• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
MM Söndag.
20170319_091725.jpg
Vilken spÀnnande lume, gillar! :)
 

Omega87

Rolex
Finns det nÄgon snÀll mÀnniska frÄn Malmö som har en Sarb 035/033 och vill lÄta mig testa den f2f, vill bara testa den hur den sitter pÄ handen innan jag bestÀller hem den, Àr rÀdd för att den ska vara för liten för mig :)

Tack

Tjena! Har faktiskt lite Àrenden i Malmö och Kastrup nu pÄ tisdag den 21 mars sÄ skulle kanske kunnat mötas upp sÄ fÄr du kÀnna pÄ min Sarb033:a som endast Àr 1 vecka gammal. PM:ar dig! :)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Den sÄg inte ut sÄ ny och har bara suttit pÄ NATO sedan dess. TÀnker att det Àr mer krafter pÄ stiftet och att det kan rotera nÀr man byter band.
LÄter lite skumt tycker jag. Borde ju i sÄ fall göra ett spÄr i bandhornet, inte bygga utÄt. SÀker pÄ att det inte var sÄ frÄn start? Har flera klockor som jag kör vÀldigt mycket nato pÄ och ingen har liknande skador. En av dom Àr en skx och inte heller dÀr kan jag se ens en början till nÄgot liknande.
 

ARTEA

Omega
Seiko is life, seiko is love :D
Nu Àr det dock slutköpt, pÄ ett tag iaf...
Hade jag haft plats hade jag nog köpt en SARB035 först. Kanske en SKX007 dÀrefter. Sökandet efter en SNXJ89 fortsÀtter trots att jag Àger tvÄtonsversionen SNXJ90.
FÄr ursÀkta för potatisbilderna, Àr ingen mÀsterfotograf direkt men önskas bÀttre bilder pÄ enskilda klockor sÄ hojta till!
IMG_6625.JPG

The holy SARB trinity, alla tre pÄ olika Hirsch, kör numera SARB033 pÄ en rainbow lizard som jag tycker sitter riktigt fint.
IMG_6612.JPG

I lite bÀttre ljus, dock pÄ Hirsch Duke hÀr.
sarbtrio.jpg

De 3 lÀngst upp till höger tillhör en lite nyare serie (SRP701, SRP703, SRP706) som jag inte fÄr syn pÄ sÄ ofta hÀr pÄ forumet, otroligt prisvÀrda med grymt fina tavlor, vÀldigt svÄrt att fÄ med pÄ bild. Lite större boett pÄ ungefÀr 42mm men fortfarande 20mm lugs, sitter 4R35 verk (Samma som 4R36 fast utan dagvisare) pÄ dessa vilket Àr helt underbart för priset, fick dessa för ungefÀr 1400kr styck. HÀr Àr den svarta varianten. Utöver dem 3 som jag Àger finns Àven SRP704, SRP705 samt en med blÄ tavla som dock har ett helt annat modelnummer, riktigt varför vet jag inte men SRPA29 Àr det.
IMG_6614.JPG

Rad 2 i lÄdan bestÄr i princip bara av Seiko 5 som börjar pÄ modelnummer SNXxxxx. Vet inte riktigt varför jag har fastnat för dessa, det Àr bara nÄgot speciellt med dem, helt enkelt grymma beaters.
IMG_6618.JPG

IMG_6624.JPG
 

Chumba

Rolex
Seiko is life, seiko is love :D
Nu Àr det dock slutköpt, pÄ ett tag iaf...
Hade jag haft plats hade jag nog köpt en SARB035 först. Kanske en SKX007 dÀrefter. Sökandet efter en SNXJ89 fortsÀtter trots att jag Àger tvÄtonsversionen SNXJ90.
FÄr ursÀkta för potatisbilderna, Àr ingen mÀsterfotograf direkt men önskas bÀttre bilder pÄ enskilda klockor sÄ hojta till!
IMG_6625.JPG

The holy SARB trinity, alla tre pÄ olika Hirsch, kör numera SARB033 pÄ en rainbow lizard som jag tycker sitter riktigt fint.
IMG_6612.JPG

I lite bÀttre ljus, dock pÄ Hirsch Duke hÀr.
sarbtrio.jpg

De 3 lÀngst upp till höger tillhör en lite nyare serie (SRP701, SRP703, SRP706) som jag inte fÄr syn pÄ sÄ ofta hÀr pÄ forumet, otroligt prisvÀrda med grymt fina tavlor, vÀldigt svÄrt att fÄ med pÄ bild. Lite större boett pÄ ungefÀr 42mm men fortfarande 20mm lugs, sitter 4R35 verk (Samma som 4R36 fast utan dagvisare) pÄ dessa vilket Àr helt underbart för priset, fick dessa för ungefÀr 1400kr styck. HÀr Àr den svarta varianten. Utöver dem 3 som jag Àger finns Àven SRP704, SRP705 samt en med blÄ tavla som dock har ett helt annat modelnummer, riktigt varför vet jag inte men SRPA29 Àr det.
IMG_6614.JPG

Rad 2 i lÄdan bestÄr i princip bara av Seiko 5 som börjar pÄ modelnummer SNXxxxx. Vet inte riktigt varför jag har fastnat för dessa, det Àr bara nÄgot speciellt med dem, helt enkelt grymma beaters.
IMG_6618.JPG

IMG_6624.JPG
Snygg samling.:)
 

injection

Omega
Jag vill tacka " Omega87 " som ville stÀlla upp och visa mig Sarben innan jag klickar hem den(Schysst kille)

Men jag kunde inte hÄlla mig och klickade hem den ikvÀll!! Vill tacka honom önnu en gÄng och jag hoppas att jag blir nöjd med den (sarb 035)
Mina handleder Àr 19,5 cm. Finns det flera pÄ forumet med samma handleder som bÀr klockan ? annars fÄr jag sÀlja den om jag inte Àr nöjd :)
 

Psykel

Patek
Jag vill tacka " Omega87 " som ville stÀlla upp och visa mig Sarben innan jag klickar hem den(Schysst kille)

Men jag kunde inte hÄlla mig och klickade hem den ikvÀll!! Vill tacka honom önnu en gÄng och jag hoppas att jag blir nöjd med den (sarb 035)
Mina handleder Àr 19,5 cm. Finns det flera pÄ forumet med samma handleder som bÀr klockan ? annars fÄr jag sÀlja den om jag inte Àr nöjd :)
Den kommer inte kÀnnas för liten, det kan jag garantera. Det Àr en vanesak och kommer definitivt se bra ut!
 

Omega87

Rolex
Jag vill tacka " Omega87 " som ville stÀlla upp och visa mig Sarben innan jag klickar hem den(Schysst kille)

Men jag kunde inte hÄlla mig och klickade hem den ikvÀll!! Vill tacka honom önnu en gÄng och jag hoppas att jag blir nöjd med den (sarb 035)
Mina handleder Àr 19,5 cm. Finns det flera pÄ forumet med samma handleder som bÀr klockan ? annars fÄr jag sÀlja den om jag inte Àr nöjd :)

Inga problem, bara kul att vara medmissbrukare och hjÀlpa andra i sitt dagliga (klock)missbruk! ;)

Den kommer inte kÀnnas för liten, det kan jag garantera. Det Àr en vanesak och kommer definitivt se bra ut!

Exakt! Den kÀnns verkligen inte liten. Min handled mÀter 18,5 cm och sen sitter riktigt fint. Sen Àr det ju en vanesak med klockor som Àr mindre Àn 40 mm. Men jag föredrar nog 38 mm nÀr det kommer till dressigare klockor.
 

injection

Omega
@ Psykel fÄr hoppas att det Àr sÄ :hungry:
@Omega87 tack brother! Sarb 065 har jag provat och det Àr en mycket snygg klocka, men jag hÄller med att den Àr för "tjock", som sagt vi fÄr hoppas att den ÄtervÀnder frÀmst "tunnare", armband kan vi ÀndÄ byta ..:cool:
 

Omega87

Rolex
Seiko is life, seiko is love :D
Nu Àr det dock slutköpt, pÄ ett tag iaf...
Hade jag haft plats hade jag nog köpt en SARB035 först. Kanske en SKX007 dÀrefter. Sökandet efter en SNXJ89 fortsÀtter trots att jag Àger tvÄtonsversionen SNXJ90.
FÄr ursÀkta för potatisbilderna, Àr ingen mÀsterfotograf direkt men önskas bÀttre bilder pÄ enskilda klockor sÄ hojta till!
IMG_6625.JPG

The holy SARB trinity, alla tre pÄ olika Hirsch, kör numera SARB033 pÄ en rainbow lizard som jag tycker sitter riktigt fint.
IMG_6612.JPG

I lite bÀttre ljus, dock pÄ Hirsch Duke hÀr.
sarbtrio.jpg

De 3 lÀngst upp till höger tillhör en lite nyare serie (SRP701, SRP703, SRP706) som jag inte fÄr syn pÄ sÄ ofta hÀr pÄ forumet, otroligt prisvÀrda med grymt fina tavlor, vÀldigt svÄrt att fÄ med pÄ bild. Lite större boett pÄ ungefÀr 42mm men fortfarande 20mm lugs, sitter 4R35 verk (Samma som 4R36 fast utan dagvisare) pÄ dessa vilket Àr helt underbart för priset, fick dessa för ungefÀr 1400kr styck. HÀr Àr den svarta varianten. Utöver dem 3 som jag Àger finns Àven SRP704, SRP705 samt en med blÄ tavla som dock har ett helt annat modelnummer, riktigt varför vet jag inte men SRPA29 Àr det.
IMG_6614.JPG

Rad 2 i lÄdan bestÄr i princip bara av Seiko 5 som börjar pÄ modelnummer SNXxxxx. Vet inte riktigt varför jag har fastnat för dessa, det Àr bara nÄgot speciellt med dem, helt enkelt grymma beaters.
IMG_6618.JPG

IMG_6624.JPG

Vilken modell Àr detta? Gillade den skarpt! :)
Skärmavbild 2017-03-20 kl. 23.19.16.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp