Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OK LE - Listtråd

Diskussion i 'Diskussion' startad av Optimisten, 11 december 2012.

1. Optimisten
    Trådstartare

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
    Efter trådar som jämfört Limited Editions (LE) med prostitution tycker jag vi kan lista LE som vi tycker är OK.

Först ut är en klocka som genom
    a) koolheten hos TV-serien
    b) att visa den goda smaken att inte ha LE-loggan (bara möjligtvis specialfärg) på urtavlan
    är ett föredömme i LE världen!

IWC Portuguese Chronograph Automatic LIMITED EDITION MIAMI VICE 40/50 Ref.371404
    Men hur har killen klistrat på den här bilden? Varför klistra in boettlocket så?

http://www.ebay.co.uk/itm/271079653122

2. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Den i mitten är LE nummer och längst ner serienummer :)
    Kanske vill ej bara att dem ska synas haha :D

3. Rossi

Rossi Präst

Jaeger-LeCoultre Tribute To Deep Sea Alarm Europe gjord i 959 exemplar.

4. Optimisten
    Trådstartare

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
    Okay, nu har jag tittat nogrannare på bilden. Det verkar vara armbandet som sitter konstigt på högra bilden?

5. Rossi

Rossi Präst

Vissa kanske har glaset mot handleden och boettlocket utåt för att stila med limitednumreringen? :mrgreen:

6. Dom som är okej är väl dom dom som är framtagna för ett ändamål och inte bara en produktplacering i en film tycker jag, som Kontiki klockorna där det åtminstånde var ett riktigt äventyr den var med om, även min favorit LE är just av denna typ dvs 'Plastiki'

Att den dessutom är SJUKT snygg hjälper till...

7. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Som Glycinefanboy så vill jag slå ett slag för Glycines LE-modeller. De har egentligen inte koppling till någonting annat än att de är just LE och liger på små serier, typ 100-300 ex. Exempelvis Airman Special II som kom i hundra ex och är riktigt het i Airman-kretsar.

http://www.glycine-watch.ch/e/collection/detail.e.jsp?ID_Group=Archive&ID_Display=10002K

En annan skön LE Airman är den nya Vintage 1953 (sån som Jaganata säljer här:http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=4&t=2230

Sen har de ju släppt några Incursore och Lagunare som också är LE, de är också fina men kanske inte lika fräcka som just Airman-modellerna.

Här är min LCC3000 som är limiterad till 300 ex:

Jag tycker det är coolt att de limiterar till typ 100 ex, då blir det ju faktiskt lite reellt sug efter modellerna, exempelvis är Airman Special II inte helt lätt att få tag på (fast nu kommer det väl nån med en länk till en ebayauktion på en skitbillig... :lol: )

Och vill man vara elak kan man ju säga att Glycine är ett så pass litet märke att deras LE inte blir så LE eftersom de ändå är tillräckligt många för att alla som vill ha ett ex ska få tag på en.... :mrgreen:

8. Rossi

Rossi Präst

Fast Ingyn finns ju i massor med olika LE, Zinedine Zidane, mission earth, climate action och så vidare. Det drar ner slutbetyget ganska mycket i min bok. Dock håller jag med om att Plastikien är sjukt snygg.

9. David

David Bödeln

Nästan alla PAM är väl okej i min bok, där det bara står X/Y på baksidan. :)

10. Ja, alla Pannor är ju LE ett år i taget :) Sedan har dom ju sina SE som bara finns X antal av, och som tur är har dom väl slutat med Ferrari samarbetet :D

11. ZQT

ZQT The Banker

Grym!

12. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
  13. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Den är faktiskt riktigt snygg. Tavlan är grym i verkligheten.

14. berg35

berg35 Bonde

Charlie2k14 gillar detta.
  15. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Hästen i guld mot den svarta tavlan samt röd logotyp. så. jävla. vacker.

/Asplund

Bifogade filer:

16. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
  17. DrDre

DrDre Friends of KS

En av mina favoriter är denna, en Ingenieur Laureus. Fin klocka från början som blir fantastisk med den blå urtavlan.

Bland de lite mer udda kombinationerna har vi ju JLC Reverso och Batman. En så klassisk dresswatch som kombineras med en seriefigur är kanske inte den mest naturliga kombinationen. Kom i två varianter. Gravyren på den senare ser ju ut ungefär som om jag själv försökt gravera in något med en mejsel samtidigt som jag är kraftigt berusad.

18. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Vid närmare eftertanke är den rätt cool. Vet du vad den går på?

19. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
  20. ZQT

ZQT The Banker

21. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Sturmanskie Gagaring skulle ha varit OK LE om det inte hade varit för att de goda ryssarna hade gjort typ 1000 serier med 999 numrerade i varje serie :lol:
    Min är f.ö. 011/999

22. Optimisten
    Trådstartare

Optimisten Stadsbo

Från:
    Är inte ute och seglar.
Mårtenssons ur Brookfield