• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

ollkli

Rolex
2-Faktor
Min, tyvÀrr inte sÄ mycket armtid dÄ den varvas med alla andra klockor i samlingen.
IMG_0150.JPG

Vad tycker du om din dÄ? Mini recension :)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
@Herr_Katt och @ollkli
Har för mig att den ska vara av hÄrdplast men det Àr nÄgot magiskt för den varken ser eller kÀnns som det Àr av plast.
Jag brukar komma pÄ mig sjÀlv att dÄ och dÄ knacka pÄ den, vet inte hur den Àr tillverkad, varken ser, kÀnns eller hörs att den Àr av plast.
Mycket bra klocka om man tycker de vanligt Àr stora som hockey puckar eller snusburkar pÄ armen, denna Àr tunnare och mindre Àn de.
Solar Àr mycket bra, kanske anvÀnder den 1-2ggr per mÄnad och förvÄnas att sekundvisaren gÄr nÀstan pÄ pricken ifrÄn nÀr den stÀlldes senast.
Bara att stÀlla datum om den har hamnat före/efter och pÄ armen, förvaras mörkt i en klockvÀska.
Hojta till om ni Àr i nÀrheten av mig sÄ kan jag ta med den över en fika vid intresse.
Bor i en liten byhÄla nordvÀst om Stockholm, samma byhÄla som den dÀr superkÀndisen Molle huserar ;)
 

molinari

Cartier
20160828_161147.jpeg
Hej allesammans & Seikosthlm! Tack för ett fantastiskt forum, sÄ mÄnga trevliga & kunniga personer. Postar min Seiko 6306-7001, inhandlades & skickades frÄn Japan i början av förra Äret. Har varit svÄrt att skilja oss Ät...hela sommaren tillbringade vi tillsammans...kÀrlek vid första ögonkastet.
 

Bilagor

  • 20160525_132615.jpeg
    20160525_132615.jpeg
    62.4 KB · Visningar: 110
  • 20160413_140016.jpeg
    20160413_140016.jpeg
    55.5 KB · Visningar: 110
  • 20160312_181428.jpeg
    20160312_181428.jpeg
    133.7 KB · Visningar: 110
  • 20160524_192602.jpeg
    20160524_192602.jpeg
    85.1 KB · Visningar: 113
Senast Àndrad:

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej allesammans & Seikosthlm! Tack för ett fantastiskt forum, sÄ mÄnga trevliga & kunniga personer. Postar min Seiko 6306-7001, Inhandlades & skickades frÄn Japan i början av förra Äret. Har varit svÄrt att skilja oss Ät...hela sommaren tillbringade vi tillsammans...kÀrlek vid första ögonkastet.
Snygg, och vÀlkommen :)
 

leiden

Rolex
Ja, det Àr fint. Den hÀr har fÄtt water resist-texten Ät det grönbruna hÄllet. 6306-7001 frÄn 1978.

6306-w3.jpg
Det Àr det som Àr sÄ charmigt med vintage. FrÄn början sÄg de exakt likadana ut och sedan Äldras de vÀldigt olika vilket gör varje exemplar unikt.
Index pÄ din har fÄtt en vÀldigt trevlig fÀrg :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Hej allesammans & Seikosthlm! Tack för ett fantastiskt forum, sÄ mÄnga trevliga & kunniga personer. Postar min Seiko 6306-7001, inhandlades & skickades frÄn Japan i början av förra Äret. Har varit svÄrt att skilja oss Ät...hela sommaren tillbringade vi tillsammans...kÀrlek vid första ögonkastet.
Mycket bra! VĂ€lkommen.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Hej allesammans & Seikosthlm! Tack för ett fantastiskt forum, sÄ mÄnga trevliga & kunniga personer. Postar min Seiko 6306-7001, inhandlades & skickades frÄn Japan i början av förra Äret. Har varit svÄrt att skilja oss Ät...hela sommaren tillbringade vi tillsammans...kÀrlek vid första ögonkastet.
Sa ju det. :) jösses vad fin! VÀlkommen in i vÀrmen.
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Hej allesammans & Seikosthlm! Tack för ett fantastiskt forum, sÄ mÄnga trevliga & kunniga personer. Postar min Seiko 6306-7001, inhandlades & skickades frÄn Japan i början av förra Äret. Har varit svÄrt att skilja oss Ät...hela sommaren tillbringade vi tillsammans...kÀrlek vid första ögonkastet.
Hej och vÀlkommen. 6306 Àr en hÀrlig klocka. Tro mig. Jag vet.
image.jpg
 

Paahl

Omega
2-Faktor
Hej allesammans & Seikosthlm! Tack för ett fantastiskt forum, sÄ mÄnga trevliga & kunniga personer. Postar min Seiko 6306-7001, inhandlades & skickades frÄn Japan i början av förra Äret. Har varit svÄrt att skilja oss Ät...hela sommaren tillbringade vi tillsammans...kÀrlek vid första ögonkastet.
Fantastiskt fin! VĂ€lkommen!
 

Sorubim

Audemars
Hej allesammans & Seikosthlm! Tack för ett fantastiskt forum, sÄ mÄnga trevliga & kunniga personer. Postar min Seiko 6306-7001, inhandlades & skickades frÄn Japan i början av förra Äret. Har varit svÄrt att skilja oss Ät...hela sommaren tillbringade vi tillsammans...kÀrlek vid första ögonkastet.
VÀlkommen! Riktigt fin 6306 du har dÀr. :watching:
 
Topp