• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Psykel

Patek
Dagens: Seiko Skyliner frÄn 1971!
IMG_4838.JPG
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
TÀnk vad lite extra text kan göra. I grund och botten Àr detta en 6306-7001 - förvisso en JDM-version, men inte sÄ ovanlig. Det som gör den speciell Àr "Scubapro 450" i en lÀtt blÄaktig ton samt en egen tavelkod (700JT). De gjordes för dykutrustningsföretaget Scubapro under Ätminstone1978-1979 - men Ärtal (och antal) Àr lite oklart. Denna Àr dock "mitt i prick" - frÄn mars 1978. RÀtta mig eller komplettera @Seikosthlm och lÀgg upp en bild pÄ din - om den inte Àr sÄld ;-).
image.jpg
 

Omega87

Rolex
Spanat pĂ„ denna modellen i knappa tvĂ„ Ă„r och var ruskigt nĂ€ra att köpa en ny för drygt ett Ă„r sedan. Äntligen har jag en pĂ„ handleden! Är sĂ„ nöjd sĂ„ nöjd. Snart ska systemkameran med macroobjektiv fram...

LÀcker! Och frÀsig skjorta, tillverkare och ref pÄ den tack? ;) :D
IMG_9813.JPG

IMG_9808.JPG
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
TÀnk vad lite extra text kan göra. I grund och botten Àr detta en 6306-7001 - förvisso en JDM-version, men inte sÄ ovanlig. Det som gör den speciell Àr "Scubapro 450" i en lÀtt blÄaktig ton samt en egen tavelkod (700JT). De gjordes för dykutrustningsföretaget Scubapro under Ätminstone1978-1979 - men Ärtal (och antal) Àr lite oklart. Denna Àr dock "mitt i prick" - frÄn mars 1978. RÀtta mig eller komplettera @Seikosthlm och lÀgg upp en bild pÄ din - om den inte Àr sÄld ;-).
image.jpg
Verkar ha gjorts batchar av denna Ă€ven pĂ„ 80 talet. Ännu sĂ„ lĂ€nge finns den kvar.
20170327_070702.jpg
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Spanat pĂ„ denna modellen i knappa tvĂ„ Ă„r och var ruskigt nĂ€ra att köpa en ny för drygt ett Ă„r sedan. Äntligen har jag en pĂ„ handleden! Är sĂ„ nöjd sĂ„ nöjd. Snart ska systemkameran med macroobjektiv fram...
IMG_9813.JPG

IMG_9808.JPG
Du hittade den till slut, kommer ihÄg nÀr du va ute pÄ jakt efter den.
Bra köp, grattis :)
 

Bazsy

Cartier
Äntligen har jag fĂ„tt ett originalglas monterat pĂ„ denna, innan hade nĂ„gon klĂ„pare satt i ett extremt kupat glas som inte alls lirade med klockan. @rogart-63 gjorde vad min lokala urmakare inte visste hur han skulle fixa, vilket kĂ€nns rĂ€tt obegripligt.

Min egna poor mans snowflake, om man sÄ vill :)
IMG_8418.JPG
JÀttesnyggt blev det! @rogart-63 Àr bÀst :)
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Spanat pĂ„ denna modellen i knappa tvĂ„ Ă„r och var ruskigt nĂ€ra att köpa en ny för drygt ett Ă„r sedan. Äntligen har jag en pĂ„ handleden! Är sĂ„ nöjd sĂ„ nöjd. Snart ska systemkameran med macroobjektiv fram...
IMG_9813.JPG

IMG_9808.JPG
Är du som i hypnos av tavlan och alla detaljer? SjĂ€lv tror jag att jag inte hade fĂ„tt sĂ„ mycket gjort pĂ„ jobbet efter ha fĂ„tt den klockan pĂ„ handleden, otroligt vacker:)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Är du som i hypnos av tavlan och alla detaljer? SjĂ€lv tror jag att jag inte hade fĂ„tt sĂ„ mycket gjort pĂ„ jobbet efter ha fĂ„tt den klockan pĂ„ handleden, otroligt vacker:)
Ja men nÀstan haha, mÀrks sÀkert! NÀr man vÀl tittat ner för att kolla tiden kan man ju fastna dÀr en stund. Tur att mitt jobb inte tillÄter fina klockor..:nailbiting: Tack :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_1870.JPG

SÄ, testar nyinköpta "sommarens bojsÀnke" a'la Astron sse085. Trots sin storlek sitter den perfekt runt handleden. Och sjukt lÀtt :happyhappy:.
IMG_1874.JPG

Keramik och titan, soldriven med gps, what's not to like? :) Möjligen just storleken dÄ, för varje dag och till allt kommer den inte passa.
IMG_1871.JPG

Riktigt bra finish. Tydligen görs vissa delar i GS studion.
IMG_1873.JPG

Det Àr aldeles för tidigt att komma med nÄgra vettiga reflektioner redan nu, men jÀvligt nöjd och Àr helt sÀker pÄ att den kommer funka till Ärets alla planerade resor. Ska försöka fÄ ett par bÀttre bilder pÄ tavlan vid tillfÀlle.
 
Senast Àndrad:

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_1870.JPG

SÄ, testar nyinköpta "sommarens bojsÀnke" a'la Astron sse085. Trots sin storlek sitter den perfekt runt handleden. Och sjukt lÀtt :happyhappy:.
IMG_1874.JPG

Keramik och titan, soldriven med gps, what's not to like? :) Möjligen just storleken dÄ, för varje dag och till allt kommer den inte passa.
IMG_1871.JPG

Riktigt bra finish. Tydligen görs vissa delar i GS studion.
IMG_1873.JPG

Det Àr aldeles för tidigt att komma med nÄgra vettiga reflektioner redan nu, men jÀvligt nöjd och Àr helt sÀker pÄ att den kommer funka till Ärets alla planerade resor. Ska försöka fÄ ett par bÀttre bilder pÄ tavlan vid tillfÀlle.
Sitter ju som en smÀck, schysst!
 
Topp