• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ähmen vafan :banghead:, hĂ€r har man suttit och varit nĂ€stan lika förvĂ€ntansfull som du pĂ„ resultatet. Hoppas det löser sig iaf.
JÀvligt störande! Det komiska Àr att jag funderade pÄ att vÀnta. Urmakarn som gick pÄ semester har ju en likadan, sÄ halva nöjet Àr ju ÀndÄ att jÀmföra med hans nÀr det Àr bytt. Skulle vÀntat.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jisses. SÀtter 100kr pÄ att de sabbat skruvarna pga loctite. NÄgon som sÀtter emot? Tror jag fÄr klockan imorgon. Blir spÀnnande detta.
SÀtter inte emot, magkÀnslan brukar stÀmma gÀllande sÄdant. Att han inte tyckte du skulle göra det sjÀlv tyder helt klart pÄ att ngt inte stÀmmer. Ser fram emot att höra forts.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SÀtter inte emot, magkÀnslan brukar stÀmma gÀllande sÄdant. Att han inte tyckte du skulle göra det sjÀlv tyder helt klart pÄ att ngt inte stÀmmer. Ser fram emot att höra forts.
Jag frÄgade henne uttryckligen om de gjort sönder nÄgot pÄ den och hon svarade nej. LÀt dock mest som ett reflexsvar. Blir till att syna den och dÄ framförallt skruvarna samt trycktesta om de öppnat den.
 

GrÀsanden

Cartier
2-Faktor
NÄgon som Àger eller har Àgt en Sumo SBDC027? :)
S-SBDC027_a_1024x1024.jpg
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Jag frÄgade henne uttryckligen om de gjort sönder nÄgot pÄ den och hon svarade nej. LÀt dock mest som ett reflexsvar. Blir till att syna den och dÄ framförallt skruvarna samt trycktesta om de öppnat den.
HÄller tummarna. Riktigt dÄligt om dom dragit sönder skruvskallarna.
Hur gör urmakare, vÀrmer dom skruven för att lösa upp loctiten?
Jag renoverade analoga kameror tidigare och min teknik var att vÀrma skruvmejseln ordentligt, hÄlla mot skruven ett par sekunder och sedan lossa. Fungerade nÀstan alltid.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HÄller tummarna. Riktigt dÄligt om dom dragit sönder skruvskallarna.
Hur gör urmakare, vÀrmer dom skruven för att lösa upp loctiten?
Jag renoverade analoga kameror tidigare och min teknik var att vÀrma skruvmejseln ordentligt, hÄlla mot skruven ett par sekunder och sedan lossa. Fungerade nÀstan alltid.
Ja, vÀrme Àr grejen. Troligtvis vÀrmepistol eller lödkolv för att vÀrma skruven.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snacka om finish!!! Skulle jag kunna tÀnka mig att Àga. Synd bara att plÄnboken misstycker ...
Tycker den Àr grym. Har vÀldigt svÄrt för att ÀndÄ lÀnken Àr integrerad, men vill man ha en "hi end" SEIKO-kronograf pÄ 40mm sÄ finns det ju inga andra att vÀlja pÄ. :)
 

Blackmore

Panerai
Tycker den Àr grym. Har vÀldigt svÄrt för att ÀndÄ lÀnken Àr integrerad, men vill man ha en "hi end" SEIKO-kronograf pÄ 40mm sÄ finns det ju inga andra att vÀlja pÄ. :)

Oftast Àr det synd med integrerade lÀnkar dÄ (lÀnk)alternativen blir sÄ begrÀnsade, eller ja, obefintliga. Tror denna hade gjort sig bra med lÀder.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
NÄn som har en 6217 till övers? Hellre bra pris Àn toppskick (den ska anvÀndas flitigt) dÀremot original sÄ lÄngt det gÄr och fÄr gÀrna hÄlla tiden. Skicka pm
 
Senast Àndrad:
Topp