• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oj herre jäklar.. (Skrämseltråd) sanningen om billiga perfymate, om man ens kan kalla dom så

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Nån som har en bikd på sin öppnade nyare omega/tag kvarts som jämförelse "air-master"?
Omegacal1666.jpg

Det här är supposedly Omega X33 iaf.
 

Bluefade

Omega
Att det va illa, det vista jag.. Men att det va SÅÅ illa hade jag ingen aning om.

En "kompis" bad mig kolla på hans klocka som hade stannat.
"Du gillar ju klockor och sånt..."

Tar upp den,
Regal = ur & pen
Känns väldigt lätt
image.jpeg

(Undrar hur den bezeln är tänkt att användas btw?)

Tänker: aaja, är väll bara att byta batteri i stackarn.

Poppar upp den och möts av...

DETTA!!!
image.jpeg


80% luft
Knapparna till kronografen har fjädring och allt men ingenting som går till urverket.

Jag måste seriöst köpa en klocka till min polare.
Allt är bättre än detta!
Detta är seriöst skandalöst.. Ett hån mot klockor!
Regal har alltid varit ett speciellt märke. Brukar alltid titta förbi för att njuta av modeskaparnas senaste kreationer. :snaphappy:

Omegacal1666.jpg

Det här är supposedly Omega X33 iaf.
Trevligt med en "något" genomtänkt layout :cigar:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...ja fy Faen, old news iof! Nu är väl den där relativt billig om du köper den på Ur & Penn, det värsta är väl att det sitter samma skit urverk i parfymklockorna från Gant, Boss, CK, Disel klockorna etc, och där kan man få betala uppåt 3000kr eller mer. Det skulle jag säga är ett skämt om något :wtf::hungover:!!!!

Har väl inte mot att folk vill köpa sig en parfymklocka, många har rätt så trevlig design, däremot så skulle dom få veta vad som sitter i, och vad dom får betala, kontra vad det kostar att tillverka sk...!
 
Senast ändrad:

tissoter

Audemars
Haha...ja fy Faen! Nu är väl den där relativt billig om du köper den på Ur & Penn, det värsta är väl att det sitter samma skit urverk i Gant, Boss, CK, Disel klockorna etc, och där kan man få betala uppåt 3000kr eller mer. Det skulle jag säga är ett skämt om något :wtf::hungover:!!!!
Håller helt med! Det stinker om parfymklockorna.....
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Att det va illa, det vista jag.. Men att det va SÅÅ illa hade jag ingen aning om.

En "kompis" bad mig kolla på hans klocka som hade stannat.
"Du gillar ju klockor och sånt..."

Tar upp den,
Regal = ur & pen
Känns väldigt lätt
image.jpeg

(Undrar hur den bezeln är tänkt att användas btw?)

Tänker: aaja, är väll bara att byta batteri i stackarn.

Poppar upp den och möts av...

DETTA!!!
image.jpeg


80% luft
Knapparna till kronografen har fjädring och allt men ingenting som går till urverket.

Jag måste seriöst köpa en klocka till min polare.
Allt är bättre än detta!
Detta är seriöst skandalöst.. Ett hån mot klockor!
Så går det om man inte skickar klockan på regelbunden service.
 
Haha...ja fy Faen, old news iof! Nu är väl den där relativt billig om du köper den på Ur & Penn, det värsta är väl att det sitter samma skit urverk i parfymklockorna från Gant, Boss, CK, Disel klockorna etc, och där kan man få betala uppåt 3000kr eller mer. Det skulle jag säga är ett skämt om något :wtf::hungover:!!!!

Har väl inte mot att folk vill köpa sig en parfymklocka, många har rätt så trevlig design, däremot så skulle dom få veta vad som sitter i, och vad dom får betala, kontra vad det kostar att tillverka sk...!
Första vettiga inlägget i denna tråd. Vad är det för ögonbrynshöjande med att en klocka för en hundring är extremt primitiv? Vad blir nästa kioskvältande upptäckt? Att en Trabant är primitivare och skramligare än en Porsche Cayenne. Helt ärligt skrattar jag mer åt trådstarten än klockan. För en hundring är man inte lurad, men som Affe säger: Det finns mycket dyrare med lika usel kvalitet.

Undrar också om det verkligen är så många som köper tilläggsförsäkring till en Regal för en hundring. Misstänker starkt vandringssägen här.
 

tissoter

Audemars
Första vettiga inlägget i denna tråd. Vad är det för ögonbrynshöjande med att en klocka för en hundring är extremt primitiv? Vad blir nästa kioskvältande upptäckt? Att en Trabant är primitivare och skramligare än en Porsche Cayenne. Helt ärligt skrattar jag mer åt trådstarten än klockan. För en hundring är man inte lurad, men som Affe säger: Det finns mycket dyrare med lika usel kvalitet.

Undrar också om det verkligen är så många som köper tilläggsförsäkring till en Regal för en hundring. Misstänker starkt vandringssägen här.
Tror ändå att det är rätt många som tar den där försäkringen. Precis som att många tar onödiga extra försäkringar till teknik :)
 

Platinum

Cartier
Har sett en Longines med liknande insida, inte riktigt lika illa men tillräckligt illa (mycket luft) för att jag ska tycka det är pinsamt..
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nu är väl den där relativt billig om du köper den på Ur & Penn, det värsta är väl att det sitter samma skit urverk i parfymklockorna från Gant, Boss, CK, Disel klockorna etc, och där kan man få betala uppåt 3000kr eller mer.
Det känns som att det är dax för lite empiriska studier i denna fråga: Kan man dra alla parfymklockor över en kam? Jag hävdar nej. CK-klockorna tillverkas av Swatch-gruppen, och det känns lite vassare än Ur & Penns 395-kronors-klocka. Inga HAQ-nivåer förstås...
http://www.swatchgroup.com/brands_a...lry/middle_range/calvin_klein_watches_jewelry
 
Topp