• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Efter att ha fÄtt liv i min 7a28-7040 skulle de vara kul att försöka fÄ tillbaka den till original :) (inte jag som moddat)

Finns de nÄgon chans i h**vete att hitta en boett och lÀnk löst? Ska jag leta pÄ fler stÀllen Àn bara ebay?
Screenshot_2016-10-18-23-27-29.png
 

marlun

Rolex
Min SKX frĂ„n 2015 gĂ„r ca 2 min för snabbt per dygn vilket Ă€r lite sĂ„dĂ€r lagom irriterande. Är det ok för dessa verk eller bör jag lĂ€mna in den?
IMG_6075.JPG
 

Psykel

Patek
Min SKX frĂ„n 2015 gĂ„r ca 2 min för snabbt per dygn vilket Ă€r lite sĂ„dĂ€r lagom irriterande. Är det ok för dessa verk eller bör jag lĂ€mna in den?
IMG_6075.JPG
Spec Àr -35 till +45 sek för det verket, om jag inte missminner mig. SÄ rejÀlt tilltagen marginal kontra exempelvis @yonsson's SKX. 2 min Àr ju dock rÀtt crazy.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Min SKX frĂ„n 2015 gĂ„r ca 2 min för snabbt per dygn vilket Ă€r lite sĂ„dĂ€r lagom irriterande. Är det ok för dessa verk eller bör jag lĂ€mna in den?
IMG_6075.JPG

Jag fick hem min skx007 för en vecka sen och anvÀnt den varje dag sen dess. Den har efter 7 dagar tappat 22sek vilket dÄ blir ca 3 sek per dag.

2 min per dag Àr ju galet mycket.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
KLOCKren, hehe :D:p Snygg klocka för övrigt! Är Superoyster orginallĂ€nken till klockan? SĂ„g onekligen solid ut.
Superoyster= strapcode, ej original. Kanonbra lÀnk, höjer ju helt klart kvalitetskÀnslan pÄ klockan.

Bör jag vÀnda mig till en Seiko AD? De finns vÀl i vid globen?
StÀmmer, vilken AD som helst hjÀlper dig förutsatt att den Àr under garanti, annars hjÀlper de dig sÄklart mot betalning. Om det Àr ett garantiÀrende eller inte bestÀmmer Optura som Àr generalagent sÄ den lÀr skickas dit.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
NÄgon som vet om Strapcode sÀljer sina endlinks löst? TÀnkte köpa ett super jubilee till Padin, men tanken slog mig att jag skulle vilja ha samma lÀnk till min SKX. Och köpa samma lÀnk till 2 olika klockor kÀnns onödigt.
 
Som herren ovan sÀger finns vÀldigt mycket att lÀsa, bara att börja googla. Finns Àven mycket om det hÀr pÄ KS. SRP779 bÀrs aningen större Àn SKX009 men ÀndÄ helt okej med tanke pÄ designen tycker jag. Finns att testa i butik ocksÄ ifall du Àr osÀker. LÄter som du Àr rÀtt inne pÄ 009 och dÄ tycker jag att du ska köpa den nu direkt. Finns fortfarande att fÄ tag i till ett bra pris. Om du inte gillar den kan du flippa den lÀtt. Jag har en och jag gillar den. :)
Lite lÀsning: https://www.hodinkee.com/articles/t...-dive-watches-made-like-quartz-never-happened
Du fÄr lÀsa pÄ lite. Det stÄr mycket skrivet om bÄda modeller och allt fÄr man inte serverat hÀr. ;)
Urverket skiljer och Àven finishen. Skx007/009 har ju 25 Är pÄ nacken medan SRP7kr3/775/777/779, SRPA21 Àr nya modeller.

Ok, nu lÀt jag latare Àn jag Àr mÀrkte jag. :angel:

Klart man kan googla, men min erfarenhet efter Äratal av googlande inom olika hobbies Àr att det Àr som ny vÀldigt svÄrt att urskilja vad som Àr bullshit, okunnighet, reklam och vad som faktiskt Àr tillförlitlig fakta frÄn personer med personlig erfarenhet. Fördelen med att frÄga pÄ ett forum Àr att det oftast Àr flera kunniga som kan rÀtta eventuella okunniga som sÀger fel.

Vad ska man annars ha ett forum till om inte stÀlla och svara pÄ frÄgor kring Àmnet? Inte bara wrist shots och paketöppningar vÀl? :)

Hursom, jag ska försöka googla mig fram till nÄgot sÄ fÄr vi se vad jag landar i.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Denna gick ivÀg pÄ ebay nyss.
Funderade pÄ att buda lite men kÀnde att 6 ur hemma just nu fÄr rÀcka, missade jag en pÀrla? :rolleyes:
Screenshot_2016-10-19-19-29-26.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok, nu lÀt jag latare Àn jag Àr mÀrkte jag. :angel:

Klart man kan googla, men min erfarenhet efter Äratal av googlande inom olika hobbies Àr att det Àr som ny vÀldigt svÄrt att urskilja vad som Àr bullshit, okunnighet, reklam och vad som faktiskt Àr tillförlitlig fakta frÄn personer med personlig erfarenhet. Fördelen med att frÄga pÄ ett forum Àr att det oftast Àr flera kunniga som kan rÀtta eventuella okunniga som sÀger fel.

Vad ska man annars ha ett forum till om inte stÀlla och svara pÄ frÄgor kring Àmnet? Inte bara wrist shots och paketöppningar vÀl? :)

Hursom, jag ska försöka googla mig fram till nÄgot sÄ fÄr vi se vad jag landar i.
Klart vi svarar pÄ frÄgor och Àr för diskussion, kolla PADI-trÄden och skx-trÄden hÀr pÄ Kobra Kai, finns en hel del matnyttigt dÀr.

Sammanfattning Àr som jag skrev tidigare att SRP-modellerna Àr en nya och skx-linjen Àr gammal. DÀrmed har SRP ett bÀttre urverk men som bygger pÄ samma urverk som sitter i skx007/009. LÀnken till SRP Àr mycket bÀttre Àn de till skx007/009.

SĂ„ typ same same but different.
 
Topp