• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

MickeJ

Panerai
Hehe, har inte @MickeJ sjÀlv haft den kombon? :)

StÀmmer nog (fast pÄ min 777 dÄ). Nu sitter den (fortfarande, gammal bild) pÄ franskt ammo
PSX_20160228_130903_zpssrivu6dn.jpg
 

Gaut

Breitling
Tjena! NÄgon som har ett förslag pÄ alternativ lÀnk/strap till denna som kan vara snyggt? (19mm)
 

Bilagor

  • IMG_8889.JPG
    IMG_8889.JPG
    159.8 KB · Visningar: 39

Lubas

Breitling
Nu fÄr Àven jag hÀnga hÀr! :) Fick hem den hÀr lilla rackaren nyss, vÀldigt trevlig klocka!
 

Bilagor

  • 14933226661721069442538.jpg
    14933226661721069442538.jpg
    65.8 KB · Visningar: 65

Bazsy

Cartier
Lite halvkass ljus men tycker att Strapcodes Super Engineer 2 passar bra pĂ„ sumon. Lika biffigt som klockan, mycket tooligare Ă€n originalet och smalnar inte av, 20mm hela vĂ€gen. ÄndlĂ€nkarna passar bĂ€ttre pĂ„ klockan Ă€n originalet enligt mig. Vill man ha sin Sumo som en beater som jag har den sĂ„ Ă€r det detta man ska ha istĂ€llet för originalet :)
20170428_192919.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Lite halvkass ljus men tycker att Strapcodes Super Engineer 2 passar bra pĂ„ sumon. Lika biffigt som klockan, mycket tooligare Ă€n originalet och smalnar inte av, 20mm hela vĂ€gen. ÄndlĂ€nkarna passar bĂ€ttre pĂ„ klockan Ă€n originalet enligt mig. Vill man ha sin Sumo som en beater som jag har den sĂ„ Ă€r det detta man ska ha istĂ€llet för originalet :)
20170428_192919.jpg

Ser definitivt mer toolig ut! Snyggt.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är det nĂ„n som har ett 22mm fat spring bar till en SRP77x eller vet var man snabbast bestĂ€ller ett?
 

Bazsy

Cartier
Är det nĂ„n som har ett 22mm fat spring bar till en SRP77x eller vet var man snabbast bestĂ€ller ett?
Jag har nyligen köpt 2st frÄn Seiya i samband med klockköp. Seiko AD sÀljer dessa samt de finns pÄ ebay men dÀr vet man ju inte alltid vad man fÄr.
Är det akut sĂ„ kan du fĂ„ lĂ„na mina tills du köper nya :)
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Efter en rolig fredagskvÀll Àr tre Seiko-relaterade paket pÄ ingÄng. FortsÀttning följer :cool:.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
En riktig nybörjarfrÄga: jag har en skx pÄ ingÄng. Jag har bestÀllt lite nya band till den. MÄste jag ocksÄ bestÀlla nya "spring-bars" eller kan jag peta ur de som hÀnger med klockan?
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En riktig nybörjarfrÄga: jag har en skx pÄ ingÄng. Jag har bestÀllt lite nya band till den. MÄste jag ocksÄ bestÀlla nya "spring-bars" eller kan jag peta ur de som hÀnger med klockan?
AnvÀnd de som sitter pÄ klockan. Sen Àr det ju alltid bra att ha ett par extra utifallatt.:banghead:
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
En riktig nybörjarfrÄga: jag har en skx pÄ ingÄng. Jag har bestÀllt lite nya band till den. MÄste jag ocksÄ bestÀlla nya "spring-bars" eller kan jag peta ur de som hÀnger med klockan?
Beror pÄ om banden du köpt har tillrÀckligt stora hÄl för att rymma de feta springbars som skx-en har. annars, kör de hÀr: http://royalstraps.se/product/extra-kraftiga-spring-bars-för-dykklockor-22mm

det Àr 22mm du ska ha, nato funkar de som följer med, andra kan du behöva nya smalare
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Fick hem lite prylar för att "hotta upp" min SRP773 i veckan. Precis klar med pillandet. Domat safirglas och en komplett PADI-Bezel Äkte pÄ, resultatet:
20170429_165847.jpg

20170429_165920.jpg

20170429_170005.jpg

SÄ som pepsivarianten borde vara enligt mig, med blÄ urtavla. Safirglaset Àr frÄn dr seikostain (?) och har en ganska lÄg dome, hÀr i belysning:
20170429_165936.jpg

Trevlig kvalborg!
 
Topp