• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fezze

Omega
Nu har den suttit pÄ armen ett bra tag (nÀr den inte ligger pÄ operationsbordet :rolleyes:) och jag trivs bra med den. Ett riktigt hopplock av grejer i den. 7002-7000 boett. 7009 verk, skx007 tavla och visare (nos), glas frÄn 6309, Pepsi insert och en Kina mesh lÀnk. LÀnken fick jag hem igÄr. KÀndes helt ok. Gick lös med sidavbitaren pÄ den pÄ en gÄng och kortade av den tvÄ "rader". Bytte spÀnnet direkt dock dÄ det var under all kritik. Hittade ett frÄn en annan lÀnk som passade och satt betydligt bÀttre.
IMG_20170218_140130.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20170218_140132.jpg
    IMG_20170218_140132.jpg
    84.2 KB · Visningar: 34
  • IMG_20170218_140135.jpg
    IMG_20170218_140135.jpg
    77.4 KB · Visningar: 34
Det hÀr blir nog mitt nÀsta köp: SNZH53K1
Försökte lÀnge att fÄ tag i en SNK615K1 men det visade sig vara nÀstintill omöjligt. Jag bestÀllde en vid tvÄ tillfÀllen. En gÄng ifrÄn en svensk sida och en gÄng ifrÄn en brittisk sida, sista gÄngen tog det fem mÄnader, de försökte ta hem en, men till sist sÄ fick jag ett mail om att de tyvÀrr inte kunde leverera nÄgon.

SÄ nu ska jag försöka med SNZH53K1.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    33.2 KB · Visningar: 78

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Hur Àr Seikos Jubilee bracelet? tÀnkte köpa till ett till min SKX eller Àr det bÀttre att investera i ett frÄn nÄgon annan ÄterförsÀljare?
Personligen tycker jag seikos Jubilee Àr riktigt najs, jag gillar att det Àr lÀtt och sÄ, man glömmer att klockan Àr pÄ armen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det hÀr blir nog mitt nÀsta köp: SNZH53K1
Försökte lÀnge att fÄ tag i en SNK615K1 men det visade sig vara nÀstintill omöjligt. Jag bestÀllde en vid tvÄ tillfÀllen. En gÄng ifrÄn en svensk sida och en gÄng ifrÄn en brittisk sida, sista gÄngen tog det fem mÄnader, de försökte ta hem en, men till sist sÄ fick jag ett mail om att de tyvÀrr inte kunde leverera nÄgon.

SÄ nu ska jag försöka med SNZH53K1.
De dÀr Àr vÀldigt prisvÀrda. Jag har haft 2st 53 och 3st 55. :)
 

Jocke76

Omega
Är grymt sugen pĂ„ en Sarb065 men Ă€r lite orolig för storleken till mina tĂ€ndstickashandleder pĂ„ 16,5 cm. NĂ„gon som har koll pĂ„ hur stor den Ă€r lugg till lugg?
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Är grymt sugen pĂ„ en Sarb065 men Ă€r lite orolig för storleken till mina tĂ€ndstickashandleder pĂ„ 16,5 cm. NĂ„gon som har koll pĂ„ hur stor den Ă€r lugg till lugg?
Har samma armbredd och har tÀnkt nÀr jag sett den i verkligheten att jÀvlar va stor den Àr. Skulle iaf rÄda dig att prova den IRL innan du bestÀller.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Är grymt sugen pĂ„ en Sarb065 men Ă€r lite orolig för storleken till mina tĂ€ndstickashandleder pĂ„ 16,5 cm. NĂ„gon som har koll pĂ„ hur stor den Ă€r lugg till lugg?

Den Àr cirka 46mm. Sitter bra pÄ handleden, har samma storlek som du. TÀnkte slÀnga upp min för försÀljning. Den bÀr dock större Àn 40mm men ser inte konstigt ut.
 

Bazsy

Cartier
Jag insÄg ganska nyligen att mÄnga Seiko klockor har olika referens pÄ tavlan och boettlocket. Trodde först att mina 70tals Seikos var franken men sedan sÄg jag att Àven min helt ny PADI har det sÄ. Tydligen Àr detta fallet nÀt en boett anvÀnds vid flera olika tavlor som t. ex nya Turtle men Àven en hel del gamla Seiko 5-or frÄn 70 talet och jag antar att allt som bara skiljer i urtavlans design.
DÄ undrar jag vilken referens bör anvÀndas nÀr man pratar om dessa? PÄ bukten ser man ju en blandning. (kanske dÀrför de nya referenser som SRPA21 och sÄdant anvÀnds idag istÀllet för den gamla xxxx-yyyy
 

ekan76

Omega
Ny för dagen! Gick lite planlöst in i den lokala uraffÀren (varför gör man det...) för att kolla lite. Har varit med om att de har lite Àldre ut som de inte lyckats sÀlja, kvar pÄ display och dÀr var den. En trevlig, liten militÀrinspirerad Quartz chronograf. Kunde bara inte lÄta bli. Sitter sjukt skönt pÄ handen med sina 40mm.
IMG_0281.JPG
 

Case

Panerai
Ny för dagen! Gick lite planlöst in i den lokala uraffÀren (varför gör man det...) för att kolla lite. Har varit med om att de har lite Àldre ut som de inte lyckats sÀlja, kvar pÄ display och dÀr var den. En trevlig, liten militÀrinspirerad Quartz chronograf. Kunde bara inte lÄta bli. Sitter sjukt skönt pÄ handen med sina 40mm.
IMG_0281.JPG
Bra köp. Den dĂ€r Ă€r riktigt nice! Är det stĂ„l eller titaniumvarianten?
 
Topp