• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

molinari

Cartier
20170420_151038.jpg

Tioövertre...
 
Jag Àr pÄ jakt efter en seiko dykare frÄn Juni 1981, nÄgon hÀr som har referensnr pÄ en sÄdan? Jag vet inte hur man ska lÀsa dessa nr pÄ seiko.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Jag Àr pÄ jakt efter en seiko dykare frÄn Juni 1981, nÄgon hÀr som har referensnr pÄ en sÄdan? Jag vet inte hur man ska lÀsa dessa nr pÄ seiko.
Det ska börja pÄ 16, sen ska det va rÀtt Ärtionde bara, förslagsvis 7548-7000 skulle funka bra.
Dvs man fÄr berÀkna Ärtal efter urverk nÀr de tillverkades, det gÄr inte utlÀsa pÄ serienumrerna
 

aljung

Panerai
2-Faktor
SkÀnker bort denna otroligt vackra Seiko 7n42-6000 tvÄtonsdykare :D som uppenbarade sig nÀr jag bytte klocklÄda (separat trÄd finns under K&S). Om nÄgon vill ha den sÄ skicka bara ett PM.
IMG_9657.JPG
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Finns det verkligen bevis pÄ att Skx007J tillverkas i Japan ?

Tillverkas inte alla i japan? Är det inte, strikt taget, menat med J:et att den Ă€r tillverkad för den japanska marknaden?

Nej, J-versionen tillverkas inte i Japan och de Àr inte Àmnade Ät Japanska marknaden, de Àr snarare för de lÀnder som importerar och krÀver en ursprungsmÀrkning. MÄnga betalar gÀrna mer (ibland för mycket) för J-versionen vilket kÀnns rÀtt konstigt dÄ du bara fÄr mer text pÄ urtavlan och en rÀtt ful arabisk dagvisning.

Edit: Talar dÄ bara om SKX00X-versionerna. VÄgar inte uttala mig om Presage/6r15-segmentet.
 

T.R

Omega
Nej, J-versionen tillverkas inte i Japan och de Àr inte Àmnade Ät Japanska marknaden, de Àr snarare för de lÀnder som importerar och krÀver en ursprungsmÀrkning. MÄnga betalar gÀrna mer (ibland för mycket) för J-versionen vilket kÀnns rÀtt konstigt dÄ du bara fÄr mer text pÄ urtavlan och en rÀtt ful arabisk dagvisning.

Edit: Talar dÄ bara om SKX00X-versionerna. VÄgar inte uttala mig om Presage/6r15-segmentet.

KÀnns ju helt befÀngt att betala mer för denna text om detta stÀmmer ,, dÄ Àr ju K o J exakt samma klocka ,, tack för svaret
 
Topp