• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tomo

Omega
Firar ledig fredag med min stooora klocksamling. Kass bild jag vet.
_20170113_093456.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Klart snyggaste SRP. Texten pÄ tavlan sticker inte ut sÄ mycket vilket jag gillar. X:et pÄ tavlan tillför inget och med fÀrgsÀttningen pÄ denna sÄ blir det inte lika mÀrkbart som nÀr det stÄr i vitt.
HÄller med. Har provat alla modellerna och tycker denna ser finast ut. Speciellt i solljus. Dessutom lite kul med guld som skiljer sig frÄn alla mina andra klockor i svart.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den hÀr har jag helt missat... Tycker den Àr jÀdrigt cool! Spring Drive, Gmt...
NĂ„gon som har testat?
Finns i svart/guld oxÄ! (SBDB018)
SBDB017
IMG_1455.JPG

(Bilden tagen frÄn Seiya)
Den har inte kommit till Sverige. Kan tÀnka mig att den Àr grym. Jag gillade den vanliga modellen skarpt men med titan och springdrive lÀr den vara riktigt bra.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
HÄller med. Har provat alla modellerna och tycker denna ser finast ut. Speciellt i solljus. Dessutom lite kul med guld som skiljer sig frÄn alla mina andra klockor i svart.

Hade Àven köpt denna framför de andra som kÀnns rÀtt standard, det Àr ju lite "klassiskt" med svart och guld om man ser till nÄgra av deras Àldre dykare.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Denna rackare har börjat vÀxa pÄ en. LÄnade en annan klockas "expedition"-strap frÄn @Singular och blev Àn mer övertygad. Det Àr nog lÀge att införskaffa en till och som dÄ Àven passar bÀttre mellan lugsen. Kan bara störa ihjÀl mig pÄ att spÀnnet Àr rostfritt.

IMG_7116.JPG
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Min SKX gick för lÄngsamt för min smak, -10 per 24h.
IMG_0459.jpg
Jag öppnade helt sonika upp klockan och provade att rucka den sjÀlv och efter fyra försök blev det riktigt bra.
Detta var första gÄngen jag öppnade en klocka nÄgonsin, sÄ det var 100% tur ;)
IMG_0912.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Min SKX gick för lÄngsamt för min smak, -10 per 24h.
IMG_0459.jpg
Jag öppnade helt sonika upp klockan och provade att rucka den sjÀlv och efter fyra försök blev det riktigt bra.
Detta var första gÄngen jag öppnade en klocka nÄgonsin, sÄ det var 100% tur ;)
IMG_0912.jpg
AnvÀnde du nÄgon fiffig app?
HĂ„ller pĂ„ att trimma in min skx031. Även jag första gĂ„ngen.
 

leiden

Rolex
Denna rackare har börjat vÀxa pÄ en. LÄnade en annan klockas "expedition"-strap frÄn @Singular och blev Àn mer övertygad. Det Àr nog lÀge att införskaffa en till och som dÄ Àven passar bÀttre mellan lugsen. Kan bara störa ihjÀl mig pÄ att spÀnnet Àr rostfritt.

IMG_7116.JPG
Den Àr riktigt cool och Àven i Seikokretsar mÄste den vara vÀldigt ovanlig!
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Den Àr riktigt cool och Àven i Seikokretsar mÄste den vara vÀldigt ovanlig!

Den Àr cool och hyffsat ovanlig, mitt största bekymmer har vÀl frÀmst varit att jag inbillat mig att den varit för liten. Den kom under 90-talets mitt och har vÀl en lite egen design som man troligen hatar eller Àlskar, Àven om formsprÄket fortfarande Àr vÀldigt mkt 6458/7548/osv. 90-talet Àr vÀl inte sÀrskilt trendigt just nu sÄ det Àr vÀl kanske dÀrför man inte ser dom.

Ska försöka hÄlla pÄ denna ett tag, framförallt nu nÀr jag har ett avlÀgset syskon pÄ vÀg in! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna rackare har börjat vÀxa pÄ en. LÄnade en annan klockas "expedition"-strap frÄn @Singular och blev Àn mer övertygad. Det Àr nog lÀge att införskaffa en till och som dÄ Àven passar bÀttre mellan lugsen. Kan bara störa ihjÀl mig pÄ att spÀnnet Àr rostfritt.
IMG_7116.JPG
Snyggt! Klart snyggare utan lÀnk sÄ man boettformen framtrÀder bÀttre.
Konsekvent fel, eller mer random fel?
Jag har testat appen pÄ flera klockor och den visare fel pÄ samtliga. Sedan dess kör jag manuellt med Emerald Time istÀllet som synkar mot atomur.
Jag kanske hade en Àldre version av Twixt sÄ nu kanske den funkar men för mig funkade den inte bra.
 

MĂ„berg

Panerai
Budade hem en mindre dam-Seiko Ät tjejen pÄ tradera som jag fick hem igÄr :)
Lite udda design men rÀtt tuff design! NÄgon som kan hjÀlpa mig datera/identifiera den med hjÀlp av baksidan? :)
DSC_1875.JPG

DSC_1879.JPG
 
Topp