• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lyckades "bÀrga" denna av en vÀnlig medlem pÄ detta forum. HÀrlig patina. FrÄn mars 1978.
IMG_20170104_115059.jpg
Den dÀr Àr ruggigt bra men fram med kanji. :)
 

McOak

Omega
Hej!

NÄgon som kan ge mig lite information kring denna klocka? Testade med image search pÄ google men ingenting dök upp. Allt jag vet Àr att min far köpte den nÀr han var mellan 20 - 25 Är gammal för "typ 700, 800 spÀnn" :D
All info uppskattas!

/Viktor
15877871_10154901101424269_1619696877_o.jpg
15908949_10154901101389269_735916735_o.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

NÄgon som kan ge mig lite information kring denna klocka? Testade med image search pÄ google men ingenting dök upp. Allt jag vet Àr att min far köpte den nÀr han var mellan 20 - 25 Är gammal för "typ 700, 800 spÀnn" :D
All info uppskattas!

/Viktor
15877871_10154901101424269_1619696877_o.jpg
15908949_10154901101389269_735916735_o.jpg
Ingen direkt vanlig modell, pÄ baksidan stÄr urverksnumret-boettnumret (xxxx-xxxx), googla pÄ det.
 

McOak

Omega
SÄg inte sÄ tydligt men tror att det stÄr 5Y22-6050. Dyker upp en hel del bilder pÄ klockan, som i och för sig överrensstÀmmer med den jag hÄller i handen, men inte sÄ mycket information om den.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SÄg inte sÄ tydligt men tror att det stÄr 5Y22-6050. Dyker upp en hel del bilder pÄ klockan, som i och för sig överrensstÀmmer med den jag hÄller i handen, men inte sÄ mycket information om den.
Med största sannolikhet för att det Àr en av flera hundra modeller frÄn SEIKO som sÄldes det Äret, Àr nog en dussinklocka som de flesta andra SEIKOs.
 

Rulle

Audemars
nÀr det kommer till dom hÀra super oyster och "super jubilee" till Seiko frÄn tex strapcode..
Àr dom nÄt bra ?
vilka fler tillverkare finns det Àn just strapcode som Àr bra ?
gÄr dom att korta ner lika mycket som original jubileen pÄ 007an ?
mest sjÀlva storleksfrÄgan jag Àr mest fundersam över !


har en 007 och Àr sugen pÄ att köpa en SKXA35 för att fÄ lite mer fÀrg in i kollektionen !!!

för alla er som inte vet hur en SKXA35 ser ut sÄ Àr det en gultavlad skx007 som Àr för den amerikanska marknaden..
35A.jpg

(bilden Àr snÀllt lÄnad frÄn google !)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
nÀr det kommer till dom hÀra super oyster och "super jubilee" till Seiko frÄn tex strapcode..
Àr dom nÄt bra ?
vilka fler tillverkare finns det Àn just strapcode som Àr bra ?
gÄr dom att korta ner lika mycket som original jubileen pÄ 007an ?
mest sjÀlva storleksfrÄgan jag Àr mest fundersam över !


har en 007 och Àr sugen pÄ att köpa en SKXA35 för att fÄ lite mer fÀrg in i kollektionen !!!

för alla er som inte vet hur en SKXA35 ser ut sÄ Àr det en gultavlad skx007 som Àr för den amerikanska marknaden..
35A.jpg

(bilden Àr snÀllt lÄnad frÄn google !)
IMG_8863.PNG
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
20170104_213714.jpg

20170104_213532.jpg

Eftermiddagens uppgift blir att korta lÀnken och provköra.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
20170104_213714.jpg

20170104_213532.jpg

Eftermiddagens uppgift blir att korta lÀnken och provköra.

Grym! VĂ€rd pengarna?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
20170104_213714.jpg

20170104_213532.jpg

Eftermiddagens uppgift blir att korta lÀnken och provköra.
JÀvligt snygg i grönt!
 

Psykel

Patek
Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
20170104_213714.jpg

20170104_213532.jpg

Eftermiddagens uppgift blir att korta lÀnken och provköra.
Galen! Stort grattis! Och trevligt att man fÄr med gummiband till LE ocksÄ!
Är gummit nĂ„n special, som Zimbens grĂ„? Eller Ă€r det ett standard?
 

dnill

Cartier
2-Faktor
JÀvligt snygg i grönt!
Ja det passar den! Funderade pÄ denna eller blue lagoon som slÀpps i feb men den gröna tavlan vÀgde över.
Galen! Stort grattis! Och trevligt att man fÄr med gummiband till LE ocksÄ!
Är gummit nĂ„n special, som Zimbens grĂ„? Eller Ă€r det ett standard?
Tackar! De mÄste ju slÀnga in nÄgot extra för att motivera prissÀttningen pÄ LE-modellerna:)
Gummit tror jag Àr standardgummit, ser exakt ut som Zimbegummit men svart dÄ.
 

Psykel

Patek
Tackar! De mÄste ju slÀnga in nÄgot extra för att motivera prissÀttningen pÄ LE-modellerna:)
Gummit tror jag Àr standardgummit, ser exakt ut som Zimbegummit men svart dÄ.
Hade ju varit kul med ett som var fÀrgmatchat mot vridringen eller nÄt. SjÀlv kanske jag för övrigt slÄr till pÄ en SRPB11, tyckte den sÄg rÀtt kul ut och kÀnner att jag kanske borde ha en Turtle. :D
 

Psykel

Patek
Den Àr riktigt gedigen och fin, har bara inte bestÀmt mig för om 44 mm Àr för mig.

Kom med för kort lÀnk men tre extra lÀnkbitar. Dock sÄ saknas det friktionsstift.
Ah, jag förstÄr! Jag har nÄgra över, men kÀnner tyvÀrr inte att jag kan avvara dom med tanke pÄ fullset och allt sÄnt.
Jo, den Àr stor men jag tycker att den bÀr rÀtt smÄtt. Dessutom har den ju sjukt lÀckra linjer!
 
J

Jackson

Guest
Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
20170104_213714.jpg

20170104_213532.jpg

Eftermiddagens uppgift blir att korta lÀnken och provköra.
Riktigt schysst alltsÄ! Jag Àlskar Seiko! :D
 
Topp