• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
IMG_2090.JPG IMG_2091.JPG
Kom gÀrna med synpunkter pÄ denna strap, diggar fÀrgen skarpt.

Snyggt! Var köper man ett sÄnt?

Edit: SÄg nu att man kunde zooma i bilden. FrÄgan besvarad.
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Nytillskott i lÄdan! Mitt första monster.

NÄgra första tankar: Absolut inte den vackraste klockan, men den har vÀldigt mycket karaktÀr. Designen ser kanske mer vÄgad ut pÄ bild Àn pÄ armen. Trevligt djup i tavlan och riktigt starkt lysande lume. Gillar hur ljuset reflekteras pÄ bezel och kristall. BekvÀm lÀnk och storlek.

Slutsats: :cool:

IMAG1509.jpg
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nytillskott i lÄdan! Mitt första monster.

NÄgra första tankar: Absolut inte den vackraste klockan, men den har vÀldigt mycket karaktÀr. Designen ser kanske mer vÄgad ut pÄ bild Àn pÄ armen. Trevligt djup i tavlan och riktigt starkt lysande lume. Gillar hur ljuset reflekteras pÄ bezel och kristall. BekvÀm lÀnk och storlek.

Slutsats: :cool:

IMAG1509.jpg
Tyckte den var satans ful i början nÀr man sÄg modellen lite hÀr och dÀr men nu tycker jag den Àr skittuff! Liknar inget annat och billig pÄ det, en keeper!
 

Psykel

Patek
Letat efter en lÀmplig beater ett tag och klickade precis hem en Seiko Nano Universe SCVE039 Limited. Bara att invÀnta leverans frÄn Japan nu...
NĂ„gon som har erfarenhet av denna klocka?
Seiko nano.jpg
Sneglade pÄ den sjÀlv innan jag snöade in pÄ vintage. Verkar rÀtt trevlig! PVD, lugholes och datum klockan sex Àr en trevlig combo. Kan nog bli rÀtt lÀcker pÄ ett nato i nÄgon spÀnnande fÀrg med PVD-detaljer.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Gummistrapet till SRP7xx Ă€r ju jĂ€ttemjukt och skönt, men drar ju Ă„t sig smuts och damm hela tiden. Är det nĂ„n som kĂ€nner igen fenomenet och om man kan göra nĂ„t Ă„t det?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gummistrapet till SRP7xx Ă€r ju jĂ€ttemjukt och skönt, men drar ju Ă„t sig smuts och damm hela tiden. Är det nĂ„n som kĂ€nner igen fenomenet och om man kan göra nĂ„t Ă„t det?
Silikon, blĂ€, gĂ„r inte göra nĂ„got Ă„t tyvĂ€rr. Även matta band i naturgummi tar till sig en del damm, tyvĂ€rr.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gummistrapet till SRP7xx Ă€r ju jĂ€ttemjukt och skönt, men drar ju Ă„t sig smuts och damm hela tiden. Är det nĂ„n som kĂ€nner igen fenomenet och om man kan göra nĂ„t Ă„t det?

Det vÀrsta med silikon. Tycker dock Seikos Àr skapligt, inte sÄ smutsigt som mÄnga andras. HÄller med om att det Àr vÀldigt bra annars! Jag körde min förra turtle pÄ bonetto frÄn royal Straps, lite hÄrt i början men sen skönt. Billigt med just nu :)
 

ghed

Breitling
Det Àr mycket bÀttre, mjuknar lite och formas efter handleden efter ett tag. Bonettos flatvent Àr ocksÄ nice men lite för mjukt och tunnt för min smak.
Vilken wafflestrap har du? Är sugen pĂ„ att skaffa ett till min srp777. SĂ„g att det fanns pĂ„ Uncle Seiko. NĂ„gon som har koll pĂ„ kvalitĂ©n pĂ„ dem?
 
Topp