• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
SBGJ001
IMG_9953.JPG
 

Anu6is

Breitling
Sprang förbi en sarx015 i helgen som jag vet brorsan varit sugen pÄ. Priset 6998kr hos ad. Vet att seiya har denna oxÄ men dÄ hamnar man pÄ 5300 kanske med moms o till. VÀrt o lÀgga dom extra kronorna hos ad nÀr de Àr en present?
 

Case

Panerai
DÄ har jag precis fÄtt hem en sprillans sarx033 och har nÄgra första intryck.

Kommer frÄn sarx013 senast och det omedelbara intrycket var wow. Finishen och kÀnslan Àr bÄde ett och tvÄ snÀpp bÀttre Àn lillebrorsan. Det hÀr lÄter konstigt men kÀnslan i det hÀr 6r15 verket kÀnns ocksÄ mycket bÀttre Àn det som satt i min gamla, framförallt i vridningen men ocksÄ i precisionen i tidsinstÀllningen dÀr varje mm Àr följsam. LÀste nÄgonstans att seiko kanske sÀtter de bÀttre exemplaren i de "finare" klockorna, eller sÄ kanske de bara gjort lite justeringar pÄ de tvÄ Är som skiljer klockorna. Urtavla och visare Àr verkligen helt magiska, sÀtt fram klockan i solsken och stirra dig hÀpen!

Hur det Àn Àr med kÀnslan i detta ex sÄ Àr det fortfarande ett ganska trisst verk som "rasslar" lite mer Àn vad man kanske kan önska i den hÀr prisklassen, vilket ocksÄ Àr den enda negativa jag har att sÀga!

Är den vĂ€rd mellan 8-10? Absolut. FinishmĂ€ssigt stĂ„r den sig mycket vĂ€l i jĂ€mförelse med det jag testat och sett i Sverige, och hade jag lagt denna bredvid valfri certina/tissot för samma pris hade jag spontant trott att seikon gick pĂ„ det dubbla. En liten setback som sagt med det trĂ„kiga urverket, speciellt som jag gĂ€rna hade lagt ett par tusenlappar extra för en uppdatering.

Som vanligt sÄ gör inte bilderna klockan rÀttvisa men vad vore en mini recension utan bilder :)

Fint! Min SARX033 mÄste ocksÄ vara nÀra. Skickades frÄn Seiya i torsdags :)

DÄ har SARX033 kommit. Helt magiskt och lÀnken kÀnns rejÀlt ocksÄ.
20170411_192419.jpg

Kul att ni köpt den dĂ€r. Tyckte det dröjde innan nĂ„gon landade pĂ„ forumet. Jag fingrade pĂ„ den med svart tavla nĂ€r jag var i Tokyo, den Ă€r helt amazing. Klart mycket bĂ€ttre finish Ă€n Sarx013/Sarb033 etc. LĂ€nken riktigt nice. Är det AR pĂ„ glaset?
 

Bazsy

Cartier
Kul att ni köpt den dĂ€r. Tyckte det dröjde innan nĂ„gon landade pĂ„ forumet. Jag fingrade pĂ„ den med svart tavla nĂ€r jag var i Tokyo, den Ă€r helt amazing. Klart mycket bĂ€ttre finish Ă€n Sarx013/Sarb033 etc. LĂ€nken riktigt nice. Är det AR pĂ„ glaset?
Yes, det Àr AR pÄ glaset. Visarna ser annars svarta ut för det mesta men det Àr ett konstigt svart som ser mer ut som nÄgot svart hÄl pÄ nÄgot obeskrivligt sett. Sedan blir det blÄtt nÀr ljuset faller pÄ den med rÀtt vinkel. Jag funderar pÄ att köpa till en finare lÀderband i mörkbrun. Det skulle nog se riktigt fint ut.
 

Valle20

Omega
Jag har stött pÄ lite problem med min nyinköpta sarx033. Senaste tvÄ dagarna har klockan blivit liggande face up större del av dagen samt hela natten och kan konstatera att klockan tappat 10 min bÄde igÄr och till idag. KÀnslan Àr att den tappar under natten men kan erkÀnna att jag inte tittade sÀrskilt noga igÄr kvÀll (nÀr jag anvÀnde klockan).

Nu till min frÄga. Det Àr en Seiko jdm, köpt av grÄ handlare i Hong Kong. Har dock 1 Ärs world wide garantin. Vet ni hÀr inne om nÄgon som accepterar garantiÀrenden pÄ jdm modeller i Sverige? Eller behöver jag börja strulet med att skicka tillbaka till Hong Kong?

VÀldigt tacksam för hjÀlp / tips
 

Stryd

Cartier
Jag har stött pÄ lite problem med min nyinköpta sarx033. Senaste tvÄ dagarna har klockan blivit liggande face up större del av dagen samt hela natten och kan konstatera att klockan tappat 10 min bÄde igÄr och till idag. KÀnslan Àr att den tappar under natten men kan erkÀnna att jag inte tittade sÀrskilt noga igÄr kvÀll (nÀr jag anvÀnde klockan).

Nu till min frÄga. Det Àr en Seiko jdm, köpt av grÄ handlare i Hong Kong. Har dock 1 Ärs world wide garantin. Vet ni hÀr inne om nÄgon som accepterar garantiÀrenden pÄ jdm modeller i Sverige? Eller behöver jag börja strulet med att skicka tillbaka till Hong Kong?

VÀldigt tacksam för hjÀlp / tips

Det första du ska göra Àr att avvakta, anvÀnd klockan och gör en kontroll om 1-2 veckor
 

Bazsy

Cartier
Jag har stött pÄ lite problem med min nyinköpta sarx033. Senaste tvÄ dagarna har klockan blivit liggande face up större del av dagen samt hela natten och kan konstatera att klockan tappat 10 min bÄde igÄr och till idag. KÀnslan Àr att den tappar under natten men kan erkÀnna att jag inte tittade sÀrskilt noga igÄr kvÀll (nÀr jag anvÀnde klockan).

Nu till min frÄga. Det Àr en Seiko jdm, köpt av grÄ handlare i Hong Kong. Har dock 1 Ärs world wide garantin. Vet ni hÀr inne om nÄgon som accepterar garantiÀrenden pÄ jdm modeller i Sverige? Eller behöver jag börja strulet med att skicka tillbaka till Hong Kong?

VÀldigt tacksam för hjÀlp / tips
Kör in den i nÄgon vecka. Sedan kan du kolla med försÀljaren vad de föreslÄr. VÀrsta fall finns det sÀkert nÄgon hÀr pÄ KS som tittar pÄ den för en billig peng och 6R15 Àr inte heller dyrt att byta som sista utvÀg.
 

nJonte

Breitling
HallÄ! Vart ska jag köpa min SRP777 ifrÄn. Har dÄlig koll pÄ vilka handlare som Àr schyssta och ger ett bra pris. Tack för svar!
 
Topp