• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oklar Breitling Chronomat

Jone

Omega
2-Faktor
Verkar vara en pågående trend att identifiera fake Breitlings, så även jag vill bidra till diskussionen.

Anyway, tanken var att skaffa en finfin sen 16710 på sommaren men de pengarna var jag tvungen att lägga ut på annat, så Rolexen får vänta ett tag till :arghh:
Men det har inte hindrat mig från att kolla på andra klockor och just nu börjar köpsuget på en Chronomat bli rätt så stort. Har kollat på olika Chronomats från 90-talet då jag ser en viss charm i deras utseende. Hittade även en rolig modell med vit "panda-tavla" ref. A130501.

Nu kommer frågan, vad tror ni om denna, ser den skum ut i era skarpa klockögon? Har jämfört med ett par andra och enligt mig verkar den legit men skulle gärna få era åsikter också. Priset som satts på klockan är waaay to high men jag brukar vara en rackare på att pruta ;)

Bratte1.jpg
bratte2.jpg


(Bandet är ett Hirsch men orginallänk kommer även med)

Tack på förhand!
/Jonathan
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Svårt att säga till 100% på en frontbild. Men i stort sett säker på att den är ok. Datum, index och subdials ser bra ut. Visa gärna baksidan, och urverk om möjligt.

Färgkombon var riktigt läcker. Dock inte det vita bandet, möjligen på playan. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Svårt att avgöra utifrån bilderna, men den ser OK ut utifrån bilderna i tråden, har iaf sett den kombon förut några gånger (blått+vitt), snygg som fan är den i vilket fall som helst .
 
Senast ändrad:

plattfot

Rolex
Tung 90-ikon!
Ser ok ut i mina ögon. Har tex den karaktäristiska blåtonade antireflexbehandningen på glaset som inte var så vanlig på klockor från tiden.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Är ingen expert men har granskat hela Chronomat utbudet ganska så nitiskt det senaste halvåret innan jag vände helt och köpte min Avenger GMT. Tycker att den ser reko ut och framför allt härlig!
 
Jag som varken är speciellt förtjust i vita tavlor eller Breitling (med några undantag) gillar denna dära som fan.
Äkta? Överlåter jag åt folk med kunskap.
 

Jone

Omega
2-Faktor
Tack till alla som svarat! Tyvärr gick affären åt helvete eftersom personen drog tillbaka klockan... Men har nu en likadan på gång från Spanien, och är väldigt nära att föra över pengarna. Har redan hans bankuppgifter och vi har kommit överens om priset. Men skulle gärna få er sista åsikt på den här klockan? Tycker själv den verkar okej och utan konstigheter, men jag är extra försiktig när det skall handlas utomlands. Vad tycker ni om denna?

Verkar vara ganska hårt polerad, men kommer med papper och servicebox så det känns iaf bra.
Go or No? I så fall blir det paketöppning nästa vecka :)
1.jpg
3680503b_xxl.jpg
3680503c_xxl.jpg
unnamed.jpg
unnamed (1).jpg
3680503g_xxl.jpg
 

svesam

Rolex
Ser fin ut.
Ser heller inga solklara faketecken
men det är som vanligt svårt att vara säker.

Om "köpt säljaren" och har god magkänsla
så säger jag "go"
Om du är tveksam så är det "no" som gäller.

Lycka till!
 

Jone

Omega
2-Faktor
Ser fin ut.
Ser heller inga solklara faketecken
men det är som vanligt svårt att vara säker.

Om "köpt säljaren" och har god magkänsla
så säger jag "go"
Om du är tveksam så är det "no" som gäller.

Lycka till!

Säljaren svarar snabbt och trots hans knakiga engelska verkar han reko. Hittade desvärre inte så många som haft erfarenhet av honom, förutom något tyskt forum där affären hade gått bra. Gutfeelingen säger köp, så tror jag skall överföra pengarna om en stund!

Service historiken var väll heller inte känd men får ta hans ord om att den är granskad av deras urmakare, och amplituden verkade enligt bilden mycket bra. Kan passa på att fråga här hur mycket en "normal" service hos AD kan landa på?
 

bullen

Cartier
Nymans ville ha strax över 4000kr för helservice på min Chronomat Blackbird. Frågade i somras när jag hade den inne på täthetsservice ☺️
 

DrDre

Patek
Nymans ville ha strax över 4000kr för helservice på min Chronomat Blackbird. Frågade i somras när jag hade den inne på täthetsservice ☺️

Det låter lite billigt. Kan de ha tittat fel i prislistan tror du? Eller kanske de kan dra av lite på priset om man avstår från poleringen?

Så här ser deras prislista på nätet ut:
Polering: Vid polering ingår täthetsservice.
Modell Service inkl. polering Täthetsservice Polering
UTC 2 800 kr 1 200 kr 1 700 kr
Quartz 3 800 kr 1 200 kr 2 500 kr
Quartz Ana-digi Kostnadsförslag 1 200 kr Kostnadsförslag
Automat 5 100 kr 1 200 kr 2 500 kr
Kronograf Quartz 5 300 kr 1 500 kr 2 800 kr
Kronograf automat 6 500 kr 1 500 kr 2 800 kr
Kronograf modul automat (zoner 3, 6, 9) 7 400 kr 1 500 kr 2 800 kr
Kronograf manuell 7 400 kr 1 500 kr 2 800 kr
 

bullen

Cartier
Jag håller med, lät faktiskt billigt. Kanske var strax över 4000kr extra utöver dom 1500kr jag betalade för täthetsservicen.
 

Jone

Omega
2-Faktor
Kollade upp priset här i Helsingfors också, ca 750€ för en "större" service, dvs service mellan 4-5 år.

Överförde pengarna till försäljaren! Nu hoppas jag bara att veckoslutet går snabbt! :) tack för allas hjälp här i tråden!
 
Topp