• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fujoor

Patek
2-Faktor
Dubbelpostar frÄn dagens! Trots att jag haft bÄde skx007 och super jubilee ett tag har jag aldrig kombinerat dom! Tycker definitivt att 007an passar bÀttre pÄ jubilee Àn 009an. Man blir ju lite sugen pÄ att pröva strapcodes nya angusjubilee.
DSC_0115.jpg
DSC_0110.jpg
 

MickeJ

Panerai
Dagens! 2140-7000 frÄn 1969, pÄ lÀnk frÄn 6347-6010 frÄn 1975! FÄr bli ett eget band efter lönen! :D
IMG_4239.JPG

För övrigt förmodligen min galnaste Seiko i samlingen (och en av dom billigaste), som verkligen osar av the summer of love i designen!
Edit: För att göra den Ànnu mer summer of lovig sÄ Àr den tillverkad i augusti 1969, samma mÄnad som Woodstock! :D

Dibs pÄ den om du vill sÀlja. :D Tar gÀrna en titt pÄ den nÄgon dag om vi rÄkar springa ihop. ;)
 

MĂ„berg

Panerai
Har velat testa en "tank" ett tag och fick hem denna idag (passande nÀr man gick ett Är nÀrmare pensionen idag...) som jag budat hem frÄn tradera. Fint skick och fin klocka men kan inte bestÀmma mig om jag tycker att den kanske Àr lite vÀl liten egentligen!

DSC_1895.JPG
 

Psykel

Patek
Har velat testa en "tank" ett tag och fick hem denna idag (passande nÀr man gick ett Är nÀrmare pensionen idag...) som jag budat hem frÄn tradera. Fint skick och fin klocka men kan inte bestÀmma mig om jag tycker att den kanske Àr lite vÀl liten egentligen!

DSC_1895.JPG
Stilig och grym storlek! Klockor kan bara vara för stora, aldrig för smÄ! ;)
 

Psykel

Patek
Jag fick hem en grymt fin SQ frÄn 1982, vars tavla tyvÀrr slÀppt sÄ den snurrar. TÀnkte lösa det med lite dubbelhÀftande tejp, men jag kan inte lista ut hur tusan man fÄr loss kronan! Finns ingen liten knapp eller nÄt som frigör den. Med tavlan pÄ plats, nytt batteri och lite puts pÄ plexit sÄ kan den nog bli riktigt trevlig! Och dÄ betalade jag bara 45kr och fick en 66-7110 i reservdelsskick pÄ köpet! :D
IMG_4243.JPG
 

MĂ„berg

Panerai
Favorit i repris; "datera min Tradera-Seiko"! Gav 200spÀnn för den för övrigt, tyckte det var överkomligt :)
Är löjligt dĂ„lig pĂ„ att tolka dessa siffror dessvĂ€rre :( Fick följa med till jobbet idag

2017-02-17 10.03.38.jpg
 

Psykel

Patek
Favorit i repris; "datera min Tradera-Seiko"! Gav 200spÀnn för den för övrigt, tyckte det var överkomligt :)
Är löjligt dĂ„lig pĂ„ att tolka dessa siffror dessvĂ€rre :( Fick följa med till jobbet idag

2017-02-17 10.03.38.jpg
Spontant januari 1992.
Edit, motivation: 21XXXX = År + mĂ„nad = 1992 januari. Avsaknad av Daini- eller Suwa-logga sĂ€ger mig 90-tal snarare Ă€n 80-tal. Dock Ă€r ju sjĂ€lva designen pĂ„ klockan nĂ„got som Seiko Ă€ven tillverkade pĂ„ 80-talet.
Edit 2: Google sÀger att 7N01-verket inte tillverkades 1982, sÄ definitivt 1992.
 

MĂ„berg

Panerai
Spontant januari 1992.
Edit, motivation: 21XXXX = År + mĂ„nad = 1992 januari. Avsaknad av Daini- eller Suwa-logga sĂ€ger mig 90-tal snarare Ă€n 80-tal. Dock Ă€r ju sjĂ€lva designen pĂ„ klockan nĂ„got som Seiko Ă€ven tillverkade pĂ„ 80-talet.
Edit 2: Google sÀger att 7N01-verket inte tillverkades 1982, sÄ definitivt 1992.
Inte utan att man bli imponerad, tack :)

Blir att plugga pÄ dessa nummerserier helt klart! Lite "synd" dÄ att den var ett Är för sen (och mÄnad tidig) för att blivit en Ärsklocka! :D
 

Fadeway

Omega
Hur Àr Seikos Jubilee bracelet? tÀnkte köpa till ett till min SKX eller Àr det bÀttre att investera i ett frÄn nÄgon annan ÄterförsÀljare?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hur Àr Seikos Jubilee bracelet? tÀnkte köpa till ett till min SKX eller Àr det bÀttre att investera i ett frÄn nÄgon annan ÄterförsÀljare?
+1 pÄ @Psykel förslag.

Jag köpte min skx007 pÄ jubilee. LÀnken Àr rasslig men ocksÄ löjligt bekvÀm :)

Köpte ett super jubilee hÀr pÄ forumet som jag vill minnas Àr frÄn just strapcode (rÀtta mig om jag har fel @Ormet )

Super Àr tyngre, lite styvare och tystare. Ger klockan ett klart lyft kvalitetsmÀssigt enligt mig. Kör pÄ det :)
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
IMG_20170217_202640172.jpg
AlltsÄ SARG009.. Det Àr nÄgot med de dÀr stora siffrorna i kontrast med den i övrigt avskalade designen. Hur kÀnns den storleksmÀssigt?
Helt klart beroende av egna preferenser. Jag tycker den funkar till min spinkiga handled pÄ 17 cm. Gillar lÀnken ocksÄ. Hela klockan kÀnns vÀlbyggd. För mig Àr det helt klart en keeper. :)
 
Senast Àndrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
IMG_20170217_202640172.jpg

Helt klart beroende av egna preferenser. Jag tycker den funkar till min spinkiga handled pÄ 17 cm. Gillar lÀnken ocksÄ. Hela klockan kÀnns vÀlbyggd. För mig Àr det helt klart en keeper. :)
Har sjÀlv 18 cm handled och tycker att 40-42 mm Àr ganska ideal storlek.. Sen beror det lite pÄ avstÄndet frÄn lugg till lugg sÄklart. Kul att du Àr nöjd, den Àr pÄ min shortlist för allroundklockor. :)
 
Topp