• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officine Autodromo...

...fick ett tips om detta märket, stiligt från italien som vanligt :)

Någon som känner till märket? Designen (Även loggan, he he) är ju lite lånad från diverse märken verkar det som men dom är snygga..

Ett nytt Locman?

http://www.autodromo.com

Mono_gallery4.jpg


Mono_gallery5.jpg


gallery05.jpg


gallery0.jpg


gallery08.jpg
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Jag gillar chronon! Har du någon prisbild Martin?

Det här var lite lustigt :)

"You may wish to try on our watches for size before purchasing one.  

Click on the images above to download a full scale pdf file (1.72MB)   

Print the pdf at 100% scale on letter sized paper -- In Acrobat's printing options, make sure page scaling is set to "None."
Cut out the watch you wish to try, and wrap it around your wrist. 

Note that the case should be 42mm in diameter when printed correctly. Monoposto cases are 43mm."
 

Johan M

Cartier
Grymt snygg racinginspirerad klocka, den här skall jag undersöka närmare! Jag har länge tänkt att det vore schysst med en klocka inspirerad av varvräkningar från t ex magneti marelli och liknande tillverkare.
 
TomasBc skrev:
Jag gillar chronon! Har du någon prisbild Martin?

Det här var lite lustigt :)

"You may wish to try on our watches for size before purchasing one.

Click on the images above to download a full scale pdf file (1.72MB)

Print the pdf at 100% scale on letter sized paper -- In Acrobat's printing options, make sure page scaling is set to "None."
Cut out the watch you wish to try, and wrap it around your wrist.

Note that the case should be 42mm in diameter when printed correctly. Monoposto cases are 43mm."

Den kostar 550 USD

Vad tycks?

1DC2D426-86EC-49AD-9846-82E3B7ECC512-878-000001114CBD71A5.jpg


AB7C6A6C-2800-4BFF-8F88-E733762C8528-878-0000011156DF805E.jpg


B52E0FBC-4868-442F-B1FF-56782EA0B7E5-878-000001120D1B0DE1.jpg


2ECC9D5A-E736-4222-B6A1-AFC5C90AA61D-878-0000011217905A71.jpg
 

4cie

Rolex
2-Faktor
De var ju riktigt coola. Är det quartz eller mekaniska urverk i dem?
550 usd var ju inte alls blodigt.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Gillade den svarta kronografen starkt! Kan tänka mig en sådan. I stål påminner den rätt så mycket om heuer autavia kronograferna

Edit: Läste precis klart artikeln. Väldigt spännande klocka måste jag säga och kul med meca-quartz, kände inte till den tekniken. Snabbt räknat borde dessa klockor landa på 4-4,5k. Jag är sugen på den svarta!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ibland förstår jag mig inte på folks avsky för vissa homager. Och gillande av andra.

Vad gör den här mer OK än valfritt annat homage-märke? Har ställt mig frågande sen jag såg den här för första gången för något halvår sedan.
 

par

Patek
2-Faktor
Fick upp ögonen för de här!
Favoriten är ju givetvis den här
VYssym1.jpg



Enda minuset var nog det röda som skar sig lite.

Någon som köpte en och testade?
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Rolig på utsidan men väldigt tråkig på insidan, dock ett rimligt pris minns jag från Hodinkee?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag förstår inte heller riktigt varför dessa verkar fungera. Hade det varit efterapning av ett annat speciellt märke så hade lynchmobben dragit igång en circlejerk av avsky. Mina barn och andras ungar kanske.... ;)
 

Portofino

Panerai
Jag gillar chronon! Har du någon prisbild Martin?

Det här var lite lustigt :)

"You may wish to try on our watches for size before purchasing one.

Click on the images above to download a full scale pdf file (1.72MB)

Print the pdf at 100% scale on letter sized paper -- In Acrobat's printing options, make sure page scaling is set to "None."
Cut out the watch you wish to try, and wrap it around your wrist.

Note that the case should be 42mm in diameter when printed correctly. Monoposto cases are 43mm."

Bell & Ross hade det på sin hemsida för ett par år sedan. Då gillar jag Linde Werdelins "Try it On" tjänst bättre. http://www.lindewerdelin.com/terms_and_conditions/
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalkHD1397822310.960224.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1397822310.960224.jpg
    165.4 KB · Visningar: 101

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
De här nya märkena som stjäl design är väl inget att ondgöra sig över. De där som stulit i 40 år och kommit undan med det? Typ Rolex Daytona versus Universal Geneve Compax ... tsss, dåligt Rolex. För att inte tala om Omegas "Hej-jag-är-inte-en-Heuer-Carrera"-Speedmaster. Etc.

;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skön vintaageflört, men jag har kanske missat någon vintagemodell?

Jag kan ju tycka att det är sjukt boring att vintageflörta med nyproducerade batteriklockor. Och dessa är precis det, boring. För mig.

Men det är klart du ska ha en! Vilken av modellerna är det du är sugen på?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag kan ju tycka att det är sjukt boring att vintageflörta med nyproducerade batteriklockor. Och dessa är precis det, boring. För mig.

Men det är klart du ska ha en! Vilken av modellerna är det du är sugen på?
Tycker det är en klar skillnad på att inspireras och kopiera. Jag ser ingen kopia här men det kan bero på att jag missar något?

Att jag inte kommer köpa en är en lågoddsare då det ytters få nya ur som intresserar mig.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det är en klar skillnad på att inspireras och kopiera. Jag ser ingen kopia här men det kan bero på att jag missar något?

Att jag inte kommer köpa en är en lågoddsare då det ytters få nya ur som intresserar mig.

Jag har inte sagt någonstans att det är en kopia. Jag har bara sagt att det är en trist klocka. Och jag tycker det är rätt mycket heuer i formspråket på flera av modellerna. Trista klockor bara.

Är det ok med dig att jag tycker det? ;)
 
Topp