• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Funderar pÄ att prova den hÀr pÄ lÀnk. NÄgon som har en trevlig lÀnk liggandes eller vet var jag kan hitta en? Antar att originallÀnk Àr svÄrt att hitta?
DSC_1449.JPG
De sÄldes ju inte pÄ lÀnk sÄ originallÀnk blir svÄrt.
 

leiden

Rolex
De sÄldes ju inte pÄ lÀnk sÄ originallÀnk blir svÄrt.
Jag hittade ingen katalog frÄn 73 sÄ tittade i en frÄn 74 och hittade det hÀr:
KS.JPG


Min japanska Àr inte jÀttebra sÄ jag kan sÄklart ha tolkat katalogen helt fel. Vad Àr det för modell pÄ bilden? Den Àr vÀldigt lik en 5626-7000.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hittade ingen katalog frÄn 73 sÄ tittade i en frÄn 74 och hittade det hÀr:
KS.JPG


Min japanska Àr inte jÀttebra sÄ jag kan sÄklart ha tolkat katalogen helt fel. Vad Àr det för modell pÄ bilden? Den Àr vÀldigt lik en 5626-7000.
Se dÀr, I stand corrected. Har sett KS-lÀnkar tidigare men aldrig originallÀnk till just den modellen.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jag hittade ingen katalog frÄn 73 sÄ tittade i en frÄn 74 och hittade det hÀr:
KS.JPG


Min japanska Àr inte jÀttebra sÄ jag kan sÄklart ha tolkat katalogen helt fel. Vad Àr det för modell pÄ bilden? Den Àr vÀldigt lik en 5626-7000.
Haft nÄgra. 5625-7110 samt 5626-7000.
5625_et_scvn.jpg
5625_2.jpg
ksface.jpg

Funkade bra med random presidentlÀnk ocksÄ.
ks56_3.jpg
 

seikoswede

Panerai
Bytte batteri och snyggade till Ànnu ett loppisfynd, en 7T32-6A50, och tÀnkte det var dags att posta i den hÀr trÄden för en gÄngs skull.

Tar tacksamt emot tips pÄ snygga band som skulle passa. Har bara svarta hemma och det kÀnns lite generiskt och smÄtrÄkigt.

Jim

IMG_8134.JPG
 

Jenfal1978

Breitling
NĂ„gon som kan lite mer om Seiko 7005-8052. (Fattigmans masen?)
Har letat lite, men hittar inte sÄ mycket information om denna klocka.
Jag köpte en för nÄgra Är sen som blivit liggande. Den har den tidiga waterproof mÀrkningen bÄde pÄ urtavla och baksida. Har inte sett nÄgon annan med proof pÄ. NÀr kom den ursprungligen? Vad kan en sÄn hÀr gammal vintage lÀckerhet vara vÀrd idag?
 

rogart-63

Patek
NĂ„gon som kan lite mer om Seiko 7005-8052. (Fattigmans masen?)
Har letat lite, men hittar inte sÄ mycket information om denna klocka.
Jag köpte en för nÄgra Är sen som blivit liggande. Den har den tidiga waterproof mÀrkningen bÄde pÄ urtavla och baksida. Har inte sett nÄgon annan med proof pÄ. NÀr kom den ursprungligen? Vad kan en sÄn hÀr gammal vintage lÀckerhet vara vÀrd idag?
Kolla poor mans 62xmas? Finns en 7005-8050 som ser likadan ut? men vet inte vad som skiljer? Kanske Àr det waterproof mÀrkningen?
Tror @theargonaut hade eller har en till salu?
 

Psykel

Patek
Dagens! 2140-7000 frÄn 1969, pÄ lÀnk frÄn 6347-6010 frÄn 1975! FÄr bli ett eget band efter lönen! :D
IMG_4239.JPG

För övrigt förmodligen min galnaste Seiko i samlingen (och en av dom billigaste), som verkligen osar av the summer of love i designen!
Edit: För att göra den Ànnu mer summer of lovig sÄ Àr den tillverkad i augusti 1969, samma mÄnad som Woodstock! :D
 
Topp