• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Richardkoj

Breitling
15086999_10154810565842608_834578321_n.jpg

Den enda Seiko (snkk47) klockan jag Àger för tillfÀllet, men fler kommer det nog bli. MÄste sÀga att det Àr en vÀldigt trevlig klocka som sitter jÀtte bra, Àr en bra storlek för mina ganska smala handleder. Dock Àr lÀnken lite raslig, som jag sett/lÀst verkar de förekomma pÄ fler modeller/mÀrken i samma prissegment.
 

Psykel

Patek
15086999_10154810565842608_834578321_n.jpg

Den enda Seiko (snkk47) klockan jag Àger för tillfÀllet, men fler kommer det nog bli. MÄste sÀga att det Àr en vÀldigt trevlig klocka som sitter jÀtte bra, Àr en bra storlek för mina ganska smala handleder. Dock Àr lÀnken lite raslig, som jag sett/lÀst verkar de förekomma pÄ fler modeller/mÀrken i samma prissegment.
Grymt bra! Och för den lilla peng man lÀgger pÄ en SNKK sÄ fÄr man gott leva med lite rassel. ;)
 

Foxbolt

Cartier
Friends Of KS
Imponerande!
Trodde Vi endast fÄtt en till Svea.

Jag tror vi kommer fÄ se fler LTD:s och JDM:s hos svenska AD:s framöver. KÀnslan Àr att GS ökar och nÀr en SBGD001 landar i Sverige sÄ har nog vÄra japanska vÀnner börjat fÄ upp ögonen för vÄr lilla marknad. En stor del i detta har naturligtvis Klockmaster Globen/FÀltis och @Molle med sin fantastiska GS-samling.
 

sthlmcity

Omega
Tja tittar runt lite efter en Seiko skx007, Àr skillnaden stor pÄ J och K? Vet att j stÄr för Japan och k för nÄgot annat land typ Singapore men vilket Àr bÀst?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror det stÄr juvelantalet pÄ J modellen men inte K.

HÀr finns en video som jÀmför J och K fast pÄ SKX009.
Behöver inte ens kolla pÄ videon för att se att den Àr oseriös, det enda som skiljer Àr ju mÀrkningen. Kvalitetsskillnader har att göra med batcher.
 

christopherA

Breitling
Behöver inte ens kolla pÄ videon för att se att den Àr oseriös, det enda som skiljer Àr ju mÀrkningen. Kvalitetsskillnader har att göra med batcher.
HÄller med, kvalitetsskillnader Àr pÄ olika batcher och inte pÄ J/K modell.
Han visar dock hur de ser olika ut med vilken modell som har vilken text pÄ tavlan, prisskillnad osv.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
HÄller pÄ med en kartlÀggning av Seikos flatvents och vore tacksam om ni som har gamla seiko 22mm gummin kunde lÀgga upp en bild och tala om pÄ vilken klocka det kom. Kommer givetvis att presentera vad jag kommer fram till sÄ smÄningom. Tillsvidare bjuder jag pÄ en bild av min blygsamma vintage flatvent samling.
IMG_20161203_103336.jpg
 
Senast Àndrad:
Topp