• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Psykel

Patek
SARB 035, vad tycker ni - bĂ€r den bra pĂ„ min 19,5 cm handled? Är överlag mycket nöjd, det enda negativa Ă€r armbanden, kĂ€nns lite billig och lĂ€tt...
IMG_20170328_225714470.jpg
IMG_20170328_231424058.jpg
Perfekt storlek!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Testar att fota med lite förstoring (fortfarande med iphone6+) Jag skrev tidigare att visarna var borstade pÄ ett sÀtt som gör att dom blÀnker... det visar sig vid nÀrmare granskning att den vÀnstra halvan av svÀrdvisarna Àr borstad och den högra polerad. FörbÀttrar lÀsbarheten i olika vinklar.
IMG_1884.JPG

NivÄn pÄ detaljarbetet Àr beundransvÀrd
 

Bilagor

  • IMG_1881.JPG
    IMG_1881.JPG
    122.9 KB · Visningar: 24

Psykel

Patek
Testar att fota med lite förstoring (fortfarande med iphone6+) Jag skrev tidigare att visarna var borstade pÄ ett sÀtt som gör att dom blÀnker... det visar sig vid nÀrmare granskning att den vÀnstra halvan av svÀrdvisarna Àr borstad och den högra polerad. FörbÀttrar lÀsbarheten i olika vinklar.
IMG_1884.JPG

NivÄn pÄ detaljarbetet Àr beundransvÀrd
Det dÀr var ju faktiskt grymt hÀftigt! Det Àr kul att se detaljerna pÄ det viset, nÀr man i vanliga fall bara ser resultatet, sÄ att sÀga.
 

Case

Panerai
Blev med en liten vintage för ett tag sedan. JĂ€kligt trevlig modell. Snygg boett med Seiko typiska skarpa vinklar, obrutna yttre linje och en bra kombo borstat polerat. Även tavlans design och finish pĂ„ index Ă€r vĂ€ldigt fint.

6602-7040, manuellt urverk utan hack. Serienumret börjar pÄ 2, dÄ lÀr det vara 72 förmodar jag. Eller kan det möjligen vara 62?
IMG_9290.JPG
IMG_9292.JPG
 

Psykel

Patek
Blev med en liten vintage för ett tag sedan. JĂ€kligt trevlig modell. Snygg boett med Seiko typiska skarpa vinklar, obrutna yttre linje och en bra kombo borstat polerat. Även tavlans design och finish pĂ„ index Ă€r vĂ€ldigt fint.

6602-7040, manuellt urverk utan hack. Serienumret börjar pÄ 2, dÄ lÀr det vara 72 förmodar jag. Eller kan det möjligen vara 62?
IMG_9290.JPG
IMG_9292.JPG
Det Àr 1972.
 

Ersali

Breitling
Hej Alla SEIKO fans!
Jag Àr ny pÄ KS och som enda tidigare klocka har jag en Aquaracer. Sparar till min drömklocka, en GMTII Pepsi, men fram tills dess mÄste det ju hÀnda lite grejer/smÄ avstickare pÄ vÀgen som berikar :)
Till saken..
Gillar sÄklart mekaniska klockor men finns Àven nÄgot vÀldigt hÀrligt och hÄllbart/framtidsanda i en SOLAR sÄ blivit sugen pÄ att införskaffa en.
1 )SEIKO Solar PADI 43mm, verkar vara relativt ny(?) Àr det nÄgon hÀr pÄ KS som Àger den? Àr ni nöjda och vart har ni köpt den?
2) Hittat modellen pÄ klockor.se för 4000kr men Àven frÄn creationwatches för 1881kr(!!!) Àr ju oerhört mkt billigare, Àr det för bra för att vara sant eller ska man köra?
 
Senast Àndrad:

Cryssarn

Rolex
TÀnkte köpa mig en SNK807 som jobb och slit och slÀng klocka. Kanske Àven ett dipp i en och annan pool. Enligt Jomashop sÄ ska den klara av att simma med. stÀmmer det?
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Hej Alla SEIKO fans!
Jag Àr ny pÄ KS och som enda tidigare klocka har jag en Aquaracer. Sparar till min drömklocka, en GMTII Pepsi, men fram tills dess mÄste det ju hÀnda lite grejer/smÄ avstickare pÄ vÀgen som berikar :)
Till saken..
Gillar sÄklart mekaniska klockor men finns Àven nÄgot vÀldigt hÀrligt och hÄllbart/framtidsanda i en SOLAR sÄ blivit sugen pÄ att införskaffa en.
1 )SEIKO Solar PADI 43mm, verkar vara relativt ny(?) Àr det nÄgon hÀr pÄ KS som Àger den? Àr ni nöjda och vart har ni köpt den?
2) Hittat modellen pÄ klockor.se för 4000kr men Àven frÄn creationwatches för 1881kr(!!!) Àr ju oerhört mkt billigare, Àr det för bra för att vara sant eller ska man köra?

Kan bara svara pÄ 2: Creationwatches Àr vida omtalat pÄ forumet och det finns nÄgra trÄdar hÀr och dÀr om dem som kan vara intressant att lÀsa (sök pÄ creationwatches sÄ borde du hitta :)). De pysslar med grÄhandel och kan dÀrför pressa priserna. Du kommer fÄ ett garantikort men det Àr inget du kan nyttja hÀr i Sverige, fÄr du problem som omfattas av garantin mÄste du alltsÄ medla med Creationwatches vilket inte alltid verkar gÄ som smort.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
tycker ocksÄ det lÀt konstigt. vad tror du om dusch/tvÀtta bil/skölja av?

PÄ Amazon beskriver de SNK807Žs vattentÀthet sÄ hÀr:
  • Water resistant to 30 m (99 ft): In general, withstands splashes or brief immersion in water, but not suitable for swimming
Det Àr verkligen synd att den inte har bÀttre vattenskydd. Jag tycker att looken pÄ klockan gör att den hamnar i beaterkategorin sÄ 10 atm borde varit minimum.
 

Cryssarn

Rolex
PÄ Amazon beskriver de SNK807Žs vattentÀthet sÄ hÀr:
  • Water resistant to 30 m (99 ft): In general, withstands splashes or brief immersion in water, but not suitable for swimming
Det Àr verkligen synd att den inte har bÀttre vattenskydd. Jag tycker att looken pÄ klockan gör att den hamnar i beaterkategorin sÄ 10 atm borde varit minimum.
ja dÄ Àr det nog skölja snabbt pÄ sin höjd. Synd, som du sÀger.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
TÀnkte köpa mig en SNK807 som jobb och slit och slÀng klocka. Kanske Àven ett dipp i en och annan pool. Enligt Jomashop sÄ ska den klara av att simma med. stÀmmer det?
Trots att vi Àr i Seiko trÄden skulle jag sÀga, spring in pÄ nÀrmsta Ur&Penn och köp en citizen ecodrive i supertitan. Finns en modell som liknar den Seiko du kollat pÄ (aw1360-55e), annars lÀr valfri modell i den serien vara bÀsta "bang for buck" du kan hitta
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej Alla SEIKO fans!
Jag Àr ny pÄ KS och som enda tidigare klocka har jag en Aquaracer. Sparar till min drömklocka, en GMTII Pepsi, men fram tills dess mÄste det ju hÀnda lite grejer/smÄ avstickare pÄ vÀgen som berikar :)
Till saken..
Gillar sÄklart mekaniska klockor men finns Àven nÄgot vÀldigt hÀrligt och hÄllbart/framtidsanda i en SOLAR sÄ blivit sugen pÄ att införskaffa en.
1 )SEIKO Solar PADI 43mm, verkar vara relativt ny(?) Àr det nÄgon hÀr pÄ KS som Àger den? Àr ni nöjda och vart har ni köpt den?
2) Hittat modellen pÄ klockor.se för 4000kr men Àven frÄn creationwatches för 1881kr(!!!) Àr ju oerhört mkt billigare, Àr det för bra för att vara sant eller ska man köra?

Jag har haft en, helt OK klocka men lite störande med cyklopet pÄ glaset och de tvÄ strecken pÄ tavlan som Àr dÀr för att tavlan behöver kunna slÀppa in ljus till urverket. Köpte den hos Klockmaster Globen.
 

Thunberg

Omega
NĂ„gon som har en srp 307/309 till salu? Ångrar att jag sĂ„lde min 307...:(

Inboxa mig om ni har nĂ„got till salu ✌
 
Topp