• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

seikodiverr

KS Explorers Club
sbdw005_back.jpg
sbdw005_front.jpg
sbdw005_slant.jpg

Min nyaste sötnos kom igĂ„r. Jag blev lite besatt Scubamaster/Stingray efter att jag fick syn pĂ„ en i julas 
 Och sen den hĂ€r. Nu har jag bĂ„da sĂ„ att jag Ă€ntligen kan jag andas ut :) Men jag har tvĂ„ superviktiga frĂ„gor! (Okej fler men viktigaste först.)
1. Finns det nÄgon butik som sÀljer bra nato/zulu i Stockholm? Eller Àr det bara internet som gÀller?
2. Hur fÄr jag pÄ bÀsta sÀtt bort belÀggningen i jordgloben pÄ baksidan?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Far och son! :D
20170224_211121.jpg

Det enda som var synd var att bandstiftet till diverclaspen inte hade klickat i ordentlig frÄn kortningen pÄ klockmaster globen sÄ nÀr jag provade den gick bandet av och den fick en liten blessyr pÄ bezeln nÀr den drog i köksbÀnken :(

Ska ringa och höra med dom imorgon och hoppas vi finner en lösning dock. Jag hackar inte pÄ nÄgon :)
Citerar mig sjÀlv.

Klockmaster ordnar detta Ă„t mig utan konstigheter. Toppservice! :D
 

Dammen

Cartier
sbdw005_back.jpg
sbdw005_front.jpg
sbdw005_slant.jpg

Min nyaste sötnos kom igĂ„r. Jag blev lite besatt Scubamaster/Stingray efter att jag fick syn pĂ„ en i julas 
 Och sen den hĂ€r. Nu har jag bĂ„da sĂ„ att jag Ă€ntligen kan jag andas ut :) Men jag har tvĂ„ superviktiga frĂ„gor! (Okej fler men viktigaste först.)
1. Finns det nÄgon butik som sÀljer bra nato/zulu i Stockholm? Eller Àr det bara internet som gÀller?
2. Hur fÄr jag pÄ bÀsta sÀtt bort belÀggningen i jordgloben pÄ baksidan?
Satan vad snygg den var! Riktigt ha-begÀr! Hur fick du tag i den? Hojta om du tröttnar :) Inte sett nÄgon butik i Stockholm som sÀljer Natos, annat Àn typ Daniel Wellingtons egna till överpriser. Ang. Baksidan hade jag provat en mjuk tandborste med varmt vatten och sedan provat lite diskmedel om det inte funkat med bara vatten. Vad Àr det för smuts/belÀggning?
 

larsbeg

Panerai
Jaha ja, dÄ har man köpt bÄde en 6309-7290 och en skx007 pÄ mindre Àn tvÄ dagar. KÀnns bra, men för husfridens skull fÄr jag noga lugna mig lite till nÀsta gÄng det shoppas klocka...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur Àr den jÀmför med en Skx i storlek? Upplevs den stor?
IMG_8542.JPG
IMG_8563.JPG

PÄ mig satt den bÀttre Àn skx, ungefÀr samma storlek. LÀnken plockade jag av direkt, gissar att strapcodelÀnken avsedd för kronografversionen passa Àven denna, lÀr vara en bra kombo i sÄ fall men jag körde pÄ nato.
 

Kson

Patek
2-Faktor
IMG_8542.JPG
IMG_8563.JPG

PÄ mig satt den bÀttre Àn skx, ungefÀr samma storlek. LÀnken plockade jag av direkt, gissar att strapcodelÀnken avsedd för kronografversionen passa Àven denna, lÀr vara en bra kombo i sÄ fall men jag körde pÄ nato.

Bra bilder. Tycker det Ă€r synd att lĂ€nkarna inte Ă€r bra/ bekvĂ€ma pĂ„ dessa nya modeller â˜ș. Har en Turtel Padi och den lĂ€nken Ă€r inte bra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra bilder. Tycker det Ă€r synd att lĂ€nkarna inte Ă€r bra/ bekvĂ€ma pĂ„ dessa nya modeller â˜ș. Har en Turtel Padi och den lĂ€nken Ă€r inte bra.
Inte? Jag tycker absolut TurtlelÀnken Àr OK för priset. Vad Àr det du inte gillar med TurtlelÀnken?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Funderar pÄ ifall Seiko kommer slÀppa nytt 9F verk med GMT funktion. Vad tror ni
Gissningsvis inte. BÄde fördelen och nackdelen med GS Àr att de undviker komplikationer, gissningsvis kommer det en mekanisk GS-kronograf om nÄgra Är för att fira 6139. Kvarts med komplikationer tror jag inte pÄ, det finns ju som springdrive.
 
Topp