• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

vonbahr

Har fÄtt baka en pizza pÄ menyn
2-Faktor
Shit! Är den dĂ€ra helt kosher? Ser ju helt ny ut!! Big Like!!:wideyed:
NÀ, tavla och visare Àr eftermarknad men riktigt bra grejer. Case, verk, krona etc Àr original och nyservat och tryckt.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Ale

Cartier
Nu nÀr badsÀsongen nÀrmar sig och man har en SKX pÄ armen, en 007 nÀrmare bestÀmt, sÄ dyker ju frÄgan upp (pun intended), hur vÀl kan man lita pÄ vattentÄligheten pÄ denna modell? Det Àr ju trots allt en lÄgprisare sÄ Àven om den stoltserar med 200m sÄ drar man sig ju lite för att doppa den. NÄgra erfarenheter?

Inte för att det Àr vÀrt nÄt kanske, men jag badade minsann med min hÀromdagen ett par timmar, ingÄ som helst problem. Varför skulle man inte kunna lita pÄ det?
 

HolyCrap

Omega
StÄr det "diver's" pÄ urtavlan sÄ Àr klockan ISO-certifierad utifrÄn deras 200m grejsemojs som jag inte minns namnet pÄ. Se det som en kvalitetsstÀmpel.
Du har sÄ rÀtt. Fick för mig att det mÄste stÄ "Diver's watch XXXm" men "Diver's XXXm" rÀknas ju ocksÄ.

Inte för att det Àr vÀrt nÄt kanske, men jag badade minsann med min hÀromdagen ett par timmar, ingÄ som helst problem. Varför skulle man inte kunna lita pÄ det?
För att man Àr lÀtt paranoid kanske. Nej, har vÀl ingen anledning att inte lita pÄ det egentligen. Men hade den, som jag trodde, inte varit ISO-certifierad sÄ hade jag varit ovillig att bada med en sÄpass billig klocka.
 

POO

Panerai
Seiko har en lite annorlunda filosofi Àn de Europeiska tillverkarna.
De sÀljer till ett pris de tycker Àr rimligt, vilket kanske inte alltid kan sÀgas om européerna....

SÄ japaner Àr lite godare mÀnniskor Àn européer, vilka bara tÀnker pÄ profit menar du?

Seiko Àr billigt för att de nÀthandlas frÄn Hong Kong, gör man inte det nÀrmar sig priserna de onda européernas ganska fort.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
SÄ japaner Àr lite godare mÀnniskor Àn européer, vilka bara tÀnker pÄ profit menar du?

Seiko Àr billigt för att de nÀthandlas frÄn Hong Kong, gör man inte det nÀrmar sig priserna de onda européernas ganska fort.

Inte godare men ser pÄ saken ur ett annat perspektiv, kanske lite mer lÄngsiktigt...
 

Bosse

Friends of KS
SÄ japaner Àr lite godare mÀnniskor Àn européer, vilka bara tÀnker pÄ profit menar du?

Seiko Àr billigt för att de nÀthandlas frÄn Hong Kong, gör man inte det nÀrmar sig priserna de onda européernas ganska fort.


Man kan skriva mycket eller lite i denna frÄga, men en ting som Àr sÀkert Àr att inget hÀr handler om gott eller ont. En basal skillnad Àr Àger strukturen, FrÄnsett Rolex sÄ hÀnger övriga Schweiziska varumÀrken ihop i 2 koncerner med mÄnads bokslut, avkastnings krav mm. mm. mm. Seiko Àr fortfarande privat Àgd och styrd vilket lÀmnar utrymme för ett annat och mer lÄngsiktigt tÀnk vilket harmoniera bra med "österlÀndsk" kultur.

Med detta sagt sÄ Àr Seiko ingen vÀlgörenhets organisation, man vill tjÀna pengar och att dom Àr kvar pÄ marknaden betyder att dom gör det.

Att Seiko Àr billigt pga. nÀthandel hÄller jag inte med om, GS till "butikspris" i Sverige kan Schweizarna inte komma i nÀrheten av,(In-house, handarbete, top finish) att det sÄ gÄr att fÄ Seiko billigare om man vill jobba och ta risken med import det Àr en annan sak.

Och angÄende frÄgan (tidigare i trÄden) om lönelÀge i Japan, sÄ Àr Japan idag vara sig ett lÄgkostnads land eller lÄglöneland.

//Bosse
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
"POO, post: 897996, member: 990"
Seiko Àr billigt för att de nÀthandlas frÄn Hong Kong, gör man inte det nÀrmar sig priserna de onda européernas ganska fort.

FrÄgar man Seiko Àr det nog inga fel pÄ priserna i Asien, snarare för enkelt att illegalt föra in varor hit utan att betala moms...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den hade varit ball, jÀvligt ball. Lite dyr och stor.
Inget sÄ fancy.
Ball och ganska billig (prisvÀrd) tuna pÄ ingÄng.
Den trycktes av Duncan pÄ tzuk till 1000 meter för skojs skull, Àr en sexhundrametare eg.
Med tanke pÄ att SEIKO "tryckte" sina 1000m-dykare med lyckat resultat till 3000m kan man nog vara lugn. :)

image.jpg
 
Topp