• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

DrKlocka

Audemars
Fick hem ett BoR frÄn Yobokies idag. Riktigt bra!
20170616_134844.jpg
20170616_134848.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SÄ jÀkla hÀrliga linjer pÄ denna. Vintage nÀr det Àr som bÀst.
IMG_4445.JPG
Den som lÄg pÄ K&S precis? Billig i sÄ fall. Var sjÀlv lite sugen men har ju fÄtt in 4 klockor denna vecka sÄ det kÀndes lite överdrivet att köpa en till. :)

Edit: Jag yrar, den andra hade ju bara datum.
Det dÀr Àr vÀl den jag hade kom jag pÄ? :D
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Den som lÄg pÄ K&S precis? Billig i sÄ fall. Var sjÀlv lite sugen men har ju fÄtt in 4 klockor denna vecka sÄ det kÀndes lite överdrivet att köpa en till. :)

Edit: Jag yrar, den andra hade ju bara datum.
Det dÀr Àr vÀl den jag hade kom jag pÄ? :D

Var ocksÄ sugen men har ju redan denna:D
Det Àr din gamla. Andra gÄngen jag Àger den och ja den Àr fortarande lika grym och gÄr fortf. riktigt bra:)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Snygg pjÀs! Jag har en turtle med pepsi men börjar fundera pÄ om man inte skulle ha en enfÀrgad bezel istÀllet.

Och jag vill tillÀgga att du alltid tar grymt snygga bilder. Jag vet att fotografen spelar stor roll, men fÄr man frÄga vad det Àr för kamera som anvÀnds?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Snygg pjÀs! Jag har en turtle med pepsi men börjar fundera pÄ om man inte skulle ha en enfÀrgad bezel istÀllet.

Och jag vill tillÀgga att du alltid tar grymt snygga bilder. Jag vet att fotografen spelar stor roll, men fÄr man frÄga vad det Àr för kamera som anvÀnds?
Faktiskt en budget modell. En nikon d3000. Hemligheten ligger i att alltid försöka fÄ bild texten skarp! Sen gÄr jag igenom allt med lightroom. Har du en system kamera som kan ta bilder i raw sÄ sÀg till sÄ kan jag guida dig genom det.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Faktiskt en budget modell. En nikon d3000. Hemligheten ligger i att alltid försöka fÄ bild texten skarp! Sen gÄr jag igenom allt med lightroom. Har du en system kamera som kan ta bilder i raw sÄ sÀg till sÄ kan jag guida dig genom det.
Yes, jag har ocksÄ en Nikon D3000 faktiskt! :) Dock bara med 18-55-objektivet som medföljer. TyvÀrr anvÀnder jag den sÀllan, dÄ jag blivit lite slö med mobilkamerans stÀndiga tillgÀnglighet. ;) Men dÄ kanske man ska plocka fram den nÀr man vill ta lite snyggare foton!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Skam den som ger sig! RÄkade gÄ -30sek/dygn istÀllet för +30. Nyruckat igen :)

Man kanske skulle försöka sig pÄ nÄgon timegrapher app istÀllet. Men de Àr ju ingen sport dÄ iofs :p
20170617_120127.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yes, jag har ocksÄ en Nikon D3000 faktiskt! :) Dock bara med 18-55-objektivet som medföljer. TyvÀrr anvÀnder jag den sÀllan, dÄ jag blivit lite slö med mobilkamerans stÀndiga tillgÀnglighet. ;) Men dÄ kanske man ska plocka fram den nÀr man vill ta lite snyggare foton!
DSC_0474.JPG

DSC_0357.JPG

Köp ett fast 35mm DX Makro till den för typ 1500kr sÄ blir det Ànnu bÀttre. :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_2209.JPG

Det kunde ha varit "stÀll ner ditt glas med klockan bredvid" eller "glasögon och klocka", men det Àr en helt vanlig "after playa" bild ;). Jag mÄste sÀga att jag Àr mycket nöjd med Astron sÄ hÀr lÄngt. Den hittar satelit inom 7 sek varje morgon, glaset Àr kanon under vatten (4m) och den Àr riktigt lÀtt att skölja av saltet ifrÄn. Titanet som kan upplevas "klibbigt" hemma kÀnns helt neutralt i vÀrmen. AR pÄ denna Àr i en klass för sig, frun brukar peta pÄ glaset för att se om det Àr kvar :D
Det vore kul att höra tankar ifrÄn nÄgon annan som har en Astron i den nya (8x) generationen
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Bytte tillbaka till orginallÀnk idag.
 

Bilagor

  • IMG_3571.JPG
    IMG_3571.JPG
    171 KB · Visningar: 47
  • IMG_3583.JPG
    IMG_3583.JPG
    148.6 KB · Visningar: 49
Topp