• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

FunderarN

Omega
2-Faktor
Man kan inte sÀga nej till en flashig meca Quartz nu i sommar :)
 

Bilagor

  • IMG_2069.JPG
    IMG_2069.JPG
    126.7 KB · Visningar: 56

Nissenutz

Patek
2-Faktor
IMG_7569.JPG

Denna överlevde en vecka utan handledstid och krÀver nu Äterigen handledsnÀrvaro, fortfarande stört nöjd.
Ruskigt fin e den! Hur lyckas dina bilder bli sÄ skarpa och fina? NÀr jag kikar pÄ mina bilder i luren Àr de knivskarpa men nÀr jag laddar upp dom blir de sÀmre. MisstÀnker att de blir komprimerade för att spara plats pÄ servrarna men dÄ ÄterstÄr frÄgan. Varför blir dina fortfarande i bra kvalité? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ruskigt fin e den! Hur lyckas dina bilder bli sÄ skarpa och fina? NÀr jag kikar pÄ mina bilder i luren Àr de knivskarpa men nÀr jag laddar upp dom blir de sÀmre. MisstÀnker att de blir komprimerade för att spara plats pÄ servrarna men dÄ ÄterstÄr frÄgan. Varför blir dina fortfarande i bra kvalité? :)
SÀtt fokus manuellt, brÀnn av ett gÀng, zooma in och vÀlj den med bÀst skÀrpa, öka eventuellt kontrasten lite, klipp och lÀgg upp. Voilà!

Inget magiskt hÀr alltsÄ förutom att jag aldrig lÀgger upp bilder utan rÀtt skÀrpa. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Nissenutz ska jag vara helt Àrlig och oblyg sÄ Àr jag rÀtt bra pÄ att mixtra med ljuset ocksÄ och blir det för mycket damm sÄ brukar jag redigera bort det, gÄr ju fort och kan göra stor skillnad.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
@Nissenutz ska jag vara helt Àrlig och oblyg sÄ Àr jag rÀtt bra pÄ att mixtra med ljuset ocksÄ och blir det för mycket damm sÄ brukar jag redigera bort det, gÄr ju fort och kan göra stor skillnad.
Jo det syns att du Àr duktig med kameran. Men jag zoomade och drog en skÀrmdump pÄ en av bilderna frÄn samurajen. NÄgot hÀnder nÀr jag laddar upp.

Kan tydlig avlÀsa vilket urverk de Àr pÄ telefon men inte nÀr jag kikar bilden jag lagt upp hÀr.
Screenshot_20170723-222250.png
IMG_20170723_132614.jpg


Ber om ursÀkt till alla andra för lite OT
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo det syns att du Àr duktig med kameran. Men jag zoomade och drog en skÀrmdump pÄ en av bilderna frÄn samurajen. NÄgot hÀnder nÀr jag laddar upp.

Kan tydlig avlÀsa vilket urverk de Àr pÄ telefon men inte nÀr jag kikar bilden jag lagt upp hÀr.
Ber om ursÀkt till alla andra för lite OT
IMG_7588.JPG

Det Àr nog för mycket "canvas" i bilden du lade upp, om du klipper bilden först sÄ behöver den inte "komprimeras" sÄ mycket.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Kul att se den pÄ handleden! Ser riktigt bra ut! Första intryck?
Tyngre Ă€n förvĂ€ntat vilket enbart Ă€r positivt för mig. Sanslöst fin urtavla! Älskar den rejĂ€lt tilltagna höjden:)

Men, och jag vill verkligen inte framstÄ som gnÀllig, lÀnken hÄller inte riktigt urtavlans mÄtt. TyvÀrr.
 
Topp