• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

wilsdorf

Omega
Jag blir inte klok på vad TAG har för status och rykte bland klockfolket! Själv har jag alltid suktat efter en TAG då jag är ett lättköpt F1-fan. Men ju mer jag läser desto mer fundersam blir jag. Idag lockar inte Formula 1-modellerna med mediokert viklås och quartz för ca 10000:- längre...
Det känns som att TAG har riktigt dåligt rykte, man ser sällan några ur i "Dagens klocka" tex?!

Vad är Era känslor, tankar och erfarenheter av dagens TAG Heuer??
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Finns några godingar för kaffepengar!
qKLFccc.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Kan bara upprepa - en aquaracer köpt 2005, inte servad sen dess, 40 tim gångreserv och +- 60 sek i veckan, fortfarande. Inte dåligt, men ändå inte min absoluta favorit. Ska servas i veckan by the way...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Har fått ett helt annat intryck av TH/Heuer efter att jag fick hem min, ett bättre intryck!

image.jpg

Min säger hej!

Fast den gills inte, den saknar Tag ;) Är lite inne på en en guld-Heuer som din eller en 3000 som i posten ovan. Du får skriva en recension om klockan när du haft den ett tag. Och ska du flippa om några månader så får du gärna höra av dig!
 

Anti

Cartier
Fast den gills inte, den saknar Tag ;) Är lite inne på en en guld-Heuer som din eller en 3000 som i posten ovan. Du får skriva en recension om klockan när du haft den ett tag. Och ska du flippa om några månader så får du gärna höra av dig!
Jajaja ;) Det kan man nog knåpa ihop! I will, i will!
 

Anti

Cartier
Bara för det får Tagen vara med idag, sen ska den i n på service.
Lämnade in min på Nymans igår för ett trycktest, visade sig att den inte var tät för fem öre, kanske man kan tänka dig iofs med snart 30 år på nacken, så att få den tät, med nytt batteri och annat fix skulle gå på runt 5 lakan :wtf:
 

san

Cartier
2-Faktor
Jag har börjat intressera mig lite smått gamla kronograf-Heuers, som ju skiljer sig ganska rejält från dagens klockor från TAG. Med det sagt har jag en gammal Kirium som jag fick i studentpresent för väldigt många år sen och som jag känner lite si och så för. Den enda anledningen till varför jag inte har gjort mig av med den är av sentimala skäl. Den är en rätt så ful jävel vi pratar om. Som för den delen inte är värd många kronor.

Nej, just i detta fall skulle jag nog ändå vilja säga att det var bättre förr.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag har börjat intressera mig lite smått gamla kronograf-Heuers, som ju skiljer sig ganska rejält från dagens klockor från TAG. Med det sagt har jag en gammal Kirium som jag fick i studentpresent för väldigt många år sen och som jag känner lite si och så för. Den enda anledningen till varför jag inte har gjort mig av med den är av sentimala skäl. Den är en rätt så ful jävel vi pratar om. Som för den delen inte är värd många kronor.

Nej, just i detta fall skulle jag nog ändå vilja säga att det var bättre förr.
Nä när dom gjorde Kirium hade dom ingen bra dag..:cool:
 

TFK

Omega
Ändra sedan barnsben har jag suktat efter en Tag Heuer efter att ha kollat på motorsport och Steve McQueens filmer. Jag har dock märkt att Tag inte står särskilt högt i kurs bland "klocknördar". För mig som gillar motorsport och uppskattar Tag Heuers designfilosofi kommer de dock före de flesta märken.

De senaste åren har suget blivit allt större efter en schysst klocka och det är alltid Monacon som stått högst i kurs och varit inställd på att en sådan ska införskaffas en vacker dag. På senare tid har jag dock börjat snöa in allt mer på Heuers klassiska 70-talsmodeller som Autavia och Camaro vilket har gjort att beslutsångesten har växt sig allt större. För stilla ångesten en smula slog jag till på en Carrera CV2010 när det dök upp en sådan till ett bra pris här på forumet. För varje gång jag kollar på armen blir jag bara mer och mer nöjd. I mina ögon är Carreran en perfekt mix mellan sport och klass som funkar både när jag är kör race med hojen eller sitter i kostym på kontoret. Det är min första Tag Heuer, men definitivt inte den sista. På inköpslistan finns både Autavia "Siffert", Camaro, Monaco, Aquaracers och TH 1000. Tyvärr verkar det som om intresset blir allt större för 60-70-talarna vilket gör att priserna börjar skjuta i höjden...
 

Bilagor

  • DSC_0119_20140406185949642.jpg
    DSC_0119_20140406185949642.jpg
    46.1 KB · Visningar: 118

GurraG

Cartier
Submarinern är fin den också och jag skulle inte ha något emot att äga en sådan också. Synd bara att plånboken inte var tillräckligt fet för att kunna köpa McQeens gamla när den kom ut på auktion härom året..

McQueen-Tag.jpeg


Är det inte lite kul att dom har retuscherat in en modern variant på Monaco:n på Steves handled? (Originalet ska ju ha en Caliber 11 med kronan till vänster. Och knappast en TAG Heuer heller...)

Inte så att jag klagar, det är precis en så'n där klocka jag har själv (kanske lite för att jag inte har 75K att lägga på ett original).
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Likt dom flesta märken så finns det modeller från Heuer/TAG Heuer som man helst vill glömma. Även om de gamla slår högst så finns det i alla fall i mitt tycke en del nytt som inte är så dumt det heller :)

image.jpg


Beklagar den halvkassa mobilbilden. Var för slö för att resa mig upp och tända ljuset...
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Min första riktiga klocka är en TAG Heuer Carrera. Har suttit på armen nästan varje dag sen den köptes. Går fint och sitter skönt på armen. Och är enligt mig en av de vackraste klockor som gjorts.

Angående märket säger jag som flera andra.
Man måste vara en insnöad fanboy för att tycka att allt från ett märke är grymt. Tycker TAG har mycket fint men knappast allt...
 
Topp