Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Okänt äldre fickur

Diskussion i 'Vintage' startad av Rådex, 16 oktober 2016.

1. Rådex
    Trådstartare

Rådex Torpare

Från:
    Uppsala
    Hej!

Jag är relativt ny här på klocksnack men jag märker att det finns enormt mycket kunskap här på forumet och hoppas kunna få lite hjälp med min fråga.
    Jag har ett äldre fickur som jag har ärvt efter min morfar. Tyvärr har jag inga uppgifter på när och var den är inköpt men hoppas kunna få lite svar av er vad det faktiskt är för ur. Även fast den kanske inte är av värde så skulle det vara roligt att få lite information om den om det är någon som vet någon?

Detta är all text/siffer kombination jag kan hitta på uret (ut och invändigt).
    9.375
    Metal 304009
    R&S
    U
    E Carnell, Chudleigh Knighton.
    FA, SR
    15 Jewlers, 3 Adjustments
    Swiss Made

Bifogar lite bilder:
    . IMG_6528.JPG IMG_6529.JPG IMG_6531.JPG IMG_6535.JPG IMG_6536.JPG