Den finns att köpa. Lite dyrare. Om du gillade den sÄ kan du Àven kolla pÄ dessa:
upload_2016-10-18_21-47-7.png
upload_2016-10-18_21-47-35.png
@yonsson har rÀtt. Den Àr listad som utgÄngen hos Seiko. Hade glömt bort det. Tror dock fortfarande att man kommer kunna fÄ tag i den ett tag till.
Just den modellen heter SRP779.
upload_2016-10-18_21-41-32.png

Tack för infon! Ser att den Àr lite dyrare Àn SKX009 ja, Àr det nÄgon som har undersökt om den verkligen Àr bÀttre ocksÄ pÄ nÄgot sÀtt?
Vet inte riktigt vad jag tycker om det dÀr extra materialet runt om.

HÀr Àr nÄgon som lagt klockorna brevid varandra. De Àr ju vÀldigt lika, men 009 kÀnns lite smÀckrare tycker jag.
13534191_159653977781623_69825669_n.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för infon! Ser att den Àr lite dyrare Àn SKX009 ja, Àr det nÄgon som har undersökt om den verkligen Àr bÀttre ocksÄ pÄ nÄgot sÀtt?
Vet inte riktigt vad jag tycker om det dÀr extra materialet runt om.

HÀr Àr nÄgon som lagt klockorna brevid varandra. De Àr ju vÀldigt lika, men 009 kÀnns lite smÀckrare tycker jag.
13534191_159653977781623_69825669_n.jpg
Du fÄr lÀsa pÄ lite. Det stÄr mycket skrivet om bÄda modeller och allt fÄr man inte serverat hÀr. ;)
Urverket skiljer och Àven finishen. Skx007/009 har ju 25 Är pÄ nacken medan SRP7kr3/775/777/779, SRPA21 Àr nya modeller.
 

mÄnljus

Panerai
Tack för infon! Ser att den Àr lite dyrare Àn SKX009 ja, Àr det nÄgon som har undersökt om den verkligen Àr bÀttre ocksÄ pÄ nÄgot sÀtt?
Vet inte riktigt vad jag tycker om det dÀr extra materialet runt om.

HÀr Àr nÄgon som lagt klockorna brevid varandra. De Àr ju vÀldigt lika, men 009 kÀnns lite smÀckrare tycker jag.
13534191_159653977781623_69825669_n.jpg
Som herren ovan sÀger finns vÀldigt mycket att lÀsa, bara att börja googla. Finns Àven mycket om det hÀr pÄ KS. SRP779 bÀrs aningen större Àn SKX009 men ÀndÄ helt okej med tanke pÄ designen tycker jag. Finns att testa i butik ocksÄ ifall du Àr osÀker. LÄter som du Àr rÀtt inne pÄ 009 och dÄ tycker jag att du ska köpa den nu direkt. Finns fortfarande att fÄ tag i till ett bra pris. Om du inte gillar den kan du flippa den lÀtt. Jag har en och jag gillar den. :)
Lite lÀsning: https://www.hodinkee.com/articles/t...-dive-watches-made-like-quartz-never-happened
 
Topp