• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Psykel

Patek
DÄ fick jag Àntligen hem klockan som jag vann 30/12! Jag kör en liten paketöppning!
IMG_3644.JPG

IMG_3645.JPG

IMG_3646.JPG

Klassisk serie kuvert - lÄda - bubbelplast. Bra packat! Men vad döljer sig i bubbelplasten?
IMG_3657.JPG

Jo, det var denna knaslÀckra (och sÄ vitt jag vet hyfsat sÀllsynta) 6347-6010 frÄn mars 1975! 6347-verket var (och Àr) Seikos enda mekaniska verk med mÄnfas och kom i vad jag vet tre olika boetter. Grym 70-talig design med ett slags blommönster runt tavlan och lite bling klockan 12. Riktigt fint skick, dock med lite smÄflÀckar pÄ tavlan. Mekaniskt tycks den funka fint! Ruggigt nöjd! OriginallÀnken passade min handled tillochmed!
Avslutar med ett wristshot i taskigt köksljus.
IMG_3659.JPG
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
20170104_213714.jpg

20170104_213532.jpg

Eftermiddagens uppgift blir att korta lÀnken och provköra.
Riktigt fin !

Grattis
 

Kson

Patek
2-Faktor
Fick leverans av denna sköna böna igÄr, SRPB01. En i raden av Seikos "Turtle (un)limited edition" och för den asiatiska marknaden. Inplastad som fÄ med krympplast! HÀr slinker inte ens en syremolekyl in för att oxidera och ha sig.
TvÄ snabba kvÀllsbilder:
20170104_213714.jpg

20170104_213532.jpg

Eftermiddagens uppgift blir att korta lÀnken och provköra.

Snygg!
 
Topp